کد خبر : 6791
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴

ارتقاء جایگاه زنان موجب توسعه ارزش‌های انسانی در عصر جهانی‌سازی است

ارتقاء جایگاه زنان موجب توسعه ارزش‌های انسانی در عصر جهانی‌سازی است

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، مدرسه علمیه الزهراء(س) شهرستان آزادشهر نشست مجازی “آسیب شناسی نقش زنان در جامعه” را در سامانه سیما برگزار شد. خانم منصوری فر در این نشست مجازی بیان کرد: آسیب شناسی اجتماعی به مطالعه بی نظمی‌ها و نابسامانی های غیر طبیعی که در جامعه اتفاق می افتد، می پردازد. وی

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، مدرسه علمیه الزهراء(س) شهرستان آزادشهر نشست مجازی “آسیب شناسی نقش زنان در جامعه” را در سامانه سیما برگزار شد.

خانم منصوری فر در این نشست مجازی بیان کرد: آسیب شناسی اجتماعی به مطالعه بی نظمی‌ها و نابسامانی های غیر طبیعی که در جامعه اتفاق می افتد، می پردازد.

وی گفت: بحث آسیب زمانی برای یک نهاد یا نقشی مطرح می شود که نتواند کارکرد های مورد انتظار را محقق کند یا در آستانه انحلال قرار گیرد.

استاد حوزه بیان کرد: چهار چوب هایی که اسلام برای حضور زنان در اجتماع در نظر گرفته، به منظور حفظ کرامت و شخصیت انسانی وی بوده و مخالفتی برای حضور در جامعه نداشته است تا حدی که در بعضی موارد شرکت آنها (همانند حج) را واجب می کند.

منصوری فر با اشاره به آیات و روایات آداب حضور زن در جامعه، به مهم ترین آنها پرداخت و عنوان کرد: یکی از شرایط مهم و اساسی فعالیت اجتماعی زن، رعایت مرزبندی دقیق بین زن و مرد در معاشرت است.

وی تصریح کرد: عرصه های حضور زنان در سه سطح محدود، نیمه محدود و آزاد را می توان ارزیابی کرد که هر کدام به طور خاص باید تشریح و تبیین شود تا از مشکلات و آسیب های آینده جلوگیری شود.

استاد حوزه در پایان تشریح کرد: باید برای ایجاد بسترهای نوین علمی و پژوهشی و آزاداندیشی زنان برنامه‌ریزی کرد تا از ظرفیت عظیم این قشر مهم برای پیشرفت کشور بهره برد، بدون اینکه آن را دچار چالش های مختلف فردی و خانوادگی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797