کد خبر : 5791
تاریخ انتشار : شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲

۶۵ مسجد سنگاپور نماز عید سعید قربان را برگزار می‌کنند

۶۵ مسجد سنگاپور نماز عید سعید قربان را برگزار می‌کنند

حوزه/ با وجود ادامه محدودیت‌ها به دلیل ویروس کرونا، شورای مذهبی اسلامی سنگاپور در بیانیه‌ای رسانه‌ای از برگزاری عید سعید قربان در ۶۵ مسجد مختلف این کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری حکمت به نقل از گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از channelnewsasia، در حالی که در بحران کرونا بسیاری از مساجد هنوز تعطیل هستند یا

حوزه/ با وجود ادامه محدودیت‌ها به دلیل ویروس کرونا، شورای مذهبی اسلامی سنگاپور در بیانیه‌ای رسانه‌ای از برگزاری عید سعید قربان در ۶۵ مسجد مختلف این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حکمت به نقل از گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از channelnewsasia، در حالی که در بحران کرونا بسیاری از مساجد هنوز تعطیل هستند یا از ظرفیت کامل‌شان استفاده نمی‌کنند، شورای مذهبی اسلامی سنگاپور روز جمعه (۲۴ جولای) در بیانیه‌ای رسانه‌ای اعلام کرد که نمازهای عید سعید قربان هفته آینده به صورت محدود در ۶۵ مسجد برگزار خواهند شد و نمازگزاران در صورت تمایل می‌توانند به صورت اینترنتی برای شرکت در این نمازها جا رزرو کنند.

در کل ۸،۷۵۰ جا در دسترس قرار خواهد گرفت. به این ترتیب در صبح روز ۳۱ جولای، ۴۵  مسجد سه دوره نماز  ارائه می‌دهند ، در حالی که در ۲۰ مسجد دیگر دو دوره نماز اقامه خواهد شد.

این سازمان با تاکید بر برگزاری خوب نمازهای جمعه در هفته‌های اخیر و همچین اقدامات مدیریتی ایمنی در مساجد اعلام کرد که نمازگزاران می‌توانند از ساعت ۱ بعداز ظهر دوشنبه برای ثبت نام اقدام کنند. به گفته این بیانیه ثبت نام برای همه باز خواهد بود و ارتباطی به شرکت نمازگزاران در نمازهای هفته‌های گذشته نخواهد داشت. با این حال ، با توجه به محدود بودن مساجد  کسانی که قادر به رزرو نیستند ، می‌توانند در منازل به اقامه نماز بپردازند و قرار است خطبه های عید سعید قربان به صورت مستقیم توسط مفتی دکتر نظرالدین مححمد ناصر به صورت مستقیم پخش شود. خطبه عید قربان با زیرنویس انگلیسی از تلویزیونی این کشور، مانند تلویزیون‌ و رادیو با زبان مالایی پخش خواهد شد.

این شورا همچنین از افراد آسیب پذیر مانند سالمندان ، کودکان زیر ۱۲ سال و افرادی که علائم حاد تنفسی دارند ، خواست تا از رفتن به مسجد خودداری کنند.

مفتی خطبه خود را پس از اقامه نماز در ساعت ۸.۳۰ صبح در مسجد معروف می‌خواند.

شورا افزود تمامی مساجد با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و اقدامات بهداشتی نماز عید را برگزار خواهند کرد.

از آنجایی که نماز عید در روز جمعه می‌باشد، دو نماز جمعه و نماز عید در مسجد برگزار خواهند شد و نمازگزاران تنها می‌توانند در یکی از این دو نماز شرکت کنند.

شورا از نمازگزاران خواسته در صورتی که قادر به رزرو جا برای اقامه نماز نیستند می‌توانند در عوض نماز ظهر را اقامه کرده و به صورت آنلاین مراسم را گوش دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797