کد خبر : 3994
تاریخ انتشار : شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

دیدار فراگیران دوره ماداگاسکار با آیت الله سید محمد سعیدی

دیدار فراگیران دوره ماداگاسکار با آیت الله سید محمد سعیدی

معاون فرهنگی مؤسسه الحکمه با اشاره به اینکه رسانه‌های دشمن به دنبال جلوگیری از فراگیر شدن پرچم اسلام در جهان هستند، گفت: دشمنان لحظه‌ای از تبلیغات خود علیه اسلام دست نمی‌کشند به همین علت ما نیز نباید لحظه‌ای از معرفی اسلام غافل شویم. به گزارش گروه خبری مؤسسه الحکمه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی در

معاون فرهنگی مؤسسه الحکمه با اشاره به اینکه رسانه‌های دشمن به دنبال جلوگیری از فراگیر شدن پرچم اسلام در جهان هستند، گفت: دشمنان لحظه‌ای از تبلیغات خود علیه اسلام دست نمی‌کشند به همین علت ما نیز نباید لحظه‌ای از معرفی اسلام غافل شویم.

به گزارش گروه خبری مؤسسه الحکمه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی در دیدار جمعی از طلاب ماداگاسکار با آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) طی سخنانی با اشاره به اینکه مؤسسه الحکمه برای معرفی دین مبین اسلام و حکومت اسلامی ایران به مردم کشورهای مختلف درحال تلاش است، اظهار کرد: هر ساله تعداد قابل توجهی از علاقه‌مندان به معارف دین مبین اسلام در این مؤسسه دوره‌های آموزشی را با موضوع‌هایی از جمله جریان‌های سیاسی اسلام، آشنایی با رسانه‌ها، صهیونیست‌شناسی و عقاید سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ بسته آموزشی برای علاقه‌مندان به دین مبین اسلام در مؤسسه الحکمه درنظر گرفته شده است، اضافه کرد: در این مؤسسه بر اساس زمان فراغت افراد دوره‌های آموزشی برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌شود.

معاون فرهنگی مؤسسه الحکمه با تأکید بر اینکه رسانه‌های دشمن به دنبال جلوگیری از فراگیر شدن پرچم اسلام در جهان هستند، مطرح کرد: دشمنان لحظه‌ای از تبلیغات خود علیه اسلام دست نمی‌کشند به همین علت ما نیز نباید لحظه‌ای از معرفی اسلام غافل شویم.

تولیت حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها با بیان اینکه امام حسین علیه‌السلام به دنبال آموزش درس آزادگی بودند، عنوان کرد:‌ طلاب خارجی باید برای ترویج درس آزادگی میان ملل تلاش کنند.

به گزارش گروه خبری مؤسسه الحکمه، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب ماداگاسکار که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) انجام شد، با اشاره به نزدیک شدن به هفته وحدت اظهار کرد: این هفته را اختصاص داده‌اند تا مردم بیشتر با خصوصیات پیامبر اسلام(ص) و معارف دینی آشنا شوند.

وی اضافه کرد: پیامبر اسلام(ص) فضایی را برای آموزش معارف الهی باز کردند که در مکتب ایشان افراد بسیاری تربیت شدند و رشد کردند که یکی از درس‌آموزان حضرت، امام حسین علیه‌السلام هستند، ایشان از نظر عقاید، معارف، احکام و رفتار خود هیچ تفاوتی با پیامبر اسلام(ص) نداشتند.

تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: امام حسین علیه‌السلام در زمان زندگی خود به شیوه‌ای عمل کردند که پیروان مذاهب و ادیان مختلف به سمت ایشان جذب شدند و به همین علت اکنون در اربعین حسینی همه و همه در مسیر پیاده‌روی کربلا گردهم می‌آیند؛ ایشان می‌خواستند بفرمایند که اسلام به میزانی ظرفیت دارد که اجازه می‌دهد پیروان ادیان و مذاهب دیگر وارد مذهب شیعه شوند و از معارف این مذهب استفاده کنند.

وی ادامه داد: امام حسین علیه‌السلام در حماسه کربلا جلوه‌های ارزشمند و عالی دارند که نمی‌توان به وصف آن‌ها پرداخت؛ زمانی که حضرت طفل خود را روی دست گرفتند و گفتند که طفل با شما جنگی ندارد و فقط به آب نیازمند است اما دشمنان حضرت جواب ایشان را با تیر دادند.

آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: امام حسین علیه‌السلام به ما درس دادند که جنگ ما با این طایفه جنگ دین نیست چراکه اگر اینطور بود کاری به طفل شیرخواره نداشتند، در حقیقت کربلا در روز عاشورا شاهد جنگ میان انسان و غیر انسان بود.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه امام حسین علیه‌السلام به دنبال آموزش درس آزادگی بودند، عنوان کرد:‌ طلاب خارجی باید برای ترویج درس آزادگی میان ملل تلاش کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797