کد خبر : 4447
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۰:۰۸

تعطیلی نماز جمعه‌ها نشانه اهمیت اسلام به سلامت مردم است

تعطیلی نماز جمعه‌ها نشانه اهمیت اسلام به سلامت مردم است

حوزه/ حجت الاسلام جباری گفت: نماز جمعه با آن همه اهمیت که سنگر اسلام و نماز سیاسی عبادی است چند هفته پشت سر هم به دلیل حفظ جان مؤمنین و مبارزه با کرونا تعطیل می‌شود و همه باید با ماندن در خانه به ریشه‌کنی ویروس کرونا کمک کنیم. حجت الاسلام علی جباری در گفتگو با

حجت الاسلام علی جباری
استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی:

حوزه/ حجت الاسلام جباری گفت: نماز جمعه با آن همه اهمیت که سنگر اسلام و نماز سیاسی عبادی است چند هفته پشت سر هم به دلیل حفظ جان مؤمنین و مبارزه با کرونا تعطیل می‌شود و همه باید با ماندن در خانه به ریشه‌کنی ویروس کرونا کمک کنیم.

حجت الاسلام علی جباری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت رعایت موارد بهداشتی از دیدگاه اسلام، اظهار داشت: در متون اسلامی تاکیدات بسیار زیادی برای رعایت موارد بهداشتی شده است و از دیدگاه قرآن، انسان ترکیبی از ماده و روان است و شرافت انسان به روان وی و سلامتی جسم هم وابسته به رعایت موارد بهداشتی است.

وی ادامه داد: با تدبر در آیات قرآن اهمیت تغذیه سالم و پاک روشن می‌شود که خدای متعال در آیه ۵۱ سوره مؤمنون به پیامبر دستور می‌دهد از آنچه که سالم و مضرّ به جسم انسان نیست تناول کند.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: امیرمؤمنان(ع) وضع فرهنگی، معیشتی و بهداشتی عرب را قبل و بعد از اسلام مقایسه و تأثیر نبوت و کتاب آسمانی در تمام ابعاد زندگی عرب را تبیین کرده‌اند و دین اسلام آداب و رسوم اعراب جاهلی و فرهنگ‌شان را دگرگون ساخت.

وی افزود: یکی از مسائل بسیار مهم در روابط اجتماعی، رعایت نظافت و بهداشت عمومی است و انسان باید قوانین جامعه را برای حفظ سلامت خود و دیگران رعایت کند و رعایت موازین بهداشتی و نظافتی هر فرد در جامعه از جمله این قوانین است و از نظر اسلام رعایت مسائل بهداشتی از واجبات است، زیرا در اسلام حفظ جان واجب است و اگر عدم رعایت مسائل بهداشتی سبب به خطر افتادن جان انسان‌ها شود موجب مدیون شدن فرد مقصر می‌شود.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی تاکید کرد: هیچ دین و مکتبی مانند اسلام، نسبت به مسائل و اصول بهداشتی اهتمام ندارد و اسلام اکثر مسائل بهداشتی را تحت عنوان واجب، حرام، مستحب یا مکروه بیان کرده است و خوردن هر آنچه که موجب ضرر به بدن گردد، را حرام و مباحثی که سلامتی انسان را تضمین می‌کند، واجب شمرده است.

وی ادامه داد: امروزه موضوع بهداشت و ضرورت حفظ آن، از چنان اهمیتی برخوردار است که سازمان‌ها و نهادهایی در سطح جهانی، منطقه‌ای و کشوری درباره این موضوع، مشغول فعالیت شده‌اند و تلاش وسیعی صورت گرفته است تا با بیان برنامه‌های مناسب، ارائه راه‌کارها و تشویق افراد، سطح بهداشت را در تمامی زمینه‌ها بالا ببرند.

حجت الاسلام جباری گفت:  نگرش جدیدی که میزان بهداشت هر جامعه را یکی از شاخص‌های رشد آن می‌داند، ناشی از همین تلاش جهانی است و ۱۴ قرن قبل پیامبراکرم (ص) با در نظر گرفتن اهمیت نظافت و بهداشت، آن‌ را قرین وهم‌ردیف ایمان قرار داده است.

وی در پایان تصریح کرد: نماز جمعه با آن همه اهمیت که سنگر اسلام و نماز سیاسی عبادی است چند هفته پشت سر هم به دلیل حفظ جان مؤمنین و ضرورت مبارزه با کرونا تعطیل می‌شود و همه باید با ماندن در خانه به ریشه‌کنی ویروس کرونا کمک کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797