کد خبر : 6748
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳

خواهران طلبه سیره انبیا و اوصیا را در پیش بگیرند

خواهران طلبه سیره انبیا و اوصیا را در پیش بگیرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کوثر از هرمزگان حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور در همایش طلیعه حضور طلاب جدیدالورود سال تحصیلی ۱۴۰۰ـ۱۳۹۹ حوزه های علمیه خواهران کشور که به صورت مجازی برگزار شد با اشاره به آیه “یا ایها الرسول کلوا من الطیبات و اعملوا صالحا” و اینکه حوزه های علمیه فرصتی برای استفاده از

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کوثر از هرمزگان حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور در همایش طلیعه حضور طلاب جدیدالورود سال تحصیلی ۱۴۰۰ـ۱۳۹۹ حوزه های علمیه خواهران کشور که به صورت مجازی برگزار شد با اشاره به آیه “یا ایها الرسول کلوا من الطیبات و اعملوا صالحا” و اینکه حوزه های علمیه فرصتی برای استفاده از مائده های معنوی هستند که طلاب باید به بهترین شکل از آنها بهره گیرند بیان کرد: طلبه باید مراقب غذای جسم و روح خود باشد تا به توفیق انجام عمل صالح دست یابد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران تاکید کرد: اولین انتظار به عنوان شکرگزاری از نعمت ورود به حوزه، استفاده از دانش و تربیت های موجود در این مکان است.

وی تصریح کرد: عمل صالحی که از دریافت پاک طلبه انعکاس پیدا کند، سبکی از زندگی یک طلبه است که ظهور و بروز پیدا می کند و باید گفت از ورود طلبه ها به حوزه تا زمانی که از این مکان فاصله می گیرند باید از یک متدین عادی به یک طلبه رشد یافته در حوزه دین تبدیل شده و این باید در منش، رفتار، اندیشه و خواسته های آنها تجلی پیدا کند.

وی با اشاره به حدیث “حسنات الابرار سیئات المقربین”، بیان کرد: درست است کار نیکی که دیگران انجام می دهند جایز نبوده و مجازات الهی به دنبال دارد اما برای مقربان و طبقات پایین تر تکلیفش بالاتر و سنگین تر بوده و انتظاری که از آنهامی رود از طبقه پایین تر نمی رود.

 بهجت پور افزود: ایمان در آموزه های دینی، ۷ درجه است، هر کس در یک درجه قرار دارد و پیامبران و جانشینان آنها در بالاترین طبقه ایمان قرار داشته و طلاب که باید ادامه دهنده راه انبیاء باشند در این سطح قرار دارند.

وی تصریح کرد: تاسیس حوزه برای این است که انسان های مرجع و کسانی بسازد که ادامه دهنده راه معصوم باشند به طوری که فرق انسان عادی با یک طلبه مشخص باشد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به آیات ” ادفع بالتی هی احسن فاذا الذی بینک و بینه عداوه کانه ولی حمیم” بیان کرد: زی طلبگی یعنی بداند چگونه در شرایط مختلف به مثابه یک انسان فرهیخته و تاثیر گذار، رفتار کرده و با بردباری در دراز مدت بتواند بدترین ها را تبدیل به بهترین کند.

وی با اشاره به اینکه بهترین روحانیون، کسانی هستند که با مردم زندگی کرده، باعث اصلاح رفتار و تفکر غلط آنان شوند، بیان کرد: بهترین علما با مردم زندگی کرده و آرام آرام مردم را رشد داده و به هدایت و مسیر الهی نزدیک می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور در پایان افزود: خواهران طلبه باید سیره و روش انبیاء و اوصیاء، فاطمه زهرا و حضرت زینب (سلام الله علیها) را در پیش گرفته تا بتوانند در خانه، محله، مسجد و حسینیه در دیدارها در هر نشست و برخاست تربیت کنند و تاثیر گذار باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797