کد خبر : 4725
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

سخنرانی مقام معظم رهبری به مناسبت نیمه شعبان

سخنرانی مقام معظم رهبری به مناسبت نیمه شعبان

بشر با اینهمه پیشرفت های علمی حیرت آور، احساس خوشبختی نمی کند. شاید در تاریخ بشر کم شده باشد که جامعه بشری به قدر امروز نیاز به منجی داشته باشد؛ چه نخبگان که آگاهانه احساس نیاز می کنند چه بسیاری از مردم که احساس نیاز می کنند ولی در ناخودآگاه خودشان. بشر با اینهمه پیشرفت

بشر با اینهمه پیشرفت های علمی حیرت آور، احساس خوشبختی نمی کند.

شاید در تاریخ بشر کم شده باشد که جامعه بشری به قدر امروز نیاز به منجی داشته باشد؛ چه نخبگان که آگاهانه احساس نیاز می کنند چه بسیاری از مردم که احساس نیاز می کنند ولی در ناخودآگاه خودشان.
بشر با اینهمه پیشرفت های علمی حیرت آور، احساس خوشبختی نمی کند. بشریت دچار فقر، بیماری، فحشا، گناه، بی عدالتی، نابرابری، شکاف طبقاتی بسیار وسیع و سوء استفاده قدرتها از علم است.
اینهمه پیشرفت و تحولات گوناگون نتوانسته به بشر خوشبختی ببخشد.

امام خامنه‌ای: ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید/ اوج این افتخار ملی متعلق به مجموعه درمانی کشور است.

رهبر معظم انقلاب فرمودند:
مشکلات زیادی در زندگی هر انسانی بوجود می‌آید که نباید مایوس شد. باید امیدوار بود. انتظار فرج انسان را از یاس و درماندگی نجات می‌دهد.
کرونا یک ابتلای عمومی و یک آزمون برای دنیاست. هم برای دولتها و هم ملت‌ها. در مورد آمارها و اقدامات بسیار خوبی که شده و توصیه های مسئولین حرف زیاد زده شده است.
ملت ایران در این آزمون کرونا خوش درخشید. اوج این افتخار ملی متعلق به مجموعه درمانی کشور است. اینها جان و سلامت خود را در خدمت مردم قرار دادند.
اوج این افتخار ملی متعلق به مجموعه درمانی کشور است.


امام خامنه ای: غرب وحشی زنده شد!

رهبر معظم در ادامه چنین بیان داشتند که:

آنچه در کشورهای غربی اتفاق افتاد را برخی تلویزیون ما گفت ولی برخی هم گفته نمی‌شود، اینها محصول تربیت خود را نشان دادند. اینکه دولتی ماسک و دستکش متعلق به دولت دیگر را سر راه مصادره کند و به کشور خودش ببرد اتفاق افتاد. یا مردم هر روز در ظرف مدت کوتاهی فروشگاهها را تخلیه کنند و حرص بزنند برای خرید بیشتر و دکان ها خالی شود، اینها را تلویزیونهای دنیا نشان داد. یا کسانی برای چند دستمال توالت به جان هم بیفتند و یا کسانی برای خرید اسلحه صف بکشند (چون در این ایام احساس خطر می کند) یا بیماران را اولویت گذاری کنند و بیمار پیر را معالجه نکنند؛ این جیزهاییست که در آنجا اتفاق افتاده است.
خودشان این را نماد زنده شدن غرب وحشی می دانند.

مردم آنچه که ستاد ملی مبارزه به صورت قاطع بیان می‌کند، عمل می‌کنند. شاید وقتی چیزی را مردد عنوان کنند ومردم ندانند که باید انجام بشود یا نه. یک نمونه از عملکرد خوب مردم روز ۱۳ فروردین بود. انسان باور نمی‌کرد مردم سیزده به در را تعطیل کنند ولی شد. یعنی مردم نشان دادند به معنای واقعی کلمه یک نظم عمومی را پذیرفتند و این باید ادامه پیدا کند. تصمیمات ستاد ملی که در این زمینه مسئول درجه اول است باید جدی گرفته شود.

ملت ایران در آزمون کرونا خوش درخشید

رهبری با تقدیر دوباره از کادر درمانی و نیروهای داوطلب مردمی در مبارزه با کرونا فرمودند
حادثه شیوع ویروس کرونا یک آزمون الهی است.
ملت ایران در آزمون کرونا درخشید و اوج این افتخار ملی به مجموعه درمانی کشور متعلق است زیرا این‌ها جان خودشان را در خدمت مردم قرار دادند.
این خاطرات جامه پزشکی در حافظه ملت به خوبی به یادگار خواهد ماند.
در کنار اینها، داوطلبان بودند که عضو جامعه پزشکی هم نبودند، طلاب، دانشجویان و هزاران بسیجی و آحاد مردم خدمات باارزشی که واقعا از توصیف بالاتر است ارائه کردند.
در کنار اینها نیروهای مسلح که از همه توان خود حتی در زمینه‌های علمی و ساخت و ساز و تولید امکانات بهداشتی و درمانی استفاده کردند.
از توجه مردم به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا به خصوص عدم خروج از خانه در روز ۱۳ فروردین قدردانی می‌کنم.

عده‌ای از مردم در شرایط فعلی زندگی سختی می‌گذرانند

رهبری با توصیه به مسئولان دولتی برای حمایت از اقشار ضعیف در شرایط فعلی فرمودند که مسئولان هر چه سریع‌تر برنامه‌ها و فکرهای حمایتی خود را اعلام و اجرا کنند.
عده‌ای از مردم در شرایط فعلی زندگی سختی می‌گذرانند.
مردمی که دست باز دارند از آنها حمایت کنند.
ماه رمضان در پیش است و این ماه انفاق و ایثار و نیازمندان است و نیاز است که رزمایشی برای کمک مؤمنانه به نیازمندان بوجود آید تا به فقرا کمک شده و خاطره خوشی در اذهان ایجاد شود.
در غیاب جلسات عمومی ماه رمضان که در سال جاری از آن محروم هستیم نباید از عبادت و تضرع و خشوع در تنهایی غافل شویم.
باید در بین خانواده‌ خود و در اتاق خود خشوع و خضوع را بوجود آوریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797