کد خبر : 5419
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳

آیین بدرقه کاروان‌های«زیر سایه خورشید» برگزار شد

آیین بدرقه کاروان‌های«زیر سایه خورشید» برگزار شد

در آستانه فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، آیین بدرقه کاروان‌های جشن‌های مردمی«زیر سایه خورشید» با عنوان «اذن اعزام» در حرم مطهر رضوی برگزار شد. به گزارش آستان نیوز، در این آیین باشکوه که عصر امروز دوشنبه دوم تیرماه با حضور مصطفی خاکسار قهرودی؛ قائم‌مقام تولیت و جمعی از مدیران

در آستانه فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، آیین بدرقه کاروان‌های جشن‌های مردمی«زیر سایه خورشید» با عنوان «اذن اعزام» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش آستان نیوز، در این آیین باشکوه که عصر امروز دوشنبه دوم تیرماه با حضور مصطفی خاکسار قهرودی؛ قائم‌مقام تولیت و جمعی از مدیران آستان قدس رضوی و اعضای کاروان‌های «زیر سایه خورشید» برگزار شد، خدام رضوی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر حاضر  و محیای سفر به نقاط مختلف کشور شدند.

در این مراسم پس از قرائت قرآن کریم و مدیحه‌سرایی مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، محمدحسین استاد آقا؛ مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی به تبیین برنامه کاروان‌های«زیر سایه خورشید» در نقاط مختلف کشور پرداخت و گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی که بر جشن‌های امسال سایه افکنده است امسال۲۰۰ نفر از خادمان در قالب ۵۰ کاروان به۳۰ استان کشور اعزام خواهند شد.

برنامه‌های امسال با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونای استان‌ها انجام‌شده و با کسب مجوزهای لازم مجموعه برنامه‌های قابل‌اجرا از فردا آغاز می‌شود. در مجموعه بنیاد کرامت رضوی مهم‌ترین برنامه برای دهه کرامت برگزاری جشن‌های «زیر سایه خورشید» و مجموعه جشن‌هایی است که توسط  شبکه جوانان رضوی در کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین دفاتر آستان قدس رضوی در استان‌ها با حضور خادمیاران و کانون‌های خدمت هزاران برنامه پیش‌بینی کرده‌اند که این برنامه‌ها در استان‌های وضعیت سفید با گستردگی بیشتر و در استان‌های وضعیت زرد و قرمز با محدودیت‌های بیشتری اجرا خواهد شد.

برگزاری ۸۸ هزار جشن خانگی

وی ادامه داد: برای دهه کرامت امسال ۸۸ هزار جشن خانگی نیز  برنامه‌ریزی‌شده است که بخشی از لوازم موردنیاز این جشن‌ها را موسسه جوانان آستان قدس با همکاری شبکه جوانان رضوی پیگیری خواهد کرد و برای افرادی که بهترین تصاویر و عکس‌ها را از مراسمات ارسال کنند جوایزی در نظر گرفته‌شده است.

استادآقا افزود: در حوزه معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی نیز حدود ۱۲ برنامه افتتاحیه وجود دارد خصوصاً در مناطق سیل‌زده خوزستان، سیستان بلوچستان و لرستان که در آن ادامه اقداماتی که توسط تولیت معزز دستور داده‌شده بود به بهره‌برداری می‌رسد خصوصاً در حوزه آب شرب و منازل مسکونی که در این دهه به‌صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت گفت: همچنین ۸۸۸ فقره وام جهیزیه در این ایام به خانواده‌های نیازمند ارائه خواهد شد.

وی افزود: در حاشیه شهر مشهد نیز با استقرار بیمارستان‌های سیار آستان قدس و با کمک خادم یاران حوزه سلامت مجموعه برنامه‌هایی برای رسیدگی‌های درمانی و بهداشتی اجرا خواهد شد.

مراسم استقبال در همه استان‌ها لغو شد

وی افزود: امسال محدودیت‌هایی در استقبال از کاروان‌های «زیر سایه خورشید» داشتیم که این برنامه در همه استان‌ها حتی استان‌های وضعیت سفید برگزار نمی‌شود. این برنامه که از بانشاط‌ترین و جذاب‌ترین برنامه‌ها بود، به دلیل نگرانی‌ها از تجمع جمعیت حذف شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت گفت: استقبال از خدمه کشتی‌ حامل سوخت به ونزوئلا، حضور در سامانه‌های موشکی، حضور در بیمارستان‌ها با مجوز ستاد مبارزه با کرونا از دیگر برنامه‌های کاروان‌های«زیر سایه خورشید» است. همچنین برنامه پرچم‌گردانی به دلیل محدودیت‌های کرونایی مدیریت خواهد شد و در کلیه استان‌ها به‌شرط دریافت مجوز برگزار می‌شود در غیر این صورت تابع دستورات ستاد مبارزه با کرونا خواهیم بود.

استاد آقا در انتهای سخنان خود گفت: امیدواریم با عنایت حضرت رضا(ع) و همت خادمان هزاران برنامه‌ای که علی‌رغم محدودیت‌ها، برنامه‌ریزی‌شده است، به بهترین نحو اجرا شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797