کد خبر : 7453
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲

نظر مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای در مورد کتاب روح مجرد

نظر مقام معظم رهبری آیت الله خامنه ای در مورد کتاب روح مجرد

دانلود کتاب روح مجرد  کتابی که آیت الله خامنه ای هفت مرتبه خوانده اند. آقا سید محمد حسین به عنوان یک تحفه، روح مجرد را برای ما باقی گذاشتند  از کتب بسیار مفید و ارزشمند علامه آیت الله حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی ، کتاب شریف (( روح مجرد )) است که یادنامه استادشان مرحوم آقای حداد رحمت الله از

دانلود کتاب روح مجرد

 کتابی که آیت الله خامنه ای هفت مرتبه خوانده اند. آقا سید محمد حسین به عنوان یک تحفه، روح مجرد را برای ما باقی گذاشتند 

مقام معظم رهبری
درباره نویسنده آیت الله العظمی سید هاشم حداد

از کتب بسیار مفید و ارزشمند علامه آیت الله حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی ، کتاب شریف (( روح مجرد )) است که یادنامه استادشان مرحوم آقای حداد رحمت الله از افاضل شاگردان مرحوم آیت الله سید علی قاضی رحمت الله علیه می باشد که مملو از معارف و آموزه های سلوکی برای وصول به مقامات والای عرفانی و تقرب الی الله  است. امید است که مورد استفاده قرار بگیرد.

در ذیل تنها گوشه ای از تعاریف و تمجید های شنیده شده از مقام معظم رهبری در مورد این کتاب را که توسط اشخاص مختلفی نقل شده است را بازتاب می دهیم تا جایگاه فوق العاده این کتاب از دیدگاه و منظر ایشان برای مخاطبان روشن شود و موجب تبعیت نیز گردد . به جرأت می توان گفت که این تعابیر شنیده شده از ایشان در مورد این کتاب ، کم نظیر بلکه بی نظیر است.

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی:
مقام معظم رهبری در ملاقات دوم با علامه طهرانی به ایشان فرمودند: 《من کتاب روح مجرد را از اول تا آخر مطالعه کرده ام.》عادت حسنه آقا (مقام معظم رهبری) این است که هر کتابی را صالح ببینند با دقت از اول تا آخر ان را مطالعه کرده و در پایان آن حاشیه ای می نویسند . . . . من به ایشان گفتم شما که این کتاب را مطالعه نموده اید، نظرتان را در مورد مطالب این کتاب نوشته اید؟ گفتند:《بله تمام نظراتم را نوشته ام.》 بعد آمدم تهران و آن کتاب را از رهبر معظم انقلاب گرفتم و رفتم تمام حاشیه ها را فتوکپی کردم و برداشتم.

آقای لولاچیان (پدرخانم یکی از پسران مقام معظم رهبری) :
من کتاب روح مجرد را دست مقام معظم رهبری چندبار مکرر دیدم، پرسیدم آقا شما این کتاب را چندبار می خوانید؟
فرمودند《هفت بارتاحالا خوانده ام!》

نقل قول حجت الاسلام رضایی تهرانی از مقام معظم رهبری:

آقا سید محمد حسین به عنوان یک تحفه، روح مجرد را برای ما باقی گذاشتند.

کتاب شریف روح مجرد یادنامه موحد عظیم و عارف کبیر حاج سید هاشم حداد ( افاض الله علینا من برکات تربته ) که از اقدم و افضل تلامذه اخلاقی کبیر عارف بالله و بامرالله آیت الله العظمی حاج سید علی قاضی طباطبایی تبریزی ( نفعنا الله و المسلمین من برکات علومه ) است و تالیف حضرت علامه ایت الله حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی ( قدس الله نفسه الزکیه ) می باشد ، اصلی ترین کتابی است که حضرت آیت الله کمیلی ( حفظه الله ) به سالکین طریق توصیه و دستور مطالعه آن را می فرمایند .

کتاب در ۱۲ بخش تنظیم شده که مهمترین عناوین آن عبارت است از :

سفرنامه های حضرت آقای حداد (ره) و حضرت علامه طهرانی (ره) – خاطراتی از زندگی و سلوک حضرات سید علی قاضی ، هاتف قوچانی – انصاری همدانی – شیخ عباس طهرانی – سید جمال گلپایگانی و … ( رحمت الله علیهم ) – شیوه زندگی ، سلوک ، حالات فنا و جذبات مرحوم حداد (ره) – لزوم استاد خبیر در راه – کیفیت حالات مرحوم حداد (ره) – ادعیه و اوراد و اشعاری که مرحوم قاضی و آقای حداد بر آنها مداومت یا توجه خاصه داشته اند – اوضاع حوزه نجف و نحوه برخورد زعما ، حکومت و عوام با عرفان و عرفا – شجره نامه مرحوم حداد – ملاقاتها ، مراودات ، بیانات و زیارتهای جناب سید هاشم (ره) – کیفیت زندگی اولیای الهی – ذکر معجزات ، کرامات و مناقب حضرت ابی الحسن علی بن موسی الرضا (ع) – دیدارهای مرحوم آقای حداد (ره) در مسافرتهایشان با احباء و اولیای الهی – گذری بر زندگی و آرای حضرت شیخ اکبر محیی الدین – نقد شیخیه و حلاج – بعضی از نامه های مرحوم حداد (ره) و حضرت علامه (ره) و ذکر بعضی حوادث در جلسات سلوکی مرحوم سید هاشم(ره)

نام شریف حضرت استاد در بین اسامی شاگردان حضرت سید هاشم (ره) در کتاب شریف روح مجرد می درخشد .

دانلود کتاب روح مجرد

سایت آیت الله کمیلی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797