کد خبر : 5033
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱:۱۲

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به مناسبت هفته معلم پیامی صادر کرد

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به مناسبت هفته معلم پیامی صادر کرد

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم پیامی منتشر کرد. به گزارش خبرگزاری حکمت , به نقل از خبرگزاری کوثر، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور به مناسبت فرا رسیدن هفته معلوم به شرح زیر می باشد: «و یزکیهم و یعلمهم الکتاب

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به مناسبت هفته معلم پیامی صادر کرد

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور به مناسبت فرا رسیدن هفته معلم پیامی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری حکمت , به نقل از خبرگزاری کوثر، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور به مناسبت فرا رسیدن هفته معلوم به شرح زیر می باشد:

«و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه»

۱۲ اردیبهشت ماه یادآور مجاهدت‌های علمی، انقلابی و فرهنگی معلمی بزرگ است که با بذل علم و دانش و جان شریف¬ خویش در راه خداوند متعال الگو و اسوه اساتید و آموزگاران شد. علامه شهید مرتضی مطهری «رحمه الله علیه» که بنیانگذار عظیم الشأن جمهوری اسلامی ایشان را درختی پرثمر و فرزند عزیزش خواند، عصاره و یکی از ثمرات درخشان حوزه‌های علمیه بود که با اجماع محاسن و درآمیختگی ایمان و عمل، اخلاق و عرفان، برهان و قرآن و علم و حکمت، به چهره‌ای تابناک برای راهنمایی جامعه مبدل شد.

بازخوانی ارزش‌های معلم در اندیشه اسلامی که از آن به عنوان شغل انبیاء یاد شده است، پشتوانه و قوت قلب بزرگی برای تلاشگران این عرصه است. معلم، از یک سو با نسل جوان و مستعد که به عنوان پشتوانه-ای ارزشمند و از آینده‌سازان جامعه و میراث‌داران اندیشه اسلامی خواهند بود، سروکار دارد و از سوی دیگر انتقال‌دهنده و بازآفریننده ارزش‌های اسلامی و انسانی به نسل‌های آینده است.

بی شک امروز که نسل جوان و جامعه با بزنگاه‌های حساسی در عرصه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی مواجه است، نیاز حوزه‌های علمیه به استادانی وارسته، اندیشمند و ازخودگذشته که بتوانند در عرصه‌های مختلف جریان‌ساز بوده و هدایتگر شاگردان خوب و شایسته باشند بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود که البته این فیض جز با استعانت از رحمت لایزال الهی و ادعیه زاکیه صاحب اصلی حوزه‌های علمیه یعنی حضرت بقیه الله الاعظم «اروحنا لتراب مقدمه الفداء» میسر نمی¬شود.

اکنون در چهلمین سالگرد شهادت آن روحانی والامقام که به نیکی به عنوان روز معلم نام‌گذاری شده است، شایسته است مقام و جایگاه اساتید و معلمان عزیز و پرتلاش را ارج نهاده، این روز بزرگ را به همۀ بزرگواران به ویژه استادان حوزه‌های علمیه خواهران تبریک عرض ‌نمایم و از درگاه باری تعالی توفیق روزافزونشان را در خدمت به مکتب جعفری و تربیت شاگردان عالم و فاضل مسألت ‌نمایم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797