کد خبر : 5867
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲

گزیده ای از بیانات مقام معظم رهبری در روز عید سعید قربان

گزیده ای از بیانات مقام  معظم رهبری در روز عید سعید قربان

اللّهُمّ وَ امْنُنْ عَلَیّ بِالْحَجّ وَ الْعُمْرَهِ، وَ زِیَارَهِ قَبْرِ رَسُولِکَ خداوندا بر من منّت گذار که موفق به حج و عمره و زیارت قبر رسولت گردم. . . بخشی از بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت عید قربان: *دهه اول ذی‌الحجه دهه خاطره‌های پرشکوه، مهم و آموزنده است. * این ده روز به ما نشان

اللّهُمّ وَ امْنُنْ عَلَیّ بِالْحَجّ وَ الْعُمْرَهِ، وَ زِیَارَهِ قَبْرِ رَسُولِکَ خداوندا

بر من منّت گذار که موفق به حج و عمره و زیارت قبر رسولت گردم.

.

.

بخشی از بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت عید قربان:

*دهه اول ذی‌الحجه دهه خاطره‌های پرشکوه، مهم و آموزنده است.

* این ده روز به ما نشان می دهد که حرکت در راه حق حتی با وجود معجزات حضرت موسی مشکلاتی دارد.

* دهه دوم ذی‌الحجه دهه ولایت است. دهه سوم هم دهه‌ای است که حوادث مهمی دارد که مهمترین آن مباهله است که در آنجا مساله توحید مطرح می شود.

* یکی از دلخوشی‌هایم دیدار با مردم است، اما دشمن حقیر و خطیر یعنی ویروس کرونا مانع شده است. قرار بود به خاطر محرومیت از دیدار با مردم، این برنامه که اکنون داریم دیدار تصویری با جمعی از خدمتگزاران وادی سلامت و کمک مومنانه و… باشد. بعد گفتند که به دلیل مصوبه ستاد کرونا نمی‌توانند در مکانی جمع شوند، آن برنامه لغو شد.

*بنده سراغ ندارم و نشنیدم و گزارشی ندارم که در جایی (کشوری از کشورهای دنیا) تحرک و پشتیبانی مردمی که در مقابله با کرونا در ایران بود، وجود داشته باشد. در هشت سال دفاع مقدس نیز حرکت ایثارگرانه مردمی جبهه‌ها را آراست.

* باتوجه به اوج دوباره بیماری باید این پشتیبانی‌ها دوباره انجام بگیرد.

* عده‌ای از مردم به جد آسیب دیدند و مشکلات فراوانی برای‌شان به وجود آمد. این را باید جبران کرد. عموم مردم همچنان که در جریان اول کمک مومنانه در آستانه ماه رمضان عمل کردند، بایستی دوباره این کار انجام بگیرد.

*انقلابی‌گری با زبان نیست، با عمل است. کسانی که در این زمینه‌ها فعالیت می‌کنند، کار انقلابی انجام می‌دهند.

* سال گذشته در سیل خوزستان شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در کف میدان حضور داشتند و دو طرف مرز را به هم وصل کردند. شهید ابومهدی امکاناتی را که لازم بود از عراق آورد. حضور این دو ستاره، موجب شد کسان زیادی وارد شوند. در آن قضایا مردم امتحان خوبی پس دادند.

*دشمنی با مردم ایران زیاد است. وقتی دشمنی زیاد است، همکاری باید زیاد شود. دشمنان درصدد هستند، مردم ایران را اذیت کنند؛ همچنان که بنی‌اسرائیل، حضرت موسی را اذیت می‌کردند.

 * یکی از کارهای مهمی که در این دوران می‌توان انجام داد، کار عملی است. این کارهای علمی که انجام می‌شود، دارای برکت است و کارهای مهمی را به طور طبیعی برای ما پیش می‌آورد.

 *تحریمی که علیه ملت ایران آمریکایی‌ها به کار گرفتند، قطعاً جنایت بزرگی است.

  *هدف کوتاه مدت دشمنان به ستوه درآوردن ملت ایران، آشفته کردن مردم و ایستادن مردم در برابر نظام و دولت است… البته خودشان گرفتار تابستان داغ شدند.

 * هدف میان‌مدت مانع از پیشرفت ایران است. محدودیت‌هایی ایجاد کنند تا به خصوص در زمینه‌های علمی پیشرفت انجام نگیرد.

 * هدف بلند مدت‌شان به ورشکستگی کشاندن کشور و دولت است. آنان به دنبال متلاشی کردن و فروپاشی کردن اقتصاد کشور هستند. هدف نهایی آنان این است.

  *هدف جنبی هم دارند که می‌خواهند رابطه جمهوری اسلامی را با گروه‌های مقاومت در منطقه قطع کنند. البته باید گفت که شتر در خواب بیند، پنبه دانه… آن چیزی که آن‌ها می‌خواستند، نشده و نخواهد شد. تحقق نیافتن مقاصدشان مورد اعتراف خودشان قرار گرفته است. خودشان می‌گویند فشار شدید تحریم به مقصود نرسید.

* به موازات تحریم، یک جریان تحریف هم است؛ تحریف حقایق.

* هدف تحریف دو چیز است. یکی ضربه زدن به روحیه مردم و یکی آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است. پول زیادی هم خرج می‌کنند.

*از اول انقلاب خط ثابت دشمن، تضعیف کردن روحیه مردم بوده است. آن‌ها اوضاع را بد جلوه می‌دهند و با صدها زبان و وسیله، اگر نقطه مثبتی در کشور باشد، انکار می‌کنند یا سکوت می‌کنند. نقطه ضعفی اگر وجود داشته باشد، ده برابر و گاهی صد برابر می‌کنند.

* البته در بعضی‌ها اثر می‌کند و در داخل بعضی‌ها حرف‌های آنان را تکرار می‌کنند.

 * اما در اکثر مردم اثر نمی‌کند. آن‌ها دشمن و آمریکا را شناخته‌اند… اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم هم قطعاً شکست خواهد خورد؛ چراکه عرصه جنگ اراده‌هاست.

 *ایرانی زیرک از دشمنی آمریکا سود برده است. تحریم‌‌های ثانویه موجب شد که متخصصان و جوانان در داخل تولید کنند.

 *اگر به ما هواپیمای جت آموزشی می‌فروختند، تولید هواپیمای جت آموزشی کوثر نداشتیم.

 * اکنون در کشور نهضت قطعه‌سازی به راه افتاده است و قطعات حساس و ظریف در داخل کشور ساخته می‌شود.

 * ما از همین تحریم هم توانستیم به مدد الهی در جهت شکوفایی علمی کشور استفاده کنیم.

 *کارهای بزرگی در احیای زمین‌های نیازمند زه‌کشی در ایلام و خوزستان انجام گرفت. طرح‌های وزارت نیرو هم در زمینه آب و هم در زمینه برق، مهم است.

 * تمرین جداسازی اقتصاد کشور از نفت، خیلی کار سختی است. بنده در دولت‌های مختلف تذکر می‌دادم، خیلی پیش نمی‌رفت. الان به طور طبیعی پیش می‌رود. این ارتباط مضر و زیان‌بار بسیار کم شده است؛ البته منظور نفت خام است.

 * قطعاً تحریم قابل علاج است. علاج این نیست که در برابر آمریکا عقب‌نشینی کنیم. برخی این را ترویج می‌کنند که اگر می‌خواهید جلو زیاده‌خواهی آمریکا گرفته شود، عقب‌نشینی کنید… امروز حرف آمریکا با این است که صنعت هسته‌ای را به کلی کنار بگذارید. امکانات دفاعی و موشک‌ها را که بازدارنده دشمن هستند، به یک دهم تقلیل بدهید و خود را بی‌دفاع کنید. اقتدار منطقه‌ای خود را رها کنید. ما عمق راهبردی در منطقه داریم. خیلی از دولت‌ها در منطقه علاقه‌مند به ما هستند. از این‌ها صرف‌نظر کردن، موجب نمی‌شود که آمریکا عقب‌نشینی کند… آمریکا چیز جدیدی را مطالبه خواهد کرد. هیچ عقلی حکم نمی‌کند که خواسته او را برآورده کنیم.

 *متاسفانه‌ عده‌ای تحت تاثیر حرف‌های دشمن می‌گویند که هسته‌ای به چه درد می‌خورد؟ هسته‌ای نیاز قطعی آینده کشور است… با وجود اینکه در برجام خسارت فراوانی به ما وارد شد، اما اصل این کار محفوظ است.

 *نظام سیاسی آمریکا، ادعای مسائل حیاتی در مورد نظام جمهوری اسلامی ایران دارد. هیچ انسان باشرفی زیر بار این حرف‌ها نمی‌رود. منظور آمریکایی‌ها از مذاکره همین است و اینکه بنده زیر بار مذاکره نمی‌روم، به همین دلیل است.

*علاج تحریم، فقط و فقط تکیه بر توانمندی‌های ملی است. باید به دنبال کشف توانایی‌های جدید باشیم. آن‌ها را احیا کنیم. جوان‌های خودمان را وارد میدان بکنیم. در بحث ارکان اقتصاد مقاومتی هم درون‌زایی و هم برون‌زایی؛ هم می‌توانیم در داخل تولید کنیم و هم می‌توانیم در عرصه جهان و بین‌الملل که دوستان خوبی داریم، کار کنیم. این‌ها با تدبیر واقعی و مدیریت جهادی به دست خواهد آمد.

 *تکیه بر امکانات داخلی، دشمن دارد. یک عده دشمن‌های خارجی هستند، یک عده هم بدخواهان داخلی هستند.

 *به وعده‌های این و آن هم نباید تکیه کرد. در سال ۹۷ که آمریکا از برجام خارج شده بود، اروپایی‌ها ما را به عقب انداختند و اقتصاد کشور را شرطی کردند. این برای اقتصاد کشور خیلی مضر است.

 * اروپایی‌ها هیچ کاری نکردند. آخرین ابتکار آنان هم بازیچه چرندی به اسم اینستکس بود. خود این یک چیز مضر و غلطی است که این را هم انجام ندادند و نکردند.

 *کشور از لحاظ معیشت عمومی دچار مشکل است. معیشت خانوارها دچار مشکل جدی است. بایستی این‌ها علاج شود.

 * یک بخش مسائل فوری و یک بخش مسائل بلندمدت یا میان‌مدت است. مسائل فوری، مهار قیمت‌هاست. متخصصان معتقدند که این کار شدنی است. بازار باید ثباتی پیدا کند.

  *نقدینگی برای اقتصاد کشور خطر بزرگی است؛ اما می‌توان آن را می‌توان به سود تبدیل کرد. می‌توان این نقدینگی را به سوی تولید هدایت کرد.

 * پیشنهاد شده است کارگروه ویژه‌ای از سوی سران سوه قوه تشکیل شود و موانع جهش تولید بررسی و رفع شود. شاید یکی از موانع واردات بی‌رویه باشد.

 *به نظر من برای تامین آینده به صبر و ثبات نیاز داریم. باید گام‌هایمان را محکم کنیم.

 * مشکل بزرگ دشمن اصلی ما که آمریکاست، قابل مقایسه با مشکلات ما نیست. آمریکا امروز در سطح دنیا منفور و منزوی است. آتش زیر خاکستر شعله کشیده است و ممکن است سرکوب هم شود، اما از بین می‌رود. نظام کنونی آمریکا این‌ها را از بین خواهد برد… مدیریت آمریکا اکنون دچار سرگیجه است.

 * آمریکایی‌ها به دنبال پیدا کردن دشمن هستند. اما رژیم آمریکا، بزرگترین دشمنش مردم آن هستند.

 * مشکل آمریکا با ما این است که نه می‌تواند ما را حذف کند و نه می‌تواند تسلیم کند.

 *در عزاداری‌ها معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت به ما می‌گویند. توصیه و تاکید می‌کنم چنانچه ستاد ملی کرونا ضابطه‌ای را اعلام کرد، همه ما موظف به رعایت آن هستیم.

۹۹/۵/۱۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797