کد خبر : 4534
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱:۲۴

حضرت ابوالفضل العباس(ع) و فضیلت حشر با فرشتگان

حضرت ابوالفضل العباس(ع) و فضیلت حشر با فرشتگان

به مناسبت سالروز ولادت قمر بنی هاشم(ع) و روز جانباز؛ پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی: فضیلت حشر با فرشتگان، که هیچ لذتی بالاتر از آن نیست، در روایات برای بنده صالح خدا، حضرت ابوالفضل العباس(سلام‏ الله‌علیه) نیز گفته شده و این گونه پاداش های غیبی، ظهور راز عبادت و اطاعت و

به مناسبت سالروز ولادت قمر بنی هاشم(ع) و روز جانباز؛

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: آیت الله العظمی جوادی آملی: فضیلت حشر با فرشتگان، که هیچ لذتی بالاتر از آن نیست، در روایات برای بنده صالح خدا، حضرت ابوالفضل العباس(سلام‏ الله‌علیه) نیز گفته شده و این گونه پاداش های غیبی، ظهور راز عبادت و اطاعت و بروز روح بندگی است.

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: بمناسبت زاد روز فرخندۀ حضرت قمر بنی هاشم(ع) و روز جانباز، گزیده ای از فرمایشات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در خصوص مقام حضرت ابوالفضل العباس(ع) و مقام جانبازان راه حق، را از نظر می گذرانیم.

آیت الله العظمی جوادی آملی در فرمایشات خود، جایگزینی اعضاء مُلکی با مَلکوتی را برای جانبازان راه الله مورد اشاره قرار دادند و بیان داشتند: وجود مبارک حضرت امیر(سلام الله علیه) در نامه ای به دربار اموی فرمودند:خیلی‌ها می‌روند جبهه جنگ و جانباز می‌شوند و اعضا و جوارحشان را از دست می‌دهند اما اگر کسی از خاندان ما رفت و در جبهه دستش را از دست داد، خدای سبحان به او بالی مرحمت می‌کند که جعفر طیّار می‌شود:«الطیّار فی الجنّه»؛ وی با آن دو بال به همراه فرشتگان در بهشت، مشغول پرواز است ﴿أُوْلِی أَجْنِحَهٍ مَّثْنَی وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ﴾.

ایشان ادامه دادند: فضیلت حشر با فرشتگان، که هیچ لذتی بالاتر از آن نیست، در روایات برای بنده صالح خدا، حضرت ابوالفضل العباس(سلام‏الله‌علیه) نیز گفته شده و این گونه پاداش های غیبی، ظهور راز عبادت و اطاعت و بروز روح بندگی است.

معظم له در بیان مقام بلند جانبازان ابراز داشتند: بالأخره انسان یک وقت دستش را در تصادف از دست می‌دهد، این جا دارد که غمگین باشد، برای اینکه عضوی را از دست داد و ناقص شد، اما یک وقت است که در راه اعلای کلمه حق دستش را از دست داد، در نتیجه اگر ذات اقدس الهی فرمود: ﴿مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَهِ فَلَهُ خَیْرٌ مِنْها[۱] اینکه مخصوص به مسئله مال نیست؛ بلکه فرمود: هر کس کار خیری انجام داد ما بهتر از آن را به او می‌دهیم، بهتر از این دست مُلکی، دست ملکوتی است. جعفر طیار این‌چنین بود، دستش را در جهاد داد اما الآن هم­پرواز فرشته‌هاست و ذات اقدس الهی در قبال این دو دست،  به او بالی داد که «یطیر بهما مع الملائکه فی الجنه»[۲].

آیت الله العظمی جوادی آملی، شهدا و جانبازان را شریک همه امور خیر صورت گرفته در کشور دانستند و بیان داشتند: حساب خانواده‌های معظم شاهد یا عزیزان جانباز یا آزادگان یا خانواده معظم مفقود الجسدها، این باشد که فقط با خدا دارند معامله می‌کنند. هر کار خیری که در این کشور یا کشورهای دیگر انجام بگیرد، اولین ثواب را امام و شهدا و مفقودین و جانبازان و آزادگان و خانواده‌های اینها می‌برند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797