کد خبر : 6829
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳

تعالی مکارم اخلاق انسانی و اوج گرفتنِ عشق به خدمت از ویژگی‌های بارز پرستاران است

تعالی مکارم اخلاق انسانی و اوج گرفتنِ عشق به خدمت از ویژگی‌های بارز پرستاران است

خانم شکریان در گفت‌وگو با خبرگزاری کوثر از کرج، اظهار داشت: علت نام گذاری این روز به نام «روز پرستار» این است که حضرت زینب (س) پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین (ع) و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت (ع) را برعهده داشت. ضمن این که ایشان رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت

خانم شکریان در گفت‌وگو با خبرگزاری کوثر از کرج، اظهار داشت: علت نام گذاری این روز به نام «روز پرستار» این است که حضرت زینب (س) پرستاری امام زمانش حضرت زین العابدین (ع) و دیگر بیماران و مصیبت زدگان اهل بیت (ع) را برعهده داشت. ضمن این که ایشان رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی را به خوبی انجام داد.

وی افزود: در هر صورت شغل پرستاری از جهت موقعیتی که دارد، یعنی مراقبت از بیماران، شغل مقدسی محسوب می‌شود که هر کسی توفیق ورود به این کار را نمی‌یابد.

مدیر مدرسه علمیه‌ خواهران شهید مطهری کرج تصریح کرد: امروز فرشتگان سفیدپوش اورژانس و پرستاران متدین و صبور ایران اسلامی با اقتدا به آموزه‌های دینی، صبر و استقامت حضرت زینب (س)، نمونه‌ای از این ایثار و مجاهدت را در مبارزه با کرونا به نمایش گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: جامعه پرستاری بدون هیچ چشمداشتی و حتی قبل از این که به مطالبات و معوقات خود فکر کند وارد میدان مبارزه با بیماری شده و هم اکنون نیز به تلاش و مجاهدات خود ادامه می‌دهد؛ بدون شک ایثار و از خودگذشتگی پرستاران موجب سرافرازی این قشر فداکار در نزد مردم شده و اجر این تلاش‌ها در نزد پروردگار محفوظ خواهد بود.

خانم شکریان در پایان ضمن خداقوت به برادران و خواهران در خط مقدم مقابله با کرونا خاطر نشان کرد: ولادت با سعادت اسوه صبر، شجاعت و عفاف، حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار را به عموم مردم به ویژه به جامعه پرستاری، تبریک و تهنیت عرض نموده و برای آن عزیزان آرزوی سلامت و موفقیت روزافزون دارم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797