کد خبر : 5629
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۷

برخورد درست و سازنده بانوان طلبه در امر تبلیغ، سبب جذب حداکثری جوانان می شود

برخورد درست و سازنده بانوان طلبه در امر تبلیغ، سبب جذب حداکثری جوانان می شود

خانم میرابوطالبی کارشناس فرهنگی، روحیه اثر پذیر نسل جوان را زمینه مناسبی برای کار فرهنگی دانست و تصریح کرد: برخورد درست و سازنده بانوان طلبه با جوانان، زمینه ساز جذب حداکثری آن ها است. به گزارش خبرگزاری کوثر از مازندران، خانم میرابوطالبی در نشست با دانش آموختگان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره(سلام الله

برخورد درست و سازنده بانوان طلبه در امر تبلیغ، سبب جذب حداکثری جوانان می شود

خانم میرابوطالبی کارشناس فرهنگی، روحیه اثر پذیر نسل جوان را زمینه مناسبی برای کار فرهنگی دانست و تصریح کرد: برخورد درست و سازنده بانوان طلبه با جوانان، زمینه ساز جذب حداکثری آن ها است.

به گزارش خبرگزاری کوثر از مازندران، خانم میرابوطالبی در نشست با دانش آموختگان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه صدیقه طاهره(سلام الله علیها) نوشهر ضمن برشمردن آسیب های تبلیغ بیان کرد: مردم جامعه را از لحاظ فرهنگی میتان به سه دسته تقسیم کرد که گروه اول به دلیل تربیت در خانواده هائی با بنیان های ریشه دار فرهنگی و دینی تحت هر شرایطی دیندار و مصمم باقی می مانند و نوسان های بیرونی اجتماع، تاثیر بارزی در آنان ندارد.
وی افزود: گروه دوم، افراد مغرض و مصمم در باطل هستند که در هر برهه ای، سردمداران فساد و تبلیغ باطل بوده و به شدت بر موضع مغرضانه خود پافشاری و آگاهانه در این راه تلاش می کنند.
وی تصریح کرد: کار اصلی مبلغین دینی، با شصت درصد میانی یعنی گروه سوم است که این تعداد افراد خاکستری جامعه، تحت تاثیر یکی از این دو گروه بیست درصدی یعنی سردمداران حق و باطل عمل می کنند.
روان شناس دینی ادامه داد: تمرکز گسترده دشمن روی جوانانی است که در این میان انتخابِ موضع نکرده اند؛ لذا با روش های جذاب وموثر، بذرافکار مخرب ضد دینی را در آنان پایه گذاری می کند.
وی اعلام کرد: یکی از تاثیرگذارترین عواملی که بانوان طلبه باید آن را بکار گیرند سلاح «علم و دانش» اس؛ زیرا با تجهیز به این سلاح می توانند در برخورد با انواع و اقسام شبهات ذهنی، آگاهانه و عالمانه پاسخگو باشند.
وی تاکید کرد: در تبلغ نوین نمی توان تنها به شیوه این حرام و آن حلال است، پیش رفت و پاسخگوی نسل جوان بود؛ بلکه باید ضمن توجه به احکام، از ریشه و حساب شده، فهم دقیق دین را در این نسل پایه گذاری کرد.
میرابوطالبی با اشاره به نقش اخلاق پذیرنده و خلق خوش مبلغان گفت: عکس العمل دفعی نسبت به اشتباهات جوانان نتیجه معکوس دارد، زیرا این به منزله عمل و اعتقاد ناپسند آنان نیست و هنر مبلغ  آن است که با پذیرش شخصیت جوان، به تدریج و گام به گام روی نقاط ضعف کار کرده و آن را ریشه یابی و برطرف کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797