کد خبر : 8405
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷

تدریس سرالصلوۀ امام خمینی ره و گلستان سعدی در موسسه آوای توحید

تدریس سرالصلوۀ امام خمینی ره و گلستان سعدی در موسسه آوای توحید

به گزارش روابط عمومی موسسه آوای توحید، کتاب سرالصلوۀ امام خمینی «ره» با تدریس استاد زنجیر زن حسینی«زید عزه» و همچنین کتاب گلستان سعدی  با تدریس آیت الله رمضانی «زید عزه» در مدرسه حضوری و مجازی موسسه آوای توحید برگزار می گردد؛ لازم به ذکر است که شرکت در این کلاسها برای عموم خواهران و

به گزارش روابط عمومی موسسه آوای توحید، کتاب سرالصلوۀ امام خمینی «ره» با تدریس استاد زنجیر زن حسینی«زید عزه» و همچنین کتاب گلستان سعدی  با تدریس آیت الله رمضانی «زید عزه» در مدرسه حضوری و مجازی موسسه آوای توحید برگزار می گردد؛ لازم به ذکر است که شرکت در این کلاسها برای عموم خواهران و برادران آزاد است.

کتاب سرالصلوۀ یکی دیگر از آثار قلمی و میراث عرفانی حضرت امام خمینی قدس سره است، که چون گوهری شاهوار و دری گران بها نزد سالکان الی الله و واصلان به بارگاه قدس اله، می‌درخشد و گوی سبقت را در این میدان نیز از همگنان معاصر و گذشته ربوده است. موضوع اصلی این کتاب تبیین اسرار نماز یا سلوک روحانی و معراج ایمانی عرفانی است. و مؤلف به لحاظ جامعیت در فنون و علوم اسلامی ، سعی نموده است مهم‌ترین رازهای این عروج ایمانی را از مقدمات نماز تا مقارنات و مناسبات آن با انطباق بر اصول و امهات مسائل عرفانی و برهانی و قرآنی بیان کند، و از عهده آن به خوبی برآمده است. در مقدمه کتاب در این زمینه می‌فرماید: «… ارادت خالص کردم که برخی از مقامات روحیه اولیاء عظام را در این سلوک روحانی و معراج ایمانی عرفانی به رشته ی تحریر درآورم.» ابتدا مقامات و مدارج انسان را با توجه به تقسیمات چندگانه ی عالم بیان می‌کند، سپس اسفار چهارگانه سیر و سلوک سالکان الی الله را روشن می‌سازد، پس از آن به موضوع اصلی کتاب می‌پردازد که سر نماز و حضور قلب می‌باشد. پس آنگاه به بیان اسرار مقدمات نماز می‌پردازد، که عبارتند از طهارت ، ستر عورت ، مکان نمازگزار ، اوقات نماز و توجه به کعبه و بعد از آن به تبیین اسرار نماز و مقارنات و مناسبات آن می‌پردازد که عبارتند از اذان و اقامه ، قیام ، نیت ، تکبیرات افتتاحیه و دست بلند کردن، قرائت ، استعاذه ، تفسیر حمد و سوره توحید ، رکوع ، سجود ، تشهد و سلام . تاریخ شروع تالیف بخوبی روشن نیست ولی تاریخ پایان تالیف را مؤلف در آخر کتاب چنین نگاشته است: «تمام شد به ید مؤلف فقیر در ۲۱ شهر ربیع الثانی ۱۳۵۸ ه ق» که مطابق با ۱۹ خرداد ۱۳۱۸ ه ش می‌باشد.

گلستان سعدى، اثر فارسى ابومحمد مصلح بن عبدالله مشهور به سعدى شیرازى و مشرف‌الدین (606 – ۶۹۱ق)، کتابى اخلاقى و اجتماعى و یکى از مهم‌ترین و جذاب‌ترین متون ادب فارسى است که سعدى آن را یک سال پس از بوستان، کتاب نخستینش، در بهار ۶۶۵ق نوشته است. منظور سعدى از تألیف گلستان، دو چیز بود که هر دو را به حد کمال، چندان‌که برتر و بالاتر از آن متصور نیست انجام داد؛ یکى انشاى بلیغ‌ترین و شیرین‌ترین نمونه نظم و نثر فارسى در لباسى که متکلمان را به کار آید و مترسلان را بلاغت بیفزاید و دیگرى بیان مطالب اخلاقى و مسائل اجتماعى؛ به این معنى که در همه ابواب حکمت و فلسفه عملى از تهذیب اخلاق، تدبیر منزل و سیاست مدن، آنچه را که براى اصلاح حال مردم و تعلیم و تربیت افراد جامعه، نافع و مفید و متناسب با اوضاع و احوال عصر و زمان خود تشخیص داده است، بیان مى‌کند.

علاقمندان به شرکت در کلاسها (حضوری و مجازی) به شماره ۰۹۹۱۹۲۲۳۵۸۳ در ایتا پیام ارسال نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 6 در انتظار بررسی : 6 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797