کد خبر : 7122
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰:۲۲

حضور معاون ارتباطات و بین­ الملل حوزه‌های علمیه کشور ودبیر انجمن اوراسیای ارتباطات بین­ الملل و مدیر تشکل های بین المللی حوزه‌, در موسسه آوای توحید

حضور معاون ارتباطات و بین­ الملل حوزه‌های علمیه کشور ودبیر انجمن اوراسیای ارتباطات بین­ الملل و مدیر تشکل های بین المللی حوزه‌, در موسسه آوای توحید

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری، معاون ارتباطات و بین­ الملل حوزه های علمیه کشور به همراه حجه­الاسلام و المسلمین امیرخانی دبیر انجمن اوراسیای ارتباطات بین­ الملل و مدیر تشکل های بین المللی حوزه جهت اطلاع از فعالیت های تشکل بین­ الملل آوای توحید در موسسه آوای توحید حضور پیدا کردند و با مدیریت موسسه

حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری، معاون ارتباطات و بین­ الملل حوزه های علمیه کشور به همراه حجه­الاسلام و المسلمین امیرخانی دبیر انجمن اوراسیای ارتباطات بین­ الملل و مدیر تشکل های بین المللی حوزه جهت اطلاع از فعالیت های تشکل بین­ الملل آوای توحید در موسسه آوای توحید حضور پیدا کردند و با مدیریت موسسه و جمعی از همکاران به گفتگو پرداختند.

ابتدا حجه­الاسلام حیدری نقدعلی مدیریت موسسه آوای توحید ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان گرامی گزارش فعالیت یک ساله بین المللی خود را ارائه نمودند.
در ادامه ایشان در مورد اهداف و آرمان های موسسه بیان داشتند : موسسه آوای توحید بنا دارد فلسفه را در متن زندگی مردم جاری کند و در شکل­ گیری تمدن نوین اسلامی موثر باشد. ایشان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ((بوسیله فلسفه می­توانیم حکومت و جامعه را اداره کنیم)) خاطرنشان کردند: با فلسفه ای می­شود جامعه را اداره کرد که امتداد اجتماعی سازی شده باشد و برای تمام طبقات اجتماع حرف برای گفتن داشته باشد . لذا موسسه اساس کار و بنیه را بر اساس فلسفه و مباحث معرفتی بنا کرده لکن نه بصورت فلسفه محض و نظری.

از اهداف دیگر موسسه بنابر فرمایش رهبرمعظم انقلاب تحقق و ساخت دستگاه فلسفی صدرایی بوسیله قواعد وحدت وجود، بسیط الحقائق کل الاشیا و اصالت­ الوجود که در متن زندگی مردم پیاده شود، تا از امتداد فرهنگ حاصله از این بینش، تمدن نوین جامعه اسلامی شکل بگیرد. که الحمدالله در این راستا بازخوردهای خوبی داشته ایم.

حجهالاسلام حسینی کوهساری ضمن تایید رضایت جامعهالمصطفی و تقدیروتشکر از تلاش موسسه بیان داشتند که پویایی و وسعت فعالیت­های موسسه آوای توحید بیشتر شده و این دغدغه مندی شما باعث خرسندی بنده می­شود.
و از نقاط قوت موسسه که دیگر تشکل ها و نهادهای بین المللی کمتر برخوردارند وجود اساتید قوی و طراز و همچنین ایجاد تحقق مبانی تمدن نوین اسلامی است.
ایشان با اشاره به دیدگاه مقام معظم رهبری فرمودند اینکه ایشان در بیانیه گام دوم که نظام انقلابی را با فطرت و آرمان های جهان اسلامی پیوند می­دهند؛ و به این معناست که اگر بخواهیم انقلابی بمانیم باید فطرت انسانی را در مقیاس های جهانی معرفی و مطرح کنیم چرا که اگر از فطرت شروع نکنیم به توحید نمی­رسیم. لذا الزامیست اگر موسسه در مقام تمدن­سازی است بحث فطرت را آنطور که شایسته است بیان کنند.

_در ادامه حجهالاسلام عدالت­ پور معاون بین­ الملل موسسه ضمن ارائه توضیحات کامل درمورد نحوه برگزاری دوره و مراحل جذب دانش پژوهان و شرح مفاد آموزشی موسسه به معرفی تولیدات رسانه­ ای موسسه که باکمک دانش پژوهان دانش­ آموخته تولید می­شود پرداخت و در پایان چند فیلم کوتاه از محصولات موسسه را نمایش دادند.

_حجهالاسلام حسینی کوهساری ضمن تایید اهمیت تربیت نیروی رسانه ای گفتند تا یک نظریه به تمدن سازی برسد چهار مرحله دارد؛ اگر این نظریه بواسطه یک جمعیت از نخبگان مورد بحث قرار بگیرد در مرحله گفتمان­ سازی است و اگر بواسطه مردم مورد بحث قرار بگیرد جریان­ سازی صورت گرفته ، اگر عده­ ای از مردم به این نظریه عمل کند فرهنگ است؛ ولی اگر جامعه­ ای اساس و بنیان خود را براساس این نظریه بنا نهد تمدن حاصل میگردد. لذا برای طی کردن این مراحل ما ناچاریم که نیروی رسانه‌ای تربیت کنیم.

در ادامه حجه الاسلام امیرخانی نکاتی را جهت تعامل بیشتر با موسسه بیان کردند:

۱. ارتباط وسیعتر با مرکز رسانه حوزه
۲.نشر محتوای خبر موسسه در خبرگزاری و نشریه افق
۳. برگزاری دوره برای تشکل ها و مدارس استانی

در ادامه حجهالاسلام حیدری ازمدیریت ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه قم درخواست کردند تا سایتهای بین الملل موسسه که به هفت زبان دنیا، محصولات فرهنگی و مکتوب موسسه را نشر می­دهد، رونمایی کنند تا فعالیت رسمی موسسه در این سایت ها کلید بخورد.

حجهالاسلام و المسلمین حسینی کوهساری ضمن عرض تشکر و قدردانی از فعالیت های موسسه, بعد از رونمایی از سایتهای موسسه ابراز امیدواری کردند که انشالله و با یاری خداوند متعال بتوان با استفاده از فضای مجازی این محتوای ارزشمند را در سطح بین­ لملل منعکس کرد.

و در پایان حجهالاسلام حیدری با تقدیر از زحمات بیکران حجهالاسلام حسینی کوهساری با تقدیم لوح تقدیر و کتاب نفیسی از ایشان تقدیر به عمل آوردند.

همچنین در این نشست موارد زیر مورد تصویب طرفین قرار گرفت:

۱. انعکاس گزارش مکتوب از شرح فعالیت های تشکل بین ­الملل آوای توحید در نشریه افق حوزه
۲. اعطای مجوز یکساله تا قبل از سال ۱۴۰۰
۳. اختصاص مکان به موسسه آوای توحید جهت تسهیل در برگزاری کلاسها
۴. کمک مالی جهت تامین زیرساختهای رسانه­ ای و تامین هزینه­ های جاری موسسه
۵. ایجاد ارتباط بین تشکل آوای توحید و دیگر موسسات بویژه دفتر مقام معظم رهبری مدظله العالی
۶. نشر محتوای رسانه موسسه بوسیله ظرفیت های بین المللی
۷. تدریس حجه الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری در موسسه در موضوع رابطه فطرت و تمدن

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 4 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797