کد خبر : 4426
تاریخ انتشار : جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۵

ترسیم سبک زندگی عفیفانه، وظیفه خطیر حوزه‌های علمیه است

ترسیم سبک زندگی عفیفانه، وظیفه خطیر حوزه‌های علمیه است

حجت‌الاسلام والمسلمین بیاتی با بیان اینکه ترسیم سبک زندگی عفیفانه، وظیفه خطیر حوزه‌های علمیه است، گفت: پیمودن سه گام معرفت دینی(دین‌دانی)، عمل به دین(دینداری) و تحقق دین در جامعه(دین‌بانی) لازمه ایفای این نقش حوزه‌های علمیه است. به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نشست علمی پژوهشی «تبیین شبکه مسائل عفاف» به همت انجمن علمی پژوهشی زن

حجت‌الاسلام والمسلمین بیاتی با بیان اینکه ترسیم سبک زندگی عفیفانه، وظیفه خطیر حوزه‌های علمیه است، گفت: پیمودن سه گام معرفت دینی(دین‌دانی)، عمل به دین(دینداری) و تحقق دین در جامعه(دین‌بانی) لازمه ایفای این نقش حوزه‌های علمیه است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، نشست علمی پژوهشی «تبیین شبکه مسائل عفاف» به همت انجمن علمی پژوهشی زن و خانواده معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام در پژوهشگاه حضرت معصومه علیهاالسلام برگزار شد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی بیاتی،  مدیر میز عفاف صدا و سیما جمهوری اسلامی به ارائه بحث پرداخت و ضعف سیاستگذاری در حوزه عفاف را ناشی از ضعف شناختی در این حوزه دانسته و خاطرنشان کرد: لازمه سیاستگذاری عفاف در نظام مبتنی بر دین، شناخت الگوی این مفهوم در منظومه دین است.

مدیر میز عفاف صدا و سیما جمهوری اسلامی در ادامه تقلیل عفاف به حجاب، عدم توجه به تقویت‌کننده‌ها، تخریب‌کننده‌ها و نمایشگرها، و عدم توجه به مفاهیم بنیادین در ایجاد عفاف همانند غیرت را از جمله این ضعف‌های شناختی برشمرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بیاتی همچنین ترسیم سبک زندگی عفیفانه را وظیفه خطیر حوزه‌های علمیه و لازمه ایفای این نقش را پیمودن سه گام معرفت دینی(دین دانی)، عمل به دین(دینداری) و تحقق دین در جامعه(دین بانی) دانست.

وی سپس با تشریح جایگاه عفاف در منظومه مفاهیم دینی، با استناد به ۱۰ سال فعالیت پژوهشی و بررسی ۱۱ هزار روایت مرتبط با این حوزه، به ارائه شبکه مسائل عفاف پرداخت.

اشاره به سئوالات و خلأهای پژوهشی موضوع  «عفاف» از جمله نکات مثبت این نشست بود. این نشست که حدود ۲ ساعت به طول انجامید، با پاسخ به پرسش های شرکت‌کنندگان پایان یافت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797