کد خبر : 6745
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۱

خواهران طلبه، حکومت جهانی امام عصر(عج) را معرفی کنند

خواهران طلبه، حکومت جهانی امام عصر(عج) را معرفی کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کوثر از هرمزگان حجت الاسلام و المسلمین موسی شمس الدینی در نشست مجازی نقش خواهران طلبه در زمینه سازی ظهور” که به مناسبت هفته پژوهش و با حضور طلاب مدرسه فاطمه بنت الرسول (سلام الله علیه) جاسک برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش بیان کرد: رسول خاتم (صلی الله علیه و

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کوثر از هرمزگان حجت الاسلام و المسلمین موسی شمس الدینی در نشست مجازی نقش خواهران طلبه در زمینه سازی ظهور” که به مناسبت هفته پژوهش و با حضور طلاب مدرسه فاطمه بنت الرسول (سلام الله علیه) جاسک برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش بیان کرد: رسول خاتم (صلی الله علیه و آله) در عصری مبعوث شد که مردمش برای زن ارزشی قائل نبوده و وقتی کسی به صاحب دختر شدنش، بشارت داده می شد چهره اش در هم و عبوس می شد.

استاد حوزه ادامه داد: پیامبر (صلی الله علیه و آله) با گفتار، رفتار، با محبت فراوان و با شیوه های مختلف، شخصیت حقیقی زن را به او برگرداند.

وی با توجه به حدیث پیامبر (صلی الله علیه و آله) “من در دنیای شما سه چیز را دوست دارم: عطر، زن و نماز” افزود: پیامبر (صل الله علیه و آله) زن را در آن عصر هم تراز با نماز قرار داد، آن هم نمازی که می فرماید نور چشم من، یک عبادت و یک تقرب الی الله است، اینگونه پیامبر (صل الله علیه و آله) برای محترم شمردن زن از این روش ها بهره گرفتند.

وی ادامه داد: رفتار پیامبر(صلی الله علیه و آله) و احترام بسیار زیادی که برای همسرانش از جمله حضرت خدیجه قائل بود، رفتار ایشان با حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) به عنوان دختر با جنسیت زن، باعث شد هویت زن به او برگردد.

کارشناس دینی با اشاره به آیه “من عمل صالحا من ذکر او انثی و هو مومن فلنحیینه حیاه طیبه” فرمود: عمل صالح، از مرد یا زن فرقی نداشته و خداوند به هر دوی آنها حیات طیبه می دهد، بنابراین در آیات قرآنی هم تساوی بین زن و مرد وجود دارد.

 وی با اشاره به اینکه زن نباید گوشه گیری در پیش گرفته بلکه باید وارد جامعه شده و در بطن اجتماع قرار بگیرد، بیان کرد: اولین کسی که در خانه کعبه با اجتماع نماز خواند، حضرت خدیجه (سلام الله علیها) بود که این حرکت مهر باطلی بر تفکر کسانی که زن را گوشه گیر و منزوی می دانستند شد.

استاد حوزه ادامه داد: با توجه به  آیه ۱۲ سوره توبه، زنان باید امر به معروف و نهی از منکر کرده و از جریان های جاری جامعه آگاه و در مباحث فرهنگی، پزشکی، دینی و… تبلیغات داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدینی تصریح کرد: ایثار مادران، همسران و حضور آنان در جبهه ها یکی از نقش های فعالانه زنان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

استاد حوزه با اشاره به وظیفه خواهران طلبه برای فرضیه سازی ظهور امام زمان(عج الله تعالی فرجه الشریف) بیان کرد: مهدویت یک مساله فرا جنسیتی است و همه انسان ها در برابر امام عصر خود مسئول بوده و باید به عنوان منتظران واقعی، زمینه ظهور را فراهم کنند.

  وی به ۲ مسئولیت طلاب برای تسهیل و زمینه سازی ظهور اشاره کرده و گفت: خود اندیشی و خودسازی و دیگری دگر اندیشی یعنی به فکر دیگران بوده، دست دیگران را گرفته و برای حکومت جهانی آماده کند.

وی تصریح کرد: طلبه باید مردم را نسبت به احکام دین، آموزه های قرآن و سبک زندگی قرآنی آشنا کرده و اقبال عمومی زمانی اتفاق می افتد که ولی و برکات ظهور او به درستی برای مردم معرفی شده و جامعه امروز بدانند که گره گشای تمام مشکلات رهبر است و حقیقتا طالب رهبر شوند.

کارشناس دینی در پایان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: طلاب باید مسیر معنویت را در جامعه باز کرده و حکومت جهانی حضرت را تبلیغ و معرفی کنند تا مردم مشتاق آمدن رهبر الهی شده و این گونه خود را برای ظهور آماده کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797