کد خبر : 6120
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶

دوره آموزشی جریان شناسی زن و خانواده پس از انقلاب اسلامی

دوره آموزشی جریان شناسی زن و خانواده پس از انقلاب اسلامی

 دوره آموزشی جریان شناسی زن و خانواده پس از انقلاب اسلامی مقدمه:جریان ها در خلاء شکل نمیگیرند و زمینه های متعددی در شکل گیری، شکوفایی و افول جریان ها موثر است. بررسی دلایل، زمینه ها و روندهای حول جریانات اجتماعی، منجر به دریافتهایی می شود که می توانیم به کمک آنها در مورد آینده هم

 دوره آموزشی جریان شناسی زن و خانواده پس از انقلاب اسلامی


مقدمه:
جریان ها در خلاء شکل نمیگیرند و زمینه های متعددی در شکل گیری، شکوفایی و افول جریان ها موثر است. بررسی دلایل، زمینه ها و روندهای حول جریانات اجتماعی، منجر به دریافتهایی می شود که می توانیم به کمک آنها در مورد آینده هم پیش بینی هایی داشته باشیم و حدس بزنیم که با چه فرضیه هایی محتملی در مورد جریانات و کلیّت جامعه مواجه خواهیم بود.
یکی از فعالیت های مهمی که جریان های فمینیستی انجام داده اند،  روایت گری انقلاب و جریان زنان بعد از انقلاب و حتی مشروطه  است. این روایت و جریان شناسی چنان است که منجر به بازسازی فمینیستی تاریخ می شود. در نقطه مقابل ما با خلاء روایت گری در بین نیروهای انقلابی و متدین به خصوص در زمینه جریان های زنان و تحولات زنان و خانواده پس از انقلاب اسلامی مواجه هستیم.
اهمیت این روایت به سبب تفسیر و معنابخشی به  تاریخ و ساخت واقعیت های آینده است. از این رو حوزه های علمیه و طلاب  و جریان های انقلابی باید در پروژه روایت گری مشارکت کنند. (حجت‌الاسلام والمسلمین زیبایی‌نژاد)
 
معرفی دوره
پژوهشکده زن و خانواده با هدف آشنایی پژوهشگران حوزه زن و خانواده با جریان ها و تحولات مهم این عرصه در سالهای پس از انقلاب تاکنون(۱۳۵۷-۱۳۹۷)، به برگزاری دوره ای با موضوع ” جریان شناسی زن و خانواده پس از انقلاب اسلامی ” در قالب مدرسه تابستانه  اقدام می نماید.
در این دوره استاد زیبایی نژاد، پژوهشگر و استاد برجسته مطالعات اسلامی زنان  و خانواده، طی ۲۶ جلسه از  15 شهریور ماه تا پایان مهرماه ۱۳۹۹ ، در روزهای شنبه و دوشنبه به بررسی موضوعات کلیدی ذیل در حوزه زن و خانواده از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۷ می پردازند.
شیوه برگزاری:
– شیوه برگزاری دوره به صورت  مجازی(برخط) می باشد و به شرکت کنندگان، گواهی رسمی از سوی پژوهشکده زن و خانواده اعطاء خواهد شد.
– هزینه این دوره ۱.۲۰۰.۰۰۰ ریال می باشد که طلاب برادر و خواهر از تخفیف ویژه پنجاه درصدی برخوردار می باشند، گروه های شرکت کننده بیش از ۵ نفر نیز مشمول تخفیف ۵۰% خواهند بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797