کد خبر : 6385
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸

انجمن‌های علمی پژوهشی بستر مناسبی برای رشد و بالندگی طلاب هستند

انجمن‌های علمی پژوهشی بستر مناسبی برای رشد و بالندگی طلاب هستند

خانم حقانی با بیان اینکه ۱۰ انجمن علمی پژوهشی در جامعه الزهرا علیهاالسلام فعالیت دارند، گفت: انجمن‌های علمی پژوهشی بستر بسیار مناسبی برای رشد و بالندگی طلاب هستند. به گزارش روابط عمومی، خانم ریحانه حقانی روز پنجشنبه در ابتدای نخستین جلسه کارگاه مهارت افزایی پژوهشی «یادداشت نویسی علمی» که به صورت مجازی و حضوری با

کارگاه یادداشت نویسی

خانم حقانی با بیان اینکه ۱۰ انجمن علمی پژوهشی در جامعه الزهرا علیهاالسلام فعالیت دارند، گفت: انجمن‌های علمی پژوهشی بستر بسیار مناسبی برای رشد و بالندگی طلاب هستند.

به گزارش روابط عمومی، خانم ریحانه حقانی روز پنجشنبه در ابتدای نخستین جلسه کارگاه مهارت افزایی پژوهشی «یادداشت نویسی علمی» که به صورت مجازی و حضوری با تعداد محدود پژوهشگران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پژوهشگاه حضرت معصومه علیهاالسلام برگزار شد، عنوان کرد: معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام بر ظرفیت و استعدادهای طلاب و فعالیت انجمن‌های علمی پژوهشی سرمایه گذاری کرده است.

شناسایی استعدادهای علمی طلاب در انجمن‌های علمی پژوهشی محقق می‌شود

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام از جمله دانش‌آموختگان و دانش‌پژوهان علاقه مند به فعالیت در عرصه‌های علمی پژوهشی می‌توانند توانمندی‌ها و استعدادهای خود را شناسایی کنند و به منصه ظهور برسانند که  این هدف در انجمن‌های علمی پژوهشی تأمین می‌شود.

حقانی با اشاره به اینکه معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام به همراه اساتید مشاور زمینه فعالیت طلاب در عرصه‌های علمی پژوهشی را فراهم کرده‌اند، افزود: طلاب می‌توانند ظرفیت‌ها و استعدادهای خود را مطرح کنند و اساتید مشاور انجمن‌های علمی پژوهشی به صورت محتوایی و کیفی بر فعالیت آنان نظارت داشته باشند و طلاب را به بلوغ فکری و رشد علمی ارتقا دهند.

انجمن‌های علمی پژوهشی بستر مناسبی برای رشد و بالندگی طلاب هستند

وی تأکید کرد: انجمن‌های علمی پژوهشی بستر بسیار مناسبی برای رشد و بالندگی طلاب هستند و پژوهشگران و دانش‌پژوهان با فعالیت در این انجمن‌ها می‌توانند داده‌های خود را به قالب‌های متعدد علمی از جمله کتب تألیفی، مقاله نویسی، یادداشت‌نویسی و نقدهای علمی تبدیل کنند.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام، گروه علمی پژوهشی تاریخ اسلام و تعلیم و تربیت را از بهترین گروه‌های انجمن‌های علمی پژوهشی دانست و ابراز داشت: این دو انجمن فعالیت چشمگیری دارند و ما دیگر انجمن‌های علمی پژوهشی را برای فعالیت در عرصه‌های مختلف تشویق می‌کنیم.

فعالیت ۱۰ انجمن علمی پژوهشی در جامعه الزهرا علیهاالسلام

حقانی با بیان اینکه ۱۰ انجمن علمی پژوهشی در جامعه الزهرا علیهاالسلام فعالیت دارند، گفت: انجمن‌های علمی پژوهشی جامعه الزهرا علیهاالسلام با مدیریت خود اعضا و راهبری اساتید مشاور و نظارت معاونت پژوهش می‌توانند به رشد و بالندگی علمی برسند.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: انجمن‌های علمی پژوهشی ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای فعالیت طلاب هستند که می‌توانند پس از مهارت‌آموزی و گذراندن دوره‌های مختلف در جامعه تأثیرگذار باشند.

حقانی با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف علمی پژوهشی در جامعه الزهرا علیهاالسلام، عنوان کرد: ما متقاضیان زیادی برای ثبت نام در کارگاه یادداشت نویسی علمی داشتیم که با توجه به شرایط پیش آمده، قادر به پاسخگویی همه پژوهشگران نیستیم و تنها تعداد محدودی از پژوهشگران جامعه الزهرا علیهاالسلام موفق به ثبت نام در این کارگاه شدند.

وی اظهار امیدواری کرد تا پس از رفع مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، شرایط برگزاری دوره‌های مختلف علمی پژوهشی به صورت حضوری برای همه پژوهشگران فراهم شود.

کارگاه «یادداشت نویسی علمی» گامی جهت پیشبرد اهداف پژوهشی و نگارش آثار فاخر

در ادامه جلسه، خانم نجمه صالحی، دبیر انجمن تاریخ جامعه الزهرا علیهاالسلام به معرفی کارگاه یادداشت نویسی علمی پرداخت و اظهار داشت: این کارگاه  از سری کارگاه‌های مهارت افزایی پژوهشی است و با توجه به درخواست‌های پژوهشگران و نیاز طلاب به اصول وشیوه‌های یادداشت نویسی و درست‌نویسی برنامه ریزی شده است.

دبیر انجمن تاریخ اسلام افزود: این کارگاه به منظور مهارت افزایی پژوهشی  و یادداشت نویسی علمی در قالب‌های نقد علمی، چکیده نویسی،خلاصه نویسی، سر مقاله‌نویسی و توان افزایی پژوهشگران و نویسندگان در نشریات و فضای مجازی و پاسخگویی علمی به شبهات با استفاده از تکنیک‌های خاص نویسندگی برگزار می‌شود.

صالحی افزود: معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام و مرکز حوزوی پژوهش‌های تاریخ اسلام در برگزاری این کارگاه دو روزه همکاری دارند و  اساتید و پژوهشگران  محترم در این دوره به صورت حضوری و مجازی شرکت می‌کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که برگزاری این کارگاه، گامی جهت پیشبرد اهداف پژوهشی و نگارش آثار فاخر باشد و پژوهشگران از فرصت‌های پیش آمده استفاده کنند.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل هادی منش، استاد و پژوهشگر حوزه که صاحب ۸۰ اثر تلیفی و بیش از ۱۵۰ مقاله است، به ارائه مباحث این کارگاه از جمله تعریف یادداشت نویسی، معادل‌های این کلمه، اهمیت یادداشت نویسی، اجزای یادداشت نویسی، ارکان یادداشت نویسی، الگوهای یادداشت علمی پرداخت.

تصویر خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797