کد خبر : 4881
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱:۵۴

سلامت و اقتدار سپاه؛ ریشه عداوت های ۴۱ ساله

سلامت و اقتدار سپاه؛ ریشه عداوت های ۴۱ ساله

سپاه پاسداران از بدو شکل گیری تاکنون، همواره آماج انواع و اقسام عداوت ها و کینه توزی ها بوده و به نظر می رسد که علت اصلی این کینه توزی ها و دشمنی ها، گذشته از ولایت مداری سپاه و پاسداران آن، ناشی از سلامت و اقتدار این نهاد انقلابی است. به گزارش خبرگزاری حکمت,

سپاه

سپاه پاسداران از بدو شکل گیری تاکنون، همواره آماج انواع و اقسام عداوت ها و کینه توزی ها بوده و به نظر می رسد که علت اصلی این کینه توزی ها و دشمنی ها، گذشته از ولایت مداری سپاه و پاسداران آن، ناشی از سلامت و اقتدار این نهاد انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری حکمت, به نقل از خبرگزاری حوزه، نه امروز و دیروز و نه صرفاً امسال و سال گذشته که چهل و یک سال است سپاه سیبل حملات و کینه توزی های دشمنان و منافقان و مغرضان داخلی است، چه آن که سپاه پس از پیروزی انقلاب، بازوی ولایت فقیه در راستای حراست و صیانت از انقلاب و نظام اسلامی بوده است.

در طول بیش از چهار دهه اخیر حقیقتاً سپاه، نقش آفرینی محوری در پیشبرد اهداف والای انقلاب اسلامی داشته و این سخن حقی است که حتی مخالفان سرسخت نظام جمهوری اسلامی ایران نیز بدان اذعان دارند.

پس از فرمان امام راحل در دوم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸، شورای انقلاب با تأسیس شورای فرماندهی سپاه پاسداران، گامی اساسی در راه سازماندهی این نهاد انقلابی برداشت.

هدف از تشکیل سپاه در واقع حراست و نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن و نیز تلاش منسجم توأم با روحیه انقلابی در راه تحقق آرمان های الهی و گسترش حاکمیت قانون بوده که البته تقویت توان دفاعی نظام جمهوری اسلامی از طریق همکاری با دیگر نیروهای مسلح، از دیگر اهداف تشکیل این نهاد به شمار می رود.

حضور و فعالیت سپاه و ثمرات و برکات فراوان آن در جامعه آن چنان بوده که امام عظیم الشان در بیاناتی تاریخی فرمودند: “من از سپاه راضی هستم و به هیچ‌وجه نظرم از شما برنمی‌گردد. اگر سپاه نبود، کشور هم نبود. من سپاه پاسداران را بسیار عزیز و گرامی می‌دارم. چشم من به شماست. شما هیچ سابقه‌ای جز سابقه اسلامی ندارید”.

مقام معظم رهبری نیز درباره جایگاه رفیع سپاه در نظام جمهوری اسلامی تأکید می نمایند: “سپاه در تاریخ شناخته شده خود ما، یک پدیده کم‌نظیر و شاید بی‌نظیر است؛ یعنی سپاه، موجودی است که ولادت و رشد و نمای آن در صحنه انقلاب، آن هم در عرصه دشوارترین آزمون‌های انقلاب بود”

واقعیت آن است که سپاه از روز نخست تأسیس تاکنون همواره آماج انواع دشمنی‌ها و کینه توزی ها بوده و البته کیست که نداند بسیاری از این عداوت ها در حقیقت نوعی جنگ نیابتی علیه اصل نظام و رکن رکین ولایت فقیه بوده است؛ فرقی هم نمی کند زمانی به بهانه خنثی کردن توطئه منافقین و گروهک های جدایی طلب، دوره ای به جهت موفقیت در عملیات های دفاع مقدس و دفع فتنه صدام بعثی، دوره ای به جهت هوشیاری در تحرکات سیاسی مخالفان انقلاب و نظام و مقطعی نیز به جهت موفقیت های پی در پی در مأموریت های اقتصادی و به ویژه در سال های اخیر تحقق اقتصاد مقاومتی، این کینه ها و دشمنی ها وجود داشته و البته در این سال ها بر شدت و حدت آن ها نیز افزوده شده است.

به خصوص در دهه ۹۰ در بستری چون فضای مجازی، شاهد تولید و پمپاژ انواع شایعات و مطالب دروغ علیه سپاه به منظور خدشه وارد کردن بر ذهنیت مردم و نسل جوان نسبت به این شجره طیبه بوده ایم که شرح و تفصیل درباره ریشه ها و علت های این مساله، مجالی دیگر می طلبد.

با این همه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آرمان و هدفی مقدس و با بهره مندی از نیروی انسانی مخلص، آگاه، فداکار، معتقد و متعهد به مبانی اسلام و مکتب ولایت و البته برخورداری از سال ها تجربه، تخصص و دانش و بینش، در حال حاضر حقیقتاً دژ نفوذ ناپذیر انقلاب و اسلام است و از این حیث بی جهت نیست که بیش از سایر نهادهای انقلابی، مورد کینه و خباثت متخاصمان علیه انقلاب اسلامی و متاسفانه گاه طعن و کنایه به ظاهر دوستان قرار گرفته است.

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797