کد خبر : 2300
تاریخ انتشار : جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

نهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی برگزار شد

نهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی برگزار شد

نهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی برگزار شد ۱۳۹۷-۰۹-۰۱ نهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی و هفدهمین گردهمایی اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی چهارشنبه ۳۰ آبان ۹۷ برگزار شد. همزمان با برگزاری چهارمین ویژه برنامه‌های ایام بزرگداشت علامه طباطبایی، هفدهمین گردهمایی اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی و نهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ از ساعت ۱۸:۳۰

نهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی برگزار شد

نهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی و هفدهمین گردهمایی اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی چهارشنبه ۳۰ آبان ۹۷ برگزار شد.

همزمان با برگزاری چهارمین ویژه برنامه‌های ایام بزرگداشت علامه طباطبایی، هفدهمین گردهمایی اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی و نهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ از ساعت ۱۸:۳۰ با پیام حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی «دامت برکاته» و با سخنرانی آیت‌الله اعرافی (مدیر حوزه‌های علمیه) در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد.

در این مراسم که جمع زیادی از اساتید، فضلا و نخبگان علوم عقلی حضور داشتند آیت‌الله غلامرضا فیاضی، رئیس هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی ضمن خیرمقدم به حضار به تشریح جایگاه و منزلت عقل از منظر آیات و روایات پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین معلمی دبیر مجمع عالی حکمت اسلامی نیز گزارش از فعالیت و برنامه‌های مجمع عالی و همچنین برنامه‌های پیش‌رو و در دست اجرا از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی را ارائه داد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر محترم حوزههای علمیه که سخنران ویژه این گردهمایی بودند طی سخنانی به تشریح جایگاه و منزلت پیامبر عظیم الشأن اسلام پرداختند.

ایشان رشد و گسترش علوم عقلی و مباحث حکمی حوزه علمیه قم را در دوران انقلاب اسلامی بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و به شکل‌گیری گرایش و رشته‌های مختلف علوم عقلی، تدوین پایان‌نامه و مراکز علوم عقلی اشاره و بیان داشتند، یکی از اتفاقات بسیار خوب و مناسب ورود حوزه علمیه به مباحث فلسفه‌های مضاف است و نوعی رقابت با جریان فلسفی و فلسفه‌های مضاف غرب است که مباحث بسیار خوبی در حوزه فلسفه اسلامی در این خصوص شکل گرفته و مطرح می‌شود.

آیت‌الله اعرافی ضمن تشکر از فعالیت و برنامه‌های مجمع عالی حکمت اسلامی خواستار همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی و اساتید در تدوین سرفصل‌ها و متون مرتبط با علوم عقلی شدند و اظهار امیدواری کردند با مصوبات جدید دروس خارج علوم عقلی نیز در حوزه علمیه بیشتر و فعال‌تر شود.

لازم به ذکر است چهارمین ویژه برنامه‌های ایام بزرگداشت علامه طباطبایی از ۱۹ لغایت ۳۰ آبان با اجرای ۱۷ برنامه از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی طراحی و برنامه‌ریزی شد که نهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی به‌عنوان برنامه ویژه و اختتامیه چهارمین ویژه‌برنامه‌های علامه طباطبایی برگزار شد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797