کد خبر : 2999
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱

آیت الله العظمی جوادی آملی: صبر و استقامت شیخ زکزاکی، عنایت الهی است

آیت الله العظمی جوادی آملی: صبر و استقامت شیخ زکزاکی، عنایت الهی است

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: همزمان با ایام چهارمین سالگرد فاجعه شهادت جمعی از شیعیان نیجریه در زاریا به دست ارتش این کشور، جمعی از اعضای خانواده شیخ زَکزاکی، رهبر جنبش شیعیان نیجریه، با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گزارشی از

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: همزمان با ایام چهارمین سالگرد فاجعه شهادت جمعی از شیعیان نیجریه در زاریا به دست ارتش این کشور، جمعی از اعضای خانواده شیخ زَکزاکی، رهبر جنبش شیعیان نیجریه، با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گزارشی از وضعیت نامناسب جسمی شیخ زکزاکی و مانع تراشی دولت نیجریه در روند درمان وی، خدمت معظم له ارائه نمودند.

آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار با تجلیل از خدمات شیخ زکزاکی ابراز داشتند: امیدواریم خداوند شرّ بدخواهان را به خود آنها برگرداند و اجر مضاعف و شفای کامل و عاجل به شیخ زکزاکی عطا فرماید و خدمات جهادی ایشان را به ثمر نهایی برساند و همچنین شهدای حادثه تلخ زاریا به ویژه شهدای خاندان زکزاکی را با شهدای صدر اسلام محشور فرماید.

ایشان ادامه دادند: کار وقتی برای خدا باشد هم سهل می شود و هم ماندنی! بسیاری از افراد هستند که رنج های بسیار کمتر از رنج های شیخ زکزاکی را نیز تاب نمی آورند چه برسد به شهادت شش فرزند! اما ایشان مصداق این آیه قرآن کریم است که می فرماید «وَ ینْصُرَکَ اللَّهُ نَصْراً عَزِیزاً».

معظم له خاطرنشان کردند: خداوند در قرآن کریم می فرماید اگر کار برای خدا باشد در این مسیر هر مقدار سختی وجود داشته باشد خداوند دو برابر آسانی به شما عطا می کند؛ «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یسْراً ٭ إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یسْراً»، در این آیات «عسر» دوم همان «عسر» اول است و هر دو با الف و لام آمده اند اما «یسر» دوم چون غیر از «یسر» اول است به صورت نکره آمده است؛ یعنی دشواری یکی است و آسانی دوتاست، و این آسانی به دنیال آن دشواری است و از آن جدا نیست، این وعده خداوند است و وعده خداوند تخلف ناپذیر است؛ «إِنَّ اللَّهَ لَا یخْلِفُ الْمِیعَادَ».

آیت الله العظمی جوادی آملی تاکید داشتند: صبر و استقامت شیخ زکزاکی، عنایت الهی است و اجر آن محفوظ است اما از سوی دیگر وظیفه سنگینی بر دوش ما قرار دارد، که امیدواریم خداوند به مسئولین و دست اندرکاران آن توفیق را عطا کند که در این زمینه به وظایف خود عمل کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797