آموزش زبانهای بین المللی در حوزههای علمیه نهادینه شود
معاون سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه سراسر کشور در نشست نشست مجازی «جنبش علمی، عزم ملی، رویکرد بین الملل» گفت: مسئولان حوزههای علمیه باید به آموزش و یادگیری حداقل ۶ زبان بین المللی برای طلاب اهتمام ورزند. به گزارش خبرنگار خبرگزاری کوثر از یزد، حجت الاسلام و الملمین محمد حسن زمانی، در نشست مجازی «
معاون سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه سراسر کشور در نشست نشست مجازی «جنبش علمی، عزم ملی، رویکرد بین الملل» گفت: مسئولان حوزههای علمیه باید به آموزش و یادگیری حداقل ۶ زبان بین المللی برای طلاب اهتمام ورزند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری کوثر از یزد، حجت الاسلام و الملمین محمد حسن زمانی، در نشست مجازی « جنبش علمی، عزم ملی،رویکرد بین الملل» که به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) یزد برگزار شد، ویژگی های منحصر به فرد دین اسلام، را ا ولین محور مورد بحث خود عنوان کرد و گفت: دین اسلام دارای سه ویژگی قابل توجه است که ادیان دیگر فاقد این ویژگی ها هستند؛ ویژگی اول آن جامعیت دین اسلام است.
وی افزود: جامعیت به معنای این است که تمام برنامه هایی که بشریت از تولد تا هنگام مرگ نیاز دارد در دین اسلام ارائه شده است و در هیچ یک از ادیان دیگر این جامعیت وجود ندارد .
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه جهانی بودن دین اسلام را دومین ویژگی منحصر به فرد دین اسلام برشمرد و اضافه کرد: دین اسلام اختصاص به یک کشور، ملت و نژاد ندارد و دربین انسانها هیچ کدام بر دیگری برتری ندارند و مطابق آیات قرآن کریم برتری به تقوا است.
وی ویژگی سوم را جاودانگی دین اسلام دانست و تصریح کرد: خداوند هیچ دینی را تا قبل از اسلام جاودانه قرار نداده و سایر ادیان را مخصوص زمان خاصی قرار داده است و تنها دین اسلام از ویژگی جاودانگی برخوردار است.
معاون سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه سراسر کشور به عناصر لازم در تحقق جهانی شدن دین اسلام اشاره کرد و گفت: با یک نگاه عقلانی و منطقی سه عنصر در جهانی شدن دین اسلام نقش دارند؛ معارف ناب دین اسلام، روح و جان تشنه انسانها برای تحقق عدالت و رسیدن به سعادت و وجود سقایی که باید معارف ناب را به جان های تشنه برساند که همان مبلغ است ، سه عنصر جهانی شدن اسلام است.
وی با اشاره به اینکه اگر عنصر اول و دوم باشد، ولی عنصر سوم دِین خود را ادا نکند، دین اسلام جهانی نمی شود افزود: عنصر اول و دوم قطعاً موجود است زیرا خداوند متعال دین اسلام را با معارف ناب برای ما قرار داده و همه انسانها را فطرتاً تشنه معارف ناب دین آفریده است و عنصر سوم یعنی طلاب باید نقش خود را به عنوان مبلغ به خوبی ایفا کنند.
استاد حوزه در بخش سوم مباحث خود به بیان ظرفیتهای لازم برای جهانی شدن دین اسلام پرداخت و افزود: برخی از این ظرفیتهای موجود در حوزه های علمیه که به منظور جهانی سازی اسلام وصدور انقلاب ایجاد شده است؛ شامل تولید علم برای جهانیان در همه رشته ها و همچنین تربیت ۲هزار زباندان در حوزه علمیه قم و نیز تشکیل مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) و مجمع جهانی تقریب مذاهب میشود؛ البته ظرفیتهای بسیاری در این زمینه وجود دارد که لازم است مبلغان و مسئولان با استفاده بهینه از آنها ، زمینه جهانی شدن دین اسلام را فراهم کنند.
وی با تطبیق گام اول و دوم انقلاب به مراحل رشد فکری و بلوغ عقلی و علمی و مدیریتی انسان ، بیانیه گام دوم انقلاب را الهامگرفته از آیات قرآن دانست و گفت :در دوره ای هستیم که علاوه بر شکرگزاری نعمت انقلاب و رهبری وظیفه داریم با برنامهریزی درست و عمل صالح زمینه بصیرت نسلهای بعدی انقلاب را نیز فراهم کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین زمانی در ادامه به وظایف بانوان طلبه در عرصه تبلیغ بین الملل اشاره کرد و گفت : طلاب خواهر نیز باید بنیه علمی خود را تقویت کنند تا حرفی برای گفتن داشته باشیم.
وی فراگیری دانش در همه رشتههای علوم اسلامی و همچنین آشنایی با مذاهب و فرقههای اسلامی، آشنایی با ادیان آسمانی و دیگر مکاتب فکری بشری و نیز فراگیری زبان و روشهای تعامل جذاب با پیروان دیگر ادیان را از دیگر وظایف طلاب عنوان کرد.
این مقام مسئول در پایان طلاب را به فراگیری زبان های بین المللی تشویق و اظهار کرد: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، مسئولان حوزه های علمیه باید به یادگیری حداقل ۶ زبان بین المللی برای طلاب اهتمام ورزند و همچنین از مسئولین انتظار می رود با برگزاری کلاسهای ویژه تبلیغ بین الملل، طلاب با استعداد را در این زمینه پرورش دهند.
برچسب ها :آموزش زبانهای بین المللی ، حوزههای علمیه
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰