کد خبر : 7640
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰:۳۹

اولین جلسه نشست تخصصی وکاربردی موسسه علمی تربیتی آوای توحید با موضوع نقش عرفان و توحید در سبک زندگی

اولین جلسه نشست تخصصی وکاربردی موسسه علمی تربیتی آوای توحید با موضوع نقش عرفان و توحید در سبک زندگی

نشست تخصصی موسسه علمی تربیتی آوای توحید با حضور حضرت آیت الله حسن رمضانی پیرامون نقش عرفان توحید در سبک زندگی


نشست تخصصی و کاربردی آوای توحید با موضوع نقش عرفان و توحید در سبک زندگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسن رمضانی در نشست «نقش عرفان و سبک زندگی » به پیرامون رابطه میان عرفان و اخلاق و سبک زندگی پرداختند.

▫️شروع نشست را دبیر علمی جلسه ، حجت الاسلام و المسلمین حیدری توضیحاتی در خصوص موسسه و اهداف آن و غایت و ضرورت نشست پرداخت.

▫️ایشان افزودند : هدف اصلی این نشست گفتمان سازی است که منجر به فرهنگ تمدنی شود لذا در این نشست ها دنبال این هستیم که به این هدف والا برسیم

▫️دبیر علمی نشست بیان کردند : نکته که قابل اهمیت می باشد این است که نشست ها علاوه بر اعتلای بنیه های علمی بایستی پیوندهای کاربردی و مهارتی با آن هم مدنظر گرفت.

💡حضرت آیت الله رمضانی با عنوان ارائه دهنده نشست بیان کردند:

سیره ، کنش و واکنش حضرت امام حسین علیه السلام انسان ساز و تمدن ساز است و انسان را از وابستگی ها رها می کند و انسان را به اعلا مراتب می رساند

ایشان افزودند: بشر گرفتار ،ظلمت نفس ، شهوت و غضب و … است و این ولی خداست که ولایت خدا را در خود مجسم می کند و دست بشریت را می گیرد و از این ظلمت ها نجات می دهد و به اوج خداوند می رساند.

ایشان بیان کردند:

با کمک گرفتن از مکتب امام حسین علیه السلام که مکتب الله تبارک و تعالی است ما این آرزو را در سر می پرورانیم ودر دل جای میدهم و براساس این اندیشه در حق خود و دیگران عینیت می بخشیم‌.

استاد اخلاق و عرفان بیان کردند:
💡زندگی انسان نمودی از فکر و اندیشه ای اوست لذا هر واکنش و کنش که در ساحت فردی و اجتماعیت انسان رخ میدهد از فلسفه و جهان بینی و شناخت اوست، فکر، اندیشه و فلسفه ای که انسان او را پذیرفته در تمام شوون انسان، ساری و جاری است .

💡یک انسان عارف در بعد شناخت هستی طور دگر به هستی نگاه می کند و در زندگی شخصی و خانوادگی و اجتماعی همین گونه است لذا انسان عارف بن بست ندارد این خود یکی از جهان بینی توحیدی در انسان است، شخص عارف به تمام ابعاد و لایه های زیرین و باطنی هستی نفوذ کرده لذا هرچه که برای غیر بن بست است برای ایشان نجات و روزنه امید است.

🔔و در ادامه به سوالات دانش پژوهان و اعضای حضوری و مجازی پاسخ داده شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797