کد خبر : 6987
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸

دیدار هیئت موسس موسسه علمی تربیتی آوای توحید با آیت الله اعرافی

دیدار هیئت موسس موسسه علمی تربیتی آوای توحید با آیت الله اعرافی

حوزه به سمت تأسیس مجتمع های تخصصی آموزشی و پژوهشی حرکت خواهد کرد

  آیت الله اعرافی در دیدار هیئت موسس موسسه علمی تربیتی آوای توحید، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) ابراز داشتند: فعالیتی که انجام شده است الحمدلله اجله ی اصحاب و اعز علما ، اهل معقول ،معرفت و عرفان با روح جوانی و عزم جهادی شما (حجت الاسلام محمدرضاحیدری) همراه شده که این نوع فعالیت همه در خور تحسین و مایه مباهات است و بنده در حوزه واقعا سپاسگذارم و هر کاری که بتوانیم باوجود گرفتاری هایی که وجود دارد در خدمت شما هستیم.

.

حضرت آیت الله ابراز داشت: علی رغم گذشت ۱۰۰ سال از تاسیس حوزه علمیه قم هنوز ذخایر زیادی برای عرضه وجود دارد، اظهار داشت: موسوعه ای که در بردارنده تتورات حوزه های دانشی و علمی حوزه های علمیه باشد تدوین خواهد شد.

.

وی با تأکید بر این که حوزه های علمیه در ۱۶ قلمرو دانشی از ذخایر عظیمی برخوردار است، تصریح کرد:در هر جای دنیا اگر منطق درست مطالب اسلامی در قالب بنمایه های عقلی، ارائه گردد خواهان زیادی دارد. وی با اشاره به این که در حوزه در عرصه های عرضه، فراوری، بازپروری و بازتولید با ضعف های زیادی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: بازپروری و عرضه جذاب عنصر مهمی است که هنوز بدان توجه چندانی صورت نگرفته است. حوزه های علمیه از ظرفیت والایی برخودار است و ارائه آن نیازمند توجه به ادبیات جدید و شیوه نوین است.

.

وی بر اهمیت جایگاه ادبیات کار و نوع گفتمان و منطق ارائه مباحث تأکید نمود و ابراز داشت: فراوری، گفتمان سازی و شیوه ارائه اگر با محتوای قوی در هم آمیزد، تاثیرات فراوانی را در جامعه ایجاد خواهد نمود. وی نهایی شدن چهلمین نسخه درختواره رشته های حوزه که ۱۶ حوزه دانشی را در قالب ۴۰۰ رشته و گرایش مقطع پوشش می دهد را تنها یکی از ۱۰۰ طرح و چشم انداز حوزه های علمیه دانست.

.

ایشان پیشنهاداتی را جهت تعالی موسسه آوای توحید داشتند که به شرح ذیل میباشد: ۱. تاسیس مرکز تخصصی و مرکز پژوهشی ۲. برگزاری دوره های کوتاه مدت و پودمانی با همکاری مرکز کاربردی حوزه ۳.تدوین برنامه ی بلندمدت و کوتاه مدت دقیق با ترسیم چشم انداز.

.

حجت الاسلام محمد رضا حیدری نقدعلی نیز در ادامه این دیدار ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای موسسه علمی تربیتی آوای توحید، گسترش، پیشبرد و ارتقای علمی –عملی و پژوهش‌ در زمینه علوم عقلی ، عرفان اسلامی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه های سبک زندگی توحیدی، اجتماعی سازی علوم معرفتی، مسائل، رشته های وابسته، مباحث فرا معرفتی، مقایسه‏ای و میان رشته‏ایِ علوم عقلی و عرفان اسلامی را مهمترین رسالت موسسه علمی – تربیتی آوای توحید دانست.

.

وی تاسیس سامانه آموزش مجازی در موسسه آوای توحید را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: برگزاری دوره های کوتاه مدت میان مدت و تربیت مدرس و نیروی انسانی در قالب دوره های مختلف معنویت اخلاق سبک زندگی اسلامی و مباحث فلسفه های مضاف و فلسفه های کاربردی پیگیری می کند. مدیر و رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه آوای توحید سامانه آموزش مجازی را یکی از بزرگترین سامانه های آموزش مجازی کشور دانست و اذعان داشت: این مرکز دوره های مختلفی را با مشارکت نهادهای علمی و دانشی کشور انجام داده است.

.

حجت الاسلام حیدری به دایره مخاطبانی موسسه آوای توحید اشاره نمود : محتوای جهان بینی توحیدی و مباحث فلسفی را از نگاه های مختلف مورد توجه قررا داده و دوره های مختلفی را با نهادها و سازمان های کشور اجرا نموده است.

.

وی برخوداری از تیم پشتیبانی قوی را از ویژگی های موسسه آوای توحید دانست و خاطرنشان کرد مراکز وابسته به موسسه ، تشکل بین المللی حوزوی ، مدرسه حضوری ، خبرگزاری حکمت، فضای مجازی و سایبری ، مرکز پاسخگویی و مرکز پژوهشی میباشد.

.

ایشان خاطر نشان کرد : تشکل بین المللی وابسته به موسسه دوره های متمادی را برای طلاب و دانشجویان غیرایرانی برگزار کرده و محصولات مکتوب و رسانه ای را تولیده نموده است و همچنین مرکز پژوهشی موسسه ۲۶ جلد اثر در حوزه معنویت و اخلاق و سبک زندگی اسلامی طبق بیانیه گام دوم انقلاب تالیف نموده است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797