کد خبر : 6788
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۳

خاستگاه اصلی سلامت معنوی در آموزه‌های وحیانی دین اسلام قلب و روح انسان است

خاستگاه اصلی سلامت معنوی در آموزه‌های وحیانی دین اسلام قلب و روح انسان است

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، خانم اعظم رجبلو در نشستی به مناسبت هفته پژوهش کهمدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان با عنوان “نقش توسل و دعا در سلامت جسمی و معنوی” از طریق سامانه سیما برگزار کرد، بیان کرد: بعد از توحید، سلامتی یکی از بزرگترین نعمت های خداوند شمرده شده و خداوند انسان را به

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، خانم اعظم رجبلو در نشستی به مناسبت هفته پژوهش کهمدرسه علمیه الزهراء(س) گرگان با عنوان “نقش توسل و دعا در سلامت جسمی و معنوی” از طریق سامانه سیما برگزار کرد، بیان کرد: بعد از توحید، سلامتی یکی از بزرگترین نعمت های خداوند شمرده شده و خداوند انسان را به حفظ و قدرشناسی از آن فرا خوانده است تا در مسیر رشد قرار گیرد.

 وی افزود: دین مبین اسلام به همان اندازه که به سلامت روح اهمیت می‌دهد، بر سلامت جسمی نیز تاکید می کند، در آیاتی از قرآن به خوراکی های مفید و یا منع از خوراکی های مضر که موجب فساد بدن می‌شود، اشاره شده است و یا آیاتی که نشانگر تغییر وجوب برخی عبادت‌ها به حرمت در صورت ضرر برای سلامتی جسم است، مثل روزه که اگر برای سلامتی انسان مضر بود نباید فرد روزه بگیرد.

مبلغ حوزه خاطرنشان کرد: در صورت بروز بیماری، رفتار دینی و قرآنی حکم می‌کند که شاکر و راضی به قضای الهی باشیم زیرا تمام افعال خداوند بنا بر حکمت و مصلحت است و ما با توجه به سفارش ائمه معصومین(علیهم السلام) و به منظور مقابله با بیماری، باید به دنبال درمان بوده و از دعا و توسل غافل نباشیم.

رجبلو با بیان اینکه سلامتی محدود به سلامتی جسم نیست، اضافه کرد: سلامتی ابعاد دیگری همچون ابعاد روانی، اجتماعی و معنوی هم دارد؛ برخی از افراد بدون هیچ مشکل و بیماری جسمی دچار اضطراب و احساس پوچی و بیهودگی هستند این در حالی است که علم پزشکی با تمام پیشرفت ها نتوانسته گامی موثر در جهت مشکلات روحی و روانی انسان‌ها بردارد.

وی در ادامه سخنان خودبا بیان اینکه دعا موجب توجه ذات باری تعالی به انسان است، گفت: معنویت، امری است که آرامش را برای انسان تبیین و مشخص می‌کند، یکی از موفق‌ترین منابعی که حاصل این معنویت نجات بخش است، آموزه‌های دینی به ویژه ادعیه است.

مبلغ حوزه در ادامه با تاکید به پژوهش های علمی در عصر حاضر گفت: پژوهش های علمی حاکی از آن است افرادی که در مراسم معنوی و نیایش و دعا شرکت می کنند، از سلامت معنوی بیشتری برخوردار بوده و در پیشگیری از بیماری ها بهتر عمل می کنند.

وی ادامه داد: دعا انرژی مثبت انسان را افزایش داده و انرژی منفی آنها را دفع می کند، سلامت معنوی صرفا ابزاری جهت بهبود و درمان بیماری‌های جسمی و روانی نیست بلکه با چشم اندازی وسیع در پی توسعه همه جانبه فرد و جامعه است.

استاد حوزه در پایان تاکید کرد: پایه‌گزاری جامعه سالم معنوی و خدامحور در گرو سلامت معنوی افراد بوده و خاستگاه اصلی سلامت معنوی در آموزه‌های وحیانی دین اسلام حقیقت قلب و روح انسان است؛ از این رو، برای رسیدن به سلامت معنوی باید به سرشت و فطرت انسانی رجوع کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797