کد خبر : 5902
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹

اگر غدیر نبود چیزی از اسلام نمی ماند

اگر غدیر نبود چیزی از اسلام نمی ماند

به گزارش خبرنگار حکمت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی دریکی از سخنرانی های خود که به مناسبت عید سعید غدیر خم در محل بنیاد برگزار شد،  با اشاره به جایگاه غدیر در حفظ اصل اسلام بیان داشتند: از اعیاد برجسته نظام اسلامی, ولایت وجود مبارک حضرت امیر(سلام الله


به گزارش خبرنگار حکمت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی دریکی از سخنرانی های خود که به مناسبت عید سعید غدیر خم در محل بنیاد برگزار شد،  با اشاره به جایگاه غدیر در حفظ اصل اسلام بیان داشتند:

از اعیاد برجسته نظام اسلامی, ولایت وجود مبارک حضرت امیر(سلام الله علیه) است. خدای سبحان در جریان اطاعت پیغمبر(ص) فرمود هر کس پیامبر را اطاعت کند خدا را اطاعت کرده است زیرا پیامبر, مطلبی غیر از حُکم خدا ندارد، همین جریان نسبت به ولایت امیرالمؤمنین در برابر ولایت وجود مبارک پیغمبر(ص) است.

ایشان ادامه دادند:

 چندین بار وجود مبارک رسول خدا(ص) این پیام را بلاواسطه به وسیله جبرئیل دریافت کرد, مع‌الواسطه بالأخره این پیام را دریافت کرد که علی بن ابیطالب را باید به عنوان خلیفه و امام مسلمین معرفی کنید. بعد دو نکته را ذکر فرمود: یکی اینکه اگر شما علی بن ابیطالب را به عنوان جانشین معرفی نکنی اصلِ رسالتت را انجام ندادی برای اینکه دین باید بماند و دین با غدیر می‌ماند.

معظم له با یادآوری نتایج شوم سقیفه خاطرنشان کردند:

دینِ منهای ولایت و غدیر می‌شود سقیفه, سقیفه اگر بخواهد فدک را بگیرد می‌گیرد! اگر بخواهد خلافت را غصب کند می‌کند! اگر بخواهد تقریباً پانصد سال عده‌ای به عنوان مروانی و اموی و عباسیان حکومت کنند و چندین امام را شهید بکنند که اینچنین نیز کردند این نتیجه سقیفه بود.

آیت الله العظمی جوادی آملی در تفسیر آیه ۶۷ سوره مبارک مائده اظهار داشتند:

احساس خطری که وجود مبارک پیامبر(ص) در جریان نصب حضرت امیر(ع) داشتند از چه نوعی بود؟ آیا خطر ترور، شورش، کودتا و جنگ بود؟ یا نگرانی حضرت از خطرهای سیاسی بود؟ چون بعد از جریان فتح مکه در جزیرهالعرب کسی توان آن را نداشت که بتواند در برابر اسلام بایستد، فرمود تنها مشکل, مشکل سیاسی است آن هم من حل می‌کنم ﴿ وَ اللَّهُ یَعْصِمُکَ مِنَ النَّاسِ ﴾ اگر بخواهند تهمت بزنند و یا بخواهند حرف‌های دیگری درباره حضرت امیر بزنند ما نمی‌گذاریم, بخواهند شما را متّهم کنند ما نمی‌گذاریم, این مشکل سیاسی را ما حل می‌کنیم.

معظم له برکات و ثمرات بزرگ غدیر را یادآور شدند و خاطرنشان کردند:

نکته, خیلی مهم آن است که الآن هم آن مسلمانی اهل سنت باز هم به برکت غدیر است، اگر نبود جریان حضرت امیر(ع)، دینی که به اسارت رفته بود, رفته بود! الآن اهل سنت هم باز به برکت حضرت امیر مسلمان‌اند، چون این خاندان عترت، قرآن را معنا کردند، به قرآن عمل کردند، در برابر اموی ایستادند, در برابر مروانی ایستادند, در برابر عباسی‌ها ایستادند تا اصل اسلام زنده بماند. وگرنه چیزی از اسلام نمی‌ماند.

منبع: سخنرانی ایت الله العظمی جوادی آملی در روز عید غدیر، ۳۰شهریور ۱۳۹۵

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797