کد خبر : 6786
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶

جشنواره های پژوهشی بهترین بستر برای کشف استعدادها هستند

جشنواره های پژوهشی بهترین بستر برای کشف استعدادها هستند

عاطفه آخوندی عضو فعال مرکز پژوهشی الزهرا(س) گرگان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کوثر از گلستان، بیان کرد: برگزاری جشنواره و مسابقات علمی می تواند طلاب و پژوهشگران را نسبت به سطح معلومات‌شان محک بزند. وی ادامه داد: جشنواره علامه حلی(ره) به عنوان یک آوردگاه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی می تواند میزان تبحر و

عاطفه آخوندی عضو فعال مرکز پژوهشی الزهرا(س) گرگان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کوثر از گلستان، بیان کرد: برگزاری جشنواره و مسابقات علمی می تواند طلاب و پژوهشگران را نسبت به سطح معلومات‌شان محک بزند.

وی ادامه داد: جشنواره علامه حلی(ره) به عنوان یک آوردگاه علمی، پژوهشی و تحقیقاتی می تواند میزان تبحر و رویکرد پژوهشی و انگیزشی طلاب را مورد ارزیابی قرار دهد.

پژوهشگر مجموعه حوزوی الزهراء(س) گرگان افزود: آثار علمی همواره در بین طلاب از جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ به گونه ای که طلاب برنامه های یک ساله ای را برای تدوین اثر مطلوب طرح ریزی می کنند، ارزیابی علمی آثار پژوهشی در مراحل اجمالی و تفصیلی اول و دوم بیان کننده قوام علمی آثار منتخب است و انگیزه طلاب را در تدوین یک اثر علمی چند برابر می کند.

آخوندی بیان کرد: حضور طلاب جوان با انگیزه و دارای شور علمی در ادوار مختلف جشنواره علامه حلی، گویای نقاط قوت پژوهشی طلاب است؛ این جشنواره بهترین بستر برای کشف استعدادها و تعیین مسیر علمی و همچنین تخصصی سازی طلاب در گرایش به علوم اسلامی و انسانی است.

وی افزود: نکته ای که شاید به عنوان نقطه ضعف در این راستا مطرح باشد، عدم تسلط کافی طلاب بر فنون تحقیق و پژوهش است که البته با توجه به سن شرکت کنندگان طبیعی به نظر می رسد و به تدریج قابل تقویت است.

محقق و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران ادامه داد: بر خود لازم می دانم از برنامه های خوبی که در پژوهش حوزه خواهران که در چند سال اخیر سیاستگذاری شده تشکر کنم و موثرترین کار را استمرار این برنامه ها می دانم.

آخوندی اذعان کرد: برای تقویت و رشد هرچه بیشتر خودباوری در طلاب و باور به ارزشمندی پژوهش در روند تحصیل، تدریس و تبلیغ؛ نیازمند اجرای طرح ها و برنامه‌ریزی‌های جدی است.

وی عنوان کرد: حمایت مادی و معنوی در روند چاپ و نشر آثار پژوهی و ایجاد بستر لازم برای تولید علم و محتوای علمی، بهره‌گیری از ظرفیت علمی طلاب خواهر در تولید نشریات داخلی، ضرورت تالیف مقاله علمی سالانه از سوی استادان حوزه، خصوصا خواهران و مشروط کردن جذب استادان به نگارش مقاله علمی به ویژه انجام پژوهش‌های حوزه زن و خانواده و تبیین خلاءهای آموزه های فقهی اسلامی در تدوین کنوانسیون های بین المللی و ایجاد بستر مناسب در بهره‌گیری از فن‌آوری های نوین در امر پژوهش و تحقیق و در نهایت کیفی‌سازی پژوهش ها، نیز به عنوان برنامه‌های هدفمند پژوهشی، ضروری است.

گفتنی است، عاطفه آخوندی از اعضای فعال مرکز پژوهشی الزهراء(س) گرگان است که به فعالیت های علمی پژوهشی اشتغال دارد و در چند دوره مسابقات پژوهش گروهی رشد حوزه های علمیه خواهران صاحب رتبه کشوری شده است و در دوره یازدهم جشنواره علامه حلی نیز اثر او حایز رتبه اول کشوری شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797