“بررسی ابعاد سیاسی بیانیه گام دوّم انقلاب“ در جلسه گروه علمی فلسفه سیاسی+خلاصه بحث
۲۰۱۹-۰۳-۱۴ هشتاد و پنجمین جلسه گروه علمی فلسفه سیاسی با موضوع “بررسی ابعاد سیاسی بیانیه گام دوّم انقلاب“ با ارائه “آقای دکتر علیرضا صدرا“ و با حضور اعضاء محترم گروه چهارشنبه ۲۲ اسفند ۹۷ ساعت ۱۹:۳۰ در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد. خلاصه مباحث مطرح شده بدین شرح می باشد: اول.پیش درامد چشم انداز پیشرفت مدنی ملی و تمدنسازی نوین فراملی اسلامی
۲۰۱۹-۰۳-۱۴
هشتاد و پنجمین جلسه گروه علمی فلسفه سیاسی با موضوع “بررسی ابعاد سیاسی بیانیه گام دوّم انقلاب“ با ارائه “آقای دکتر علیرضا صدرا“ و با حضور اعضاء محترم گروه چهارشنبه ۲۲ اسفند ۹۷ ساعت ۱۹:۳۰ در مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد.
خلاصه مباحث مطرح شده بدین شرح می باشد:
اول.پیش درامد
چشم انداز پیشرفت مدنی ملی و تمدنسازی نوین فراملی اسلامی
بیانیه گام دوم: یک نامه، سخنرانی، اعلامیه و نصیحت نامه صرف نیست. سیاستنامه است. سند راهبردی بالادستی ابلاغی برای اعمال، کاربردیسازی، اجرایسازی تا جاریسازی در کشور توسط مردم و دولتمردان است. منشور ملی، میثاق مشترک و متن قرارداد اجتماعی می باشد. طرح هادی۵۰-۴۰ساله، طرح راهبردی و نقشه راه و راهنمای راهبردی تمدنسازی نوین اسلامی بوده و به شمار میآید. چنانکه چله نخست انقلاب و نظام ج.ا.ا.، نظام سازی از نهادسازی و تأسیس، دفامقدس و تثبیت و توسعه زیربنایی و تحکیم تا کنون بوده است. سند سیاستنامه آیین راهبری راهبردی و طرح هادی جهاد اکبر مدنی، جامع چشم انداز تمدنسازی نوین اسلامی، چالش ارتقای کارامدی؛ بهره وری و اثربخشی بویژه دولتسازی کارامد و راهبرد فرابرد الگوسازی پیشرفت از چالش فرا رو به چشم انداز آینده است. راهبرد جهادی اکبر؛ خودسازی ملی تا تمدنسازی فراملی دارای ساختار راهبردی و رهیافت راهبردی می باشد. رهیافت راهبردی به ترتیب فوق بوده که بصورت مستقل ارایه خواهد شد. ساختار راهبرد سند به ترتیب ذیل فراهم آمده و فراگیر اهم محورها سه دوگانه ششگانه پیشینه و پشتوانه، سیر و ساختار و چشم انداز و چالش و اعم آموزه های راهبردی زیرمجموعه هر کدام است. در خاتمه نیز به اهم راهبردهای فرابردی تحت عنوان توصیه ها پرداخته شده است.
۱٫پیشینه: حکمت مدنیت دینی توحیدی ایرانی
ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحلهی خودسازی، جامعهپردازی و تمدنسازی
یک) پیروزی انقلاب اسلامی؛ آغازگر عصر جدید عالم
دو) شعارهای جهانی، فطری، درخشان و همیشهزندهی انقلاب اسلامی
سه) فاع ابدی از نظریهی نظام انقلابی
چهار) جمهوری اسلامی و فاصلهی میان بایدها و واقعیتها
۲٫پشتوانه: مکتب دیانت مدنی توحیدی اسلامی(مذهب راهبردی امامی)
پنج) انقلاب اسلامی؛ مایهی سربلندی ایران و ایرانی
شش)برای برداشتن گامهای استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت
هفت) آغاز انقلاب و نظام اسلامی از نقطهی صفر
هشت) تقابل دوگانهی جدید «اسلام و استکبار»؛ پدیدهی برجستهی جهان معاصر
نه) مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل «ما میتوانیم»؛ عامل عزت و پیشرفت ایران در همهی عرصهها
دوم.درامد
الف.۱(/۳)سیر پیشرفت مدنی و تمدنسازی نوین: برکات بزرگ انقلاب اسلامی:
یک) ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران
دو) موتور پیشران کشور در عرصهی علم و فنّاوری و ایجاد زیرساختهای حیاتی و اقتصادی و عمرانی
سه) به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقهی خدمترسانی
چهار) ارتقاء شگفتآور بینش سیاسی آحاد مردم
۲٫(/۴)ساختار پیشرفت مدنی و تمدنسازی نوین اسلامی
پنج) سنگین کردن کفهی عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور
شش) افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه
هفت) ایستادگی روزافزون در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان
ب.۱(/۵).چشم انداز پیشرفت مدنی و تمدنسازی: جهاد اکبر مدنی
- انقلاب چهلساله و گام بزرگ دوم
یک) اقتدار انقلاب اسلامی و تغییر چالشها و شکست مستکبران
دو) جوانان؛ محور تحقق نظام پیشرفتهی اسلامی
۲(/۶).چالش کارامدسازی
سه) نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی و دینی؛ مهمترین ظرفیت امیدبخش کشور
چهار) فهرست طولانی فرصتهای مادی کشور
سوم.برامد: راهبرد فرابردی
(از چالش دولتسازی کارامد به چشم انداز الگوسازی پیشرفت تا تمدنسازی)
گام دوم و سرفصلها و توصیههای اساسی در پرتو امید و نگاه خوشبینانه به آینده
یک) علم و پژوهش
دو) معنویّت و اخلاق
سه) سیاست اقتصاد مقاومتی
چهار) عدالت و مبارزه با فساد
پنج) استقلال و آزادی
شش) عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن
هفت) سبک زندگی
بایسته است این سند راهبردی تمدنسازی۵۰ساله گام دوم: طی دو برنامه۲۵ساله پیشرفت مدنی؛ اجتماعی و سیاسی توسط مجمع تشخیص یا مرکزی مستقل بسان مرکز الگوسازی پیشرفت تحت نظر مستقیم و با اشراف رهبری، ترسیم و اقامه آن از طریق کاربردیسازی هر کدام۵برنامه(و جمعا۱۰برنامه)۵ساله توسعه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و سایر قانونگزاری های عادی توسط مجلس پایش گردد. همچنین اجرایسازی آن ها توسط قوه اجرایی کشور بویژه در قالب برنامه های بودجه سالیانه و سایر مقررات(دستور عملها، آیین نامه ها و بخش نامه های) اجراییسازی، جریانشازی و پی گیری و ارزیابی گردد. تا جاریسازی آن ها توسط بخش عمومی و بخش خصوصی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی صورت پذیرد. قوه قضایی نیز با قضاوت و احیانا برخورد جزایی و مجازات هر گونه قصور(تعلل) یا تقصیر(تعدی)در این راستا به تحقق عملی و عینی سازی آن کمک نماید. تنها و تنها در این صورت میتوان از آموزه های راهبردی و راهبردهای این سند بهره وافی گرفت و راه الگوسازی پیشرفت و تمدنسازی نوین اسلامی را هموار ساخته و طی نمود. انشاء الله!؟!
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰