کد خبر : 4389
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۳:۳۰

ضرورت پیوند علم با فلسفه اسلامی

ضرورت پیوند علم با فلسفه اسلامی

یزدان دوست گفت: ترکیب مبنای علمی در شاخه مهندسی باید با فلسفه اسلامی باشد که قطعا می توان این پیوند را زد. به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «فرهاد یزدان دوست» در مراسم رونمایی آیین کتاب علم و دین در افق جهان بینی توحیدی گفت: امروز به صورت ویژه شرایط، شرایط فرحبخش برای آینده است.

یزدان دوست گفت: ترکیب مبنای علمی در شاخه مهندسی باید با فلسفه اسلامی باشد که قطعا می توان این پیوند را زد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «فرهاد یزدان دوست» در مراسم رونمایی آیین کتاب علم و دین در افق جهان بینی توحیدی گفت: امروز به صورت ویژه شرایط، شرایط فرحبخش برای آینده است.

رییس دانشگاه خواجه نصیر افزود: اصحاب فکر و اندیشه که به حق به گردن ما دانشگاهیان حق دارند در این مراسم حضور یافته اند.

وی ادامه داد: دانشگاه خواجه نصیر در دوران یک دهه افتخار خدمت و مدیریت را توسط دکتر خاکی صدیق داشته اند که کارهای متنوعی نیز صورت گرفته است. یکی از آنها راه اندازی پردیس بین المللی چند گرایشی بوده است.

وی ادامه داد: انتظار می رود از یک دانشگاه صنعتی که هنگامی می خواهد به نیازهای جامعه ورود پیدا کند، باید مبنای علمی در شاخصه مهندسی را با فلسفه اسلامی در نظر بگیرد که قطعا می توان این پیوند را زد.

وی بیان کرد: امروز رونمایی کتاب علم و دین در افق جهان بینی توحیدی را در دانشگاه خواجه نصیر برگزار می کنیم که امیدواریم علیرغم پستی و بلندی هایی که دانشگاه ها با آن روبرو هستند، این گونه فعالیت ها و پیوند علم و فلسفه اسلامی را بیشتر ببینیم.

وی تصریح کرد: با شتاب گرفتن توسعه که امیدواریم این توسعه پایدار باشد، باید به گونه ای حرکت کنیم که بیشتر به پیوند علم و فلسفه اسلامی توجه شود.

یزدان دوست تصریح کرد: دانشگاه خواجه نصیر این توفیق را داشته که کتاب علم و دین در افق جهان بینی توحیدی اثر دکتر روشنی را رونمایی کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797