کد خبر : 5508
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

کسب‌ معرفت‌ دینی‌ زمینه‌ساز اعتماد به‌ نفس‌ و ایجاد عزم‌ راسخ‌ در انسان‌ است

کسب‌ معرفت‌ دینی‌ زمینه‌ساز اعتماد به‌ نفس‌ و ایجاد عزم‌ راسخ‌ در انسان‌ است

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ تلاش‌ برای‌ تحقق‌ شعارهای‌ اصیل‌ انقلاب‌ از جمله‌ عدالت‌ اسلامی‌ را وظیفه‌ اساسی‌ نسل‌ جوان‌ خواندند و افزودند: جوانان‌ پرشور میهن‌ اسلامی‌ باید پرچم‌ برافراشته‌ شده‌ انقلاب‌ را با دانش‌اندوزی‌، معرفت‌ و آگاهی‌ و تلاش‌ همچنان‌ در اهتزاز نگه‌ دارند. مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با توصیه‌ جوانان‌ دانشجو به‌ فعالیتهای‌ منطقی‌، متین‌ و

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ تلاش‌ برای‌ تحقق‌ شعارهای‌ اصیل‌ انقلاب‌ از جمله‌ عدالت‌ اسلامی‌ را وظیفه‌ اساسی‌ نسل‌ جوان‌ خواندند و افزودند: جوانان‌ پرشور میهن‌ اسلامی‌ باید پرچم‌ برافراشته‌ شده‌ انقلاب‌ را با دانش‌اندوزی‌، معرفت‌ و آگاهی‌ و تلاش‌ همچنان‌ در اهتزاز نگه‌ دارند. مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با توصیه‌ جوانان‌ دانشجو به‌ فعالیتهای‌ منطقی‌، متین‌ و برخاسته‌ از آگاهی‌ و معرفت‌ و نیز پرهیز از حرکات‌ تند و جنجالی‌ تأکید کردند: به‌ فضل‌ پروردگار نسل‌ جوان‌ این‌ کشور به‌ وظایف‌ تاریخی‌ خود عمل‌ خواهد کرد و با ناامید کردن‌ کامل‌ دشمن‌ وظایفی‌ دشوارتر از وظایف‌ نسل‌ اول‌ انقلاب‌ را بخوبی‌ انجام‌ خواهد داد و پایه‌های‌ انقلاب‌ را مستحکم‌تر خواهد کرد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ کسب‌ معرفت‌ دینی‌ را زمینه‌ساز اعتماد به‌ نفس‌ و ایجاد عزم‌ راسخ‌ در انسان‌ خواندند و خاطرنشان‌ کردند: معرفت‌ دینی‌ مقدمه‌ عمل‌ صالح‌ است‌ و می‌تواند با تبیین‌ ملاکهای‌ لازم‌ به‌ فعالیتهای‌ سیاسی‌ و فرهنگی‌ دانشجویان‌ جهت‌ دهد.
ایشان‌ شور و عشق‌ ناشی‌ از احساس‌ مسؤولیت‌ را مکمل‌ معرفت‌ و کسب‌ آگاهی‌ برشمردند و خاطرنشان‌ کردند: احساس‌ بدون‌ دانایی‌ به‌ افراط و تفریط منجر می‌شود و دانایی‌ بدون‌ احساس‌ نیز همچون‌ سرمایه‌ای‌ راکد است‌ اما احساس‌ و دانایی‌ به‌ کمک‌ یکدیگر انسان‌ را به‌ اوج‌ می‌رساند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ تلاش‌ سیاسی‌ را به‌ معنای‌ آگاهی‌ از واقعیات‌ و تهدیدات‌ واقعی‌، مشخص‌ کردن‌ جبهه‌ دوست‌ و دشمن‌ و موضعگیری‌ در این‌ خصوص‌ را وظیفه‌ هر فرد جامعه‌ دانستند و افزودند: اگر ملاکهای‌ فعالیت‌ سیاسی‌ ناشی‌ از معرفت‌ اسلامی‌ نباشد همچنانکه‌ در صدر اسلام‌ و در تاریخ‌ معاصر ایران‌ نیز اتفاق‌ افتاده‌ تشخیص‌ جبهه‌ حق‌ و باطل‌ مشکل‌ می‌شود و کسانی‌ که‌ روزی‌ در جبهه‌ حق‌ بودند در مقابل‌ آن‌ شمشیر می‌کشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797