کد خبر : 2927
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳

پیش نشست معنویت های نوظهور در خراسان رضوی برگزار شد

پیش نشست معنویت های نوظهور در خراسان رضوی برگزار شد

به همت پژوهشکده فلسفه وکلام اسلامی پیش نشست معنویت های نوظهور در خراسان رضوی برگزار شد به گزارش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، روز سه‌شنبه پنجم آذر ۱۳۹۸، گروهی از مسئولان اندیشه‌ورز و گروه‌های علمی مرکز مدیریت حوزه، در نشستی با موضوع «معنویت‌های نوظهور» گرد هم آمدند و در این خصوص به تبادل نظر پرداختند.هدف

به همت پژوهشکده فلسفه وکلام اسلامی پیش نشست معنویت های نوظهور در خراسان رضوی برگزار شد
به گزارش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، روز سه‌شنبه پنجم آذر ۱۳۹۸، گروهی از مسئولان اندیشه‌ورز و گروه‌های علمی مرکز مدیریت حوزه، در نشستی با موضوع «معنویت‌های نوظهور» گرد هم آمدند و در این خصوص به تبادل نظر پرداختند.
هدف از برگزاری این نشست و دعوت از اساتید و پژوهشگران حوزه علمیه خراسان، مشارکت علمی و ارسال مقالات برای همایش ملّی «معنویت‌های نوظهور» است که در اسفند ۹۸ برگزار خواهد شد.
این گزارش حاکی از آن است که امروزه در ایران و به‌ویژه شهرهای مقدسی چون مشهد، شاهد فعالیت معنویت‌های نوظهور و وارداتی هستیم که تعدادی از این گروه‌ها فراگیرتر و جدی‌تر به عرصه آمده‌اند تا به اعتقادات و مبانی فکری اقشار آسیب‌هایی جدی وارد کنند؛ یکی از این گروه‌های فعال در خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، جریانی موسوم به تفکر نو (New Thought) است؛ تفکر نو یک دین جدید است که خاستگاه آن، آمریکاست و از قرن نوزدهم به تدریج شکل گرفت و در قرن بیستم هم رسماً با نام «تفکر نو» شناخته شد.
ویلیام جیمز در کتاب تنوع تجربه دینی، از تفکر نو یاد کرده و آن را دین «سالم‌اندیشی» می‌نامد؛ دینی که بر خوش‌بینی افراطی تأکید کرده و هدف آن، ایجاد شادی است؛ وی در مقابل دین، روح‌های بیمار را معرفی می‌کند که بر احساس گناه و اندوه تکیه دارند.
شیوه ترویج تفکر نو، به‌گونه‌ای است که نامی‌از آن به میان نمی‌آید، ولی آموزه‌هایش به طور گسترده‌ای تبلیغ می‌شود. این جریان بر نیروی ذهن تأکید می‌کند و خدا را نمادی از قدرت نامحدود و خلاقیت درونی افراد می‌داند. «قانون جذب و تجسم خلاق» آموزه‌های مشهور تفکر نو می‌باشد.
گفتنی است که برخی از اقشار تحصیل کرده و حتی طلاب نیز درگیر این مباحث شده‌اند و آموزه‌های تفکر نو را برآیات و روایات تطبیق می‌دهند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797