کد خبر : 6355
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱

حضور اندیشمندان کشور هلند در موسسه

حضور اندیشمندان کشور هلند در موسسه

۲۰۱۹-۱۲-۱۳hoseinاخباربدون دیدگاه به گزارش گروه خبری موسسه جامعه المصطفی– بازدید یک روزه با حضور ۴۸ تن از اندیشمندان کشور هلند صبح امروز در موسسه الحکمه جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد. حجت السلام و المسلمین مسعودی معاون فرهنگی موسسه ضمن خیر مقدم به مهمانان به ارائه توضیحاتی در خصوص موسسه الحکمه و جامعه المصطفی العالمیه پرداخت.

۲۰۱۹-۱۲-۱۳hoseinاخباربدون دیدگاه

به گزارش گروه خبری موسسه جامعه المصطفی– بازدید یک روزه با حضور ۴۸ تن از اندیشمندان کشور هلند صبح امروز در موسسه الحکمه جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.

حجت السلام و المسلمین مسعودی معاون فرهنگی موسسه ضمن خیر مقدم به مهمانان به ارائه توضیحاتی در خصوص موسسه الحکمه و جامعه المصطفی العالمیه پرداخت.

معاون فرهنگی موسسه با تبیین اهداف و فعالیت های موسسه ، گزارشی از دوره های برگزار شده در موسسه را بیان کرد.

حجت الاسلام مسعودی، تعلیم علوم و معارف اسلامی حقیقی و عقلانی بر اساس منابع دینی را از اصول حاکم بر فعالیت های علمی موسسه بر شمرد و تصریح کرد توجه به اصل تقریب و همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان ادیان مختلف و انعطاف پذیری برنامه های آموزشی از دیگر اصول حاکم بر موسسه الحکمه است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی، چنین عملی را محکوم و نشانه اقتدار سپاه در حفظ امنیت و کیان جمهوری اسلامی دانست.

در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام و المسلمین دکتر علیزاده موسوی به معرفی اسلام، گروه‌ها و مذاهب موجود در اسلام پرداخت و با اشاره به جایگاه امام علی (ع) مذهب تشیع را تشریح و معرفی کرد.

وی درخصوص تفاوت و شباهت شیعه با سایر مذاهب، گروه‌های رادیکال در اسلام و نحوه شکل‌گیری آنها و همچنین خطری که از جانب تکفیری‌‌ها متوجه همه ادیان می‌شود، مطالبی را بیان کرد.

دکتر علیزاده موسوی اعتقاد به خدای یگانه را وجه مشترک همه ادیان الهی معرفی کرد و خاطر نشان کرد اسلام و خصوصاً تشیع، دین صلح و دوستی است و افزود: متأسفانه برخی در تلاش هستند تا یک چهره خشن از اسلام به دنیا معرفی کنند.

مهمانان موسسه الحکمه در ادامه سوالات و شبهات خود را در خصوص ساختار جمهوری اسلامی ایران، نقش رهبری ، رفراندوم ، رادیکالیسم و سلمان رشدی مطرح کردند که حجت الاسلام علیزاده و حجت الاسلام سوادی به این سوالات پاسخ دادند.

نشست یک روزه با حضور جمعی از اندیشمندان کشور هلند در موسسه الحکمه جامعه المصطفی العالمیه با همکاری وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران و در راستای برنامه‌های دیپلماسی عمومی این وزارتخانه برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797