کد خبر : 3997
تاریخ انتشار : شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

نشست پژوهشی مردم شناسی کره جنوبی

نشست پژوهشی مردم شناسی کره جنوبی

به گزارش گروه خبری سایت موسسه – نشست پژوهشی مردم شناسی کره جنوبی صبح امروز با حضور پروفسور دکتر سانگ دو کیم محقق و پژوهشگر دانشگاه ملی کره جنوبی برگزار شد . در این نشست روفسور دکتر سانگ دو کیم به ارائه مطالبی در خصوص زندگی مردم کره جنوبی پرداخت : ” کره جنوبی رتبه

به گزارش گروه خبری سایت موسسه – نشست پژوهشی مردم شناسی کره جنوبی صبح امروز با حضور پروفسور دکتر سانگ دو کیم محقق و پژوهشگر دانشگاه ملی کره جنوبی برگزار شد .

در این نشست روفسور دکتر سانگ دو کیم به ارائه مطالبی در خصوص زندگی مردم کره جنوبی پرداخت :

” کره جنوبی رتبه ۱۱ را در امور نظامی را در جهان دارد و تنشهای زیادی بین چین و کشورهای اطراف به وجود آمده است. تنش اصلی بین چین و آمریکا است و چین در این میان بالاترین خرید تسلیحات در جهان را دارا است. تنشی بین چین و ژاپن نیز وجود دارد. کره برای دسترسی به آبهای آزاد نیاز به حمایت آمریکا دارد. در نقشه کلی کشورهای شرق آسیا گاهی ایران را جزو آسیا و گاهی ایران را جزو خاورمیانه می دانند.

زباله های اتمی به کشورهای فقیر دنیا صادر می شود. به  عقیده عده ای انسان دارد نظم طبیعت را بر هم می زند من سال گذشته فرانسه بودم آنجا در تلوزیون فرانسه سوال این بود که آیا ما هنوز هم باید گوشت گاو بخوریم؟  این سوال فراتر از گوشتخواری و گیاه خواری بود در دنیای مدرن : آیا ما فقط باید دنبال خوشی خود باشیم ؟ آیا ما باید برای لذت خود دنیا را نابود کنیم؟

یکی از مشکلات چین حقوق بشر است. چین با وجود مستقل بودن هنوز سرکوب می کند و بعضی از اقشار جامعه در چین بر علیه مسلمانان نیز فشار وارد میکنند، منطقه تبت ادعای  خود مختاری دارد و دولت چین تلاش می کند تاریخ باستان خود را باز سازی کند و چنگیز را چینی مطرح کند.

ژاپن اولین کشوری است که از غرب پیروی می کند که دچار اشتباهی بزرگ شده است ژاپنی ها در ابتدای قرن بیست کره را استعمار کردند به بهانه مبارزه با استعمار غرب و چین  و خودشان تبدیل به یک استعمار گر شدند، پایان تحولات حمله به ژاپن بود، نگاه ژاپن به خود مبهم است هم حمله کننده هستند و هم قربانی و هیچ گاه قبول نکرده که مجرم است و با آلمان فرق می کند که پذیرفت مجرم است، چون نظام امپراطوری ژاپن هنوز زنده است و امپراطور خود را جانشین خدا می داند، آمریکا تلاش کرد نظام سلطنتی را منهل کند ولی نصف مردم ژاپن خود کشی می کردند که برای آمریکا بد می شد. هرچند آسیایی ها نگاه مثبتی به ژاپن ندارند ولی از ساخته های ژاپن خوششان می آید ، اقتصاد آنها ابرقدرت است ولی نفوذ معنوی ندارند، کودکان کشورهای مختلف از انیمیشن های ژاپن استفاده می کنند که این استعمار فرهنگی است .

هرچند همکاری با کره شمالی صورت می گیرد ولی به خاطر عزتی که ایران دارد کره شمالی در حد یک شریک با ایران نیست. ۲ میلیون کودک در کره شمالی به خاطر گرسنگی مرده اند، ولی در کره جنوبی وضعیت بهتر است، سوال اینجاست چرا به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شد؟ این یک تناقض تاریخی است آلمان هم تقسیم شد ولی بر اساس این منطق باید ژاپن هم تقسیم می شد. انکه کره تقسیم شد تصادفی بود چون در جنگ جهانی دوم ژاپن دشمن تلقی می شد و در عین حال بسیار مقاوم بود و تسلیم نمی شد، استالین در شمال کره نفوذ کرد و آمریکا در جنوب، پاسخ به علل تقسیم کره پاسخی پیچیده دارد، اینکه آمریکا آنجا پایگاه نظامی دارد یک افتضاح است ولی اکثر مردم عادت کرده اند و بی خبرند. من به دانشجویانم می گویم شما آمریکایی زده شده اید و مشکلی برای علوم انسانی است، آیا دو کره متحد می شوند ؟ مگر خدا کمک کند  .

در دهه ۶۰ ما جزو فقیرترین ها بودیم در حال حاضر از اسپانیا و انگلیس جلو زدیم و رتبه ۱۲ در جهان هستیم، کارگرها و کارمندان خوبی پرورش دادیم، ما مانند اسلام به دانش اهمیت می دهیم، تحت تاثیر کتابخانه مرعشی و سختی خرید کتاب توسط آیت الله قرار گرفتم، وقتی در فرانسه بودم یک وعده غذا را برای خرید کتاب حذف کردم، مادرم خود قربانی تحصیل ما کرد، این ارزشی در آیین کنفسیوس است در دهه ۹۰ با بحران اقتصادی بسیاری از خانواده ها نابود شدند ولی خود را بازسازی کردیم ، در کشتی سازی و نیمه رسانه ها پیشتاز بودیم ولی به خاطر چین کشتی سازی ما سقوط کرد، کره قدرتی در فناوری و ریزپردازنده ها است، موج اجتماعی در کره به راه افتاد، فیلم های کره در چین و ایران محبوبیت یافت، این موفقیت بزرگی برای ما است که ایرانی ها فیلم های جومونگ و یانگوم را می بینند، خلا معنویت مشکل بزرگی در جامعه ما است ، آنجا صرفا پرداخت به علم است بدون ایمان و اعتقاد و ما نیاز به معنویت جامعه شما داریم ، یک جمله از شهید مطهری علم و دانش عقل انسان را زیبا می کند و ایمان روح انسان را جلا می دهد و من برای پسرم فرستادم، ما تاریخچه بدی را داریم که تعداد خود کشی ها بالاترین در جهان است و کره یک جامعه شادی نیست.”

شایان ذکر است پروفسور دکتر سانگ دو کیم رئیس موسسه فرهنگ بصری کره، معاون موسسه بین المللی مطالعات نشانه شناسی، بنیان گذار و رئیس مرکز علوم فرهنگ کاربردی و از اساتید برجسته زبان شناسی در کره جنوبی است .

وی عضو هیات علمی دانشگاه ملی کره، جنوبی مولف چندین کتاب و مقاله مسلط به زبانهای انگلیسی ، کره ای و در عین حال علاقه مند به ایران و تشیع است که در یک دوره فرصت مطالعاتی موسسه الحکمه شرکت کرده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797