کد خبر : 5247
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰

تجدید چاپ کتاب معمای زمان و حدوث جهان

تجدید چاپ کتاب معمای زمان و حدوث جهان

کتاب معمای زمان و حدوث جهان تجدید چاپ شد. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با ۳۰ درصد تخفیف تهیه کنند. در ادامه می‌توانیدبا این کتاب آشنا شوید:  زمان چیزی است که می‌توان آن را نخستین خشت تفکر فلسفی به‌شمار آورد. رابطه زمان با دین و مذهب نیز به‌هیچ‌وجه کمتر از رابطه آن با فلسفه نیست. زمان

کتاب معمای زمان و حدوث جهان تجدید چاپ شد. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با ۳۰ درصد تخفیف تهیه کنند. در ادامه می‌توانیدبا این کتاب آشنا شوید: 

زمان چیزی است که می‌توان آن را نخستین خشت تفکر فلسفی به‌شمار آورد. رابطه زمان با دین و مذهب نیز به‌هیچ‌وجه کمتر از رابطه آن با فلسفه نیست. زمان چیزی است که همه امورِ زمان‌مند را به یکدیگر مرتبط می‌سازد. و البته هرآنچه در این جهان تحقق می‌پذیرد زمان‌مند شناخته می‌شود. زمان‌مند‌بودنِ هر‌آنچه در این جهان موجود است جز حادث‌بودن آنها معنی دیگری ندارد به‌این‌ترتیب طرح مسئله زمان مستلزم طرح حادث‌بودنِ جهان نیز هست. حادث‌بودنِ جهان در همه ادیان آسمانی مسلم شناخته می‌شود و علمای مذاهب نیز تا‌ آنجا‌ که می‌توانند در جهت اثبات این مسئله کوشش و تلاش می‌کنند. سرنوشت اثبات حادث‌بودنِ جهان به هویت و حقیقت زمان بستگی دارد و هویت زمان بیش از اندازه بغرنج و پیچیده است. فهم و درک عادی و معمولی زمان برای بسیاری از مردم بسیار ساده و آسان است و کمتر کسی در ادارک معنی زمان با مشکل روبرو می‌گردد. ثانیه‌ها و دقیقه‌ها و ساعت‌ها و همچنین هفته‌ها و ماه‌ها و سال‌ها به آسانی قابلِ‌اندازه‌گیری بوده و از این طریق گذشته تاریخ معلوم می‌شود و به نوعی آینده نیز در برخی موارد قابلِ‌پیش‌بینی خواهد بود ولی کسی که از ماهیت زمان می‌پرسد و برای کشف حقیقت آن به جستجو می‌پردازد در ورطه حیرت فرو‌می‌رود و با انبوهی از پیچیدگی‌ها روبرو می‌گردد. همانگونه که یادآور شدیم بغرنج‌بودنِ مسئله حدوث عالم نیز به بغرنج‌بودنِ هویت زمان مربوط می‌شود و اختلاف حکما و اندیشمندان در این باب نیز در همین مسئله ریشه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797