کد خبر : 6964
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳

حوزه های علمیه در مقابل آسیب های فضای مجازی حضور فعال داشته باشند

حوزه های علمیه در مقابل آسیب های فضای مجازی حضور فعال داشته باشند

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، نشست پژوهشی پیرامون “ظرفیت حوزه های علمیه جهت پاسخ دهی به شبهات در فضای مجازی”با سخنرانی خانم مریم لشکری از طریق سامانه سیما توسط مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم برگزار شد. لشکری با بیان اینکه تا پیش از این منبر یکی از موثرترین و قدیمی ترین ابزارهای تبلیغ دین

به گزارش خبرگزاری کوثر از گلستان، نشست پژوهشی پیرامون “ظرفیت حوزه های علمیه جهت پاسخ دهی به شبهات در فضای مجازی”با سخنرانی خانم مریم لشکری از طریق سامانه سیما توسط مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم برگزار شد.

لشکری با بیان اینکه تا پیش از این منبر یکی از موثرترین و قدیمی ترین ابزارهای تبلیغ دین محسوب می شد، بیان کرد: تبلیغ دین، محصور در مکان و زمان و ابزار خاصی نبوده و مبلّغان از گذشته تاکنون، از هر فرصتی برای تبیین معارف اسلام بهره برده اند و اکنون نیز با وجود گسترش شبکه های اجتماعی، جایگاه خاصی در بین مردم دارد.

وی افزود: با پیشرفت تکنولوژی و استقبال مردم از ابزارهای جدید رسانه ای و تبلیغاتی به ویژه فضای مجازی، ضرورت بهره‌گیری از آنها در کنار سایر فعالیت های تبلیغی ضروری به نظر می رسد.

استاد مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) انبارالوم، با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب به صورت گسترده در مقاطع زمانی مختلف بر لزوم تمرکز بر فضای مجازی تأکید داشـته است، خاطرنشان کرد: ایـن مـطلب، دلیل آشکاری بر اهمیت فراوان این عرصه و لزوم توجه به آن است، معظم له اهـمیت پرداختن به فضای مجازی را به مثابه اهمیت انقلاب اسلامی دانسته و این فضا را به رودخانه ای پُر از آب و خروشان تـشبیه مـی کنند کـه پیوسته بر آب آن افزوده می شود.

لشکری ادامه داد: در صورت استفاده صحیح از فضای مجازی می توان آن را به یک فرصت تـبدیل کـرد، در غیر اینصورت به تهدیدی ویرانگر منجر می شود.

وی اذعان کرد: در فـضای مـجازی، برخلاف سایر ابزارهای تبلیغاتی که در آن مـخاطب به طور کـامل منفعل و متأثر است، بستر برای مخاطب باز و آزاد است و فرد با توجه به تـمایل و نیاز خود، حضور پیدا کرده و نقش آفرینی کند.

استاد حوزه اضافه کرد: گستردگی حضور در فضای مجازی باعث شده که در سـال های اخیر، این فضا و شبکه های اجتماعی جایگاه قابل توجهی در میان افراد جامعه به ویژه نـسل جـوان پیدا کند و تأثیر فراوانی بـر زنـدگی فـردی، اجتماعی و شکل‌دهی هـویت آنـها بر جای گذارد.

لشکری با تاکید بر حضور فعال حوزه های علمیه در مقابل آسیب های فضای مجازی، توصیه کرد: طلاب و روحانیون با یادگیری علم کامپیوتر و آشنایی با فضای مجازی تأثیر بسزایی در جامعه داشته باشند و بر اهمیت و نقش آفرینی خود بیفزایند.

وی اظهار کرد: حوزه های علمیه تاکنون توانسته است طلاب را در عرصه های مختلف جامعه وارد کند و نقش های های متفاوتی را از این منظر به آنان اختصاص دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797