کد خبر : 4842
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰:۵۷

فرق ارتش دینی و غیر دینی آن است که ارتش دینی باور کرده است که با مرگ نمی پوسد

فرق ارتش دینی و غیر دینی آن است که ارتش دینی باور کرده است که با مرگ نمی پوسد

به گزارش خبرگزاری حکمت , به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اسراء؛ به مناسبت ۲۹ فروردین ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی، فرازهایی از بیانات آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار با جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی زمینی ارتش مستقر در آمادگاه منظریه قم که در سالهای گذشته صورت گرفته است را از نظر

به گزارش خبرگزاری حکمت , به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اسراء؛ به مناسبت ۲۹ فروردین ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی، فرازهایی از بیانات آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار با جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی زمینی ارتش مستقر در آمادگاه منظریه قم که در سالهای گذشته صورت گرفته است را از نظر می گذرانیم.

در این دیدار آیت الله العظمی جوادی آملی در بیاناتی به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی ضمن تبریک این روز فرمودند: این روز خجسته یعنی ۲۹ فروردین را که یادآور آن هماهنگی و هم‌آوایی ارتش پربرکت جمهوری اسلامی ایران با نظام اسلامی بود ارج می‌نهیم. از کوشش و تلاش بی‌وقفه ارتش جمهوری اسلامی ایران در طی همه این سالها سپاسگزاری می‌کنیم و از شهدای گرانقدری که به پیشگاه ذات اقدس الهی تقدیم کرده‌اید حق‌شناسی و حشر این شهدا را با شهدای صدر اسلام مسئلت می‌کنیم خانواده‌های گرامی و معزّز و معظّم شهدا را همچنان تکریم و اجلال می‌کنیم، از ذات اقدس الهی مسئلت داریم سعی بلیغ مسئولان عالی‌رتبه ارتش و همه برادران بزرگوار ارتشی که را مشمول ادعیه ذاکیه آن ذات پربرکت قرار بدهد!

معظم له در تبیین تفاوت ارتش جمهوری اسلامی با سایر ارتش های دنیا فرمودند: فرق ارتش غیر دینی با ارتش دینی آن است که ارتش دینی باور کرده است که با مرگ از پوست به در می‌آید، نه اینکه بپوسد! این مرغ باغ ملکوت برای همیشه می‌ماند و باید ره‌توشه تهیه کند، دیگران فکر می‌کنند با مردن می‌پوسند، لذا برای آنها انفجار کشورهای دیگر یا تروریست بودن دولتی و یا امور دیگر فرقی نمی‌کند. شما جنگ جهانی اول را دیدید میلیونها نفر کشته شدند و از بین رفتند در جنگ جهانی دوم هم بشرح ایضاً، سرّش آن است که آنها خیال کردند مرگ پایان راه است و چون مرگ پایان راه است هر چه برای بشر هست قبل از مرگ است، بی‌باکانه دست به کشتار می‌زدند و نامی هم از آنها نمانده، اما شما می‌بینید شرق و غرب جهان را نام حسین‌بن‌علی(ع) پر کرده، مگر جنگ جهانی اول کم کشته داد؟ جنگ جهانی دوم کم کشته داد؟ چطور هفتاد میلیون یا بیشتر کشته می‌شوند و نامی از آنها نیست اما ۷۲ نفر جهان را گرفتند؟ چه چیزی اینها را نگه داشت؟ آنها که در شبهای عملیات دفاع مقدس حضور داشتند می‌دانند در این خاکریز اول، خاکریز دوم سخن از یا حسین(ع) یا حسین(ع) کربلا، کربلا بود، آنچه این کشور را نگه می‌دارد همان اعتقاد به جهان‌بینی، جهان‌داری و جهان‌آرایی است. این سه اصل است که وظیفه ماست، ارتش ما هم، مانند دیگر ارگانهای حوزوی و دانشگاهی با این عناصر سه‌گانه دارد زندگی می‌کند.

ایشان تصریح داشتند: ما اصلی داریم به عنوان جهان‌دانی که بفهمیم عالم چه خبر است اصلی داریم به عنوان جهان‌داری که مدیریت کنیم و ارکان اصلی‌اش را حفظ بکنیم اصلی هم داریم به عنوان جهان‌آرایی که او را بیاراییم و مزین کنیم این اصول جزء جوامع‌الکلم ماست و کشور ما را هم حفظ می‌کند. قرآن کریم در عین حال که نَفْر فرهنگی و فقهی را تبیین کرده نفر نظامی و ارتشی را هم در کنارش تعبیه کرده؛ نَفْر یعنی بسیج شدن یعنی کوچ کردن یا آماده بودن هم در جریان ارتش و سپاه و نیروهای نظامی و رزمی. تعبیر قرآن کریم به بسیج شدن و آماده شدن و ارتشی شدن است هم در تعبیرات فرهنگی و فقهی هم می‌فرماید: ﴿فَلَوْلاَ نَفَرَ مِن کُلِّ فِرْقَهٍ مِنْهُمْ طَائِفَهٌ لِیتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ﴾ هم می‌فرماید: ﴿فَانفِرُوا ثُبَاتٍ أَوِ انفِرُوا جَمِیعاً﴾ نَفْر کنید فرق نمی‌کند یک وقت انسان به حوزه‌های علمی یا دانشگاهها می‌رود برای فرهنگ، یک وقت به ارتش می‌رود برای حفظ امنیت و ناموس و حدود مرزها و همین عزیزان مشمول ادعیه وجود مبارک امام سجاد(ع) هستند که آن دعای مخصوص را حضرت نسبت به اینها دارد.

آیت الله العظمی جوادی آملی خاطر نشان کردند: بنابراین اگر نظم است در همین برکات ارتشی است، اگر حمایت از مرز و بوم و دین مردم است به وسیله همین نیروهای نظامی است، ما هرگز قصد حمله به جایی نداشتیم، این انرژی هسته‌ای ما هم هرگز نظامی نیست بلکه صلح‌آمیز است و علمی، ایران به لطف الهی آن قدر قدرت دارد که بدون اتم مشکل خودش را حل کند.

معظم له اذعان داشتند: ما شاگرد مکتبی هستیم که آن مکتب به ما گفت اگر هم خواستید سلاح بفروشید سلاح دفاعی بفروشید نه سلاح تهاجمی؛ این روایت نورانی را مرحوم کلینی(رضوان الله علیه) نقل کرده. امیدواریم فرد فرد شما برادران ارتشی جایزه‌تان را از دست وجود مبارک ولی عصر(عج) بگیرید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797