کد خبر : 6533
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۷:۵۷

رغبت و انگیزه در یک طلبه نیازمند شناخت صحیح از حوزه است

رغبت و انگیزه در یک طلبه نیازمند شناخت صحیح از حوزه است

آیت الله محمد باقر لائینی، در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدید الورود حوزه علمیه خواهران مازندران که به صورت مجازی برگزار شد، زهد، پارسایی، ساده زیستی، دوری از تجملات، نصیحت و خیرخواهی برای جامعه را از جمله ویژگی های یک عالم دینی برشمرد و گفت: امروز طلاب حوزه باید زهد، سادگی و  وارستگی را

آیت الله محمد باقر لائینی، در همایش طلیعه حضور ویژه طلاب جدید الورود حوزه علمیه خواهران مازندران که به صورت مجازی برگزار شد، زهد، پارسایی، ساده زیستی، دوری از تجملات، نصیحت و خیرخواهی برای جامعه را از جمله ویژگی های یک عالم دینی برشمرد و گفت: امروز طلاب حوزه باید زهد، سادگی و  وارستگی را تمرین کنند.
وی با بیان این که یک طلبه حوزه باید تلاش کند، زحمت بکشد و کوشا باشد چون با تنبلی، بی حالی و کم حوصلگی موفقیتی حاصل نخواهد کرد، افزود: دانش و علم با سختی، زحمت و تلاش بدست خواهد آمد و طلاب باید پرخوابی، پرخوری، پرگویی و پر رفت و آمدی را کنار بگذارند.
نماینده ولی فقیه در مازندران، میل، انگیزه و رغبت مناسب را از دیگر ویژگی های یک طلبه موفق برشمرد و گفت: رغبت و انگیزه در یک طلبه نیازمند شناخت صحیح او از حوزه و راهی است که در آن قدم برداشته است.
وی با بیان این که اگر یک طلبه می خواهد در مسیر علم آموزی حوزه به موفقیت و پیشرفت دست پیدا کند باید شناخت درستی از این مسأله داشته باشد، افزود: اگر این شناخت نباشد جدیت، رغبت و انگیزه در فرد ایجاد نمی شود و تا انگیزه، اشتیاق و رغبت هم نباشد موفقیتی حاصل نخواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با اشاره به این که درسی که امروز طلاب حوزه می خوانند درس انبیاء و هدایت است، ادامه داد: درس و کلماتی مفید تر، بهتر و سودمند تر از درس دینی، مکتب انبیاء، هدایت و حکمت وجود ندارد.
وی با بیان این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی زمینه ای برای تحصیل خواهران در حوزه وجود نداشت و این بستر به برکت انقلاب اسلامی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این زمینه فراهم شده که خواهران ما در حوزه های علمیه دروس دین و معارف الهی را فرا گیرند و این سفره الهی به برکت انقلاب باز شده و شکرانه این سفره این است که با رغبت، میل و شناخت درس بخوانیم و انگیزه خود را قوی کنیم.
رئیس شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تقویت سبک زندگی دینی و قرآنی در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: نباید سبک زندگی خود را به دست شیاطین بدهیم بلکه باید شیوه زندگی ما منطبق بر کلام الهی باشد.
وی با تأکید براین که مرجع ما غرب، شرق و تشکل های پشت پرده و زیر زمینی که برای مردم مدل سازی می کنند نیستند بلکه مرجع ما خدا است، ادامه داد: ذی یک طلبه در آن است که خدا می پسندد و یک طلبه و عالم دینی باید شئون مورد قبول خدا را بشناسد و انجام دهد.
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که طلاب مروج مکتب اهل بیت(ع) هستند و باید شئون و ذی طلبگی آنها رعایت شود، افزود: حرف زدن، لباس پوشیدن، سخن گفتن، عبادت، روش و منش طلاب باید حساب شده باشد و رفتار و گفتار ما باید مروج دین باشد.
وی با تأکید براین که ذی طلبگی ما باید مکمل و مؤید گفتار ما باشد، خاطرنشان کرد: خانم ها باید بر محور حیا و عفت حرکت کنند و امروز خروجی تحصیل و آموخته های علمی خواهران طلبه در حوزه باید تقویت حیا و عفت در جامعه باشد.
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که طلاب خواهر باید موازین حیا و حفت را در ذی خود رعایت کنند، ادامه داد: عفت و پاکدامنی سرآمد همه خوبی ها است و بانوان طلبه باید ذی حیا و عفت را در زندگی خودشان به صورت جدی مد نظر قرار دهند.
وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: اگر طلاب خواهر می خواهند در جامعه تأثیر گذار و یک مروج و مبلغ موفق باشند باید کمترین حاشیه را در زمینه حیا و عفاف داشته باشند چون در غیر این صورت گفتار طلاب زیر سؤال خواهد رفت.
حجت الاسلام والمسلمین لائینی تحصیل در حوزه را بزرگترین توفیق برای طلاب برشمرد و افزود: خداوند متعال این توفیق را به طلاب داده تا علم دین را بیاموزند و دیگران را از وادی ضلالت به وادی نور و مکتب اهل بیت(ع) هدایت کنند.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797