کد خبر : 3970
تاریخ انتشار : شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

سلسله نشست های گفتمان علمی اساتید قرآنی ایران و ترکیه

سلسله نشست های گفتمان علمی اساتید قرآنی ایران و ترکیه

منتشر شده توسط  حسین اعتمادی در  ۱۳۹۸/۰۸/۲۲موضوعات برچسب ها  سلسله نشست های گفتمان علمی اساتید ایران و ترکیه با موضوع اسلام و قران به همت موسسه الحکمه جامعهالمصطفی العالمیه برگزار شد.به گزارش گروه خبری سایت موسسه، حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی در آغاز سلسله نشست های گفتمان علمی با موضوع «اسلام و قرآن» که با حضور اساتید قرآنی ایران

منتشر شده توسط  حسین اعتمادی در  ۱۳۹۸/۰۸/۲۲موضوعات برچسب ها 

سلسله نشست های گفتمان علمی اساتید ایران و ترکیه با موضوع اسلام و قران به همت موسسه الحکمه جامعهالمصطفی العالمیه برگزار شد.
به گزارش گروه خبری سایت موسسه، حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی در آغاز سلسله نشست های گفتمان علمی با موضوع «اسلام و قرآن» که با حضور اساتید قرآنی ایران و ترکیه در موسسه الحکمه برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حضور میهمانان، با بیان این که حضور اساتید ترکیه در هفته وحدت را ارج می نهیم، تصریح کرد: هم اندیشی علما و اساتید ایران و ترکیه، بشارت دهنده پیوند برادری دو کشور مهم و تاثیرگذار در عالم اسلام است.
وی در ادامه وحدت اسلامی و همبستگی الهی را از مهمترین تأکیدات مهم آیات الهی برشمرد و اذعان داشت: اتحاد و همبستگی والاترین معروف آیات الهی بوده، تفرقه و جدایی را منکری بزرگ بر شمرده از عالمان و فرهیختگان جامعه می خواهد تا بر همبستگی ترویج نموده، از تفرقه پرهیز نمایند.
رئیس موسسه الحکمه وحدت جامعه اسلامی را از بالاترین خیرها عنوان کرد و اظهار داشت: تفرقه و جدایی و تشتت در جامعه اسلامی بالاترین منکر عصر کنونی است؛ بر اساس اندیشه اسلامی علمایی که به وحدت دعوت می کنند، جزء رستگاران خواهد بود.
وی تقویت وحدت و همبستگی اجتماعی را از مهمترین تاکیدات مبانی الهی برشمرد و یادآور شد: سیره، راهبرد و استراتژی و ماموریت انبیای الهی بر عدم تفرقه در دین استوار بوده، آیات الهی به خوبی این مهم را مورد توجه قرار داده، تمام مسلمانان را برادران یکدیگر خوانده و بر ایجاد و تقویت رابطه برادرانه میان مسلمانان تاکید می نماید.
حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی در ادامه به آیاتی از قرآن کریم اشاره نمود و ابراز داشت: برادری مصداق تقوا برای کسب معارف و معنویت الهی است؛ بر اساس آیات الهی کسانی که به تفرقه دعوت می کنند، تقوا ندارند و جامعه ای که در آن به تفرقه دعوت شود، از رحمت خدا دور خواهد بود.
رئیس موسسه الحکمه با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امما خمینی(ره) به عنوان مصلح اسلامی، راه حل تمام مشکلات حاکم بر جوامع اسلامی را در دکترین همزیستی مصالت امیز پیروان مذاهب اسلامی دانسته است بدین منظور ولادت پیامبر اعظم را هفته وحدت نامیدند.
وی با اشاره به این که هیچ فرد و یا گروهی حق ندارد به دلیل برداشت های خاص خود مخالفین خود را از دایره مسلمانان خارج دانسته و با اتهام تکفیر انها را از حقوق اسلامی و انسانی دور نماید، تصریح کرد: تمام مسلمانان با شرکت در گفتمان های علمی و تبادل افکار و اندیشه ها، می توانند زمینه ساز تعامل و تفاهم امت اسلامی را فراهم نمایند.
حجت الاسلام والمسلمین احمدی میانجی بر اهمیت هم اندیشی اندیشمندان مسلمان برای تبادل اندیشه و افکار تأکید نمود و اظهار داشت: با گفتمان عقلانیت، معنویت و عدالت می توانیم به وحدت و همبستگی دنیای اسلام کمک نماییم، این سه عنصر از مولفه های راهبردها و سیاست های محوری جمهوری اسلامی در تعامل با جهان اسلام است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797