کد خبر : 5697
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷

مصاحبه دکتر حسین شیخ رضایی با خبرگزاری ایرنا

مصاحبه دکتر حسین شیخ رضایی با خبرگزاری ایرنا

دکتر حسین شیخ رضایی، عضو هیئت علمی گروه مطالعات علم، در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا به چشم اندازهای گروه مطالعات علم اشاره کرد. به گزارش خبرگزاری حکمت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موسسه حکمت و فلسفه ایران، حسین شیخ رضایی پژوهشگر و هیئت علمی مطالعات علم در موسسه حکمت و فلسفه

دکتر حسین شیخ رضایی، عضو هیئت علمی گروه مطالعات علم، در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا به چشم اندازهای گروه مطالعات علم اشاره کرد.

دکتر شیخ رضایی

به گزارش خبرگزاری حکمت به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل موسسه حکمت و فلسفه ایران، حسین شیخ رضایی پژوهشگر و هیئت علمی مطالعات علم در موسسه حکمت و فلسفه در مصاحبه با خبرگزاری ایرنا گفت: «موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه کتابی با عنوان «کرونا و علوم عقلی» را در دستور چاپ دارد. این کتاب گردآوری مقالات فراخوانی است که از سوی موسسه انجام گرفته است و به پرسش‌هایی نظیر تاثیرات وضعیت فعلی جهان در مواجهه با بیماری کرونا بر فلسفه، کلام، الاهیات، فلسفه دین، فلسفه هنر و … خواهد پرداخت. دبیری این مجموعه با من است».

دکتر شیخ رضایی ضمن اشاره به فعالیت های علمی خود، فعالیت های آتی گروه مطالعات علم را نیز تشریح کرد. ایشان در این مورد اضافه کردند: «اولین کار برای تقویت گروه، تلاش برای جذب هیات علمی است… پس از جذب این افراد، هسته اولیه برای تشکیل گروه تازه ایجاد می‌شود. بعد از شکل‌گیری و احیای گروه برنامه‌هایی را که از قبل داشته‌ایم می‌توانیم ادامه دهیم. برخی از این برنامه‌ها نسبتا عمومی است، نظیر برگزاری سخنرانی‌های هفتگی، برگزاری مدرسه‌های تابستانی-  ما در گذشته در دو موضوع تکامل و نسبی‌انگاری دو مدرسه تابستانی برگزار کرده‌ایم. در آینده این برنامه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد، مثلاً احتمالاً مدرسه‌ای تابستانی خواهیم داشت با موضوع طبیعی‌گرایی. برخی از برنامه‌های قبلی ما هم تخصصی‌تر بوده است، مانند انجام طرح‌های پژوهشی، نگارش مقالات علمی، دعوت از اساتید خارجی، ترجمه برخی کتاب‌های کلاسیک در حوزه مطالعات علم، انعقاد قراردادهای پژوهشی با محققان بیرون از موسسه در دو حوزه تاریخ ون فلسفه علم و مانند اینها. امیدواریم این برنامه‌های تخصصی‌تر هم در سال‌های آینده مجددا رونق بگیرند. البته کارهایی هم آغاز شده بود که به دلیل شرایط فعلی امکان پیگیری آنها نیست، به عنوان مثال قرار بود در اسفند ماه سال گذشته ما مهمانی از آمریکا داشته باشیم که دوره‌ای فشرده برای دانشجویان دکتری بگذارد که متاسفانه به علت ماجرای کرونا منتفی شد. امیدواریم بتوانیم ارتباطات بین‌المللی گروه را تقویت کنیم و در حکم رابطی برای پیوند زدن جامعه علمی حوزه مطالعات علم در ایران و جامعه بین‌المللی باشیم». 

برای مطالعه ادامه مصاحبه به صفحه خبرگزاری ایرنا مراجعه کنید.  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797