کد خبر : 2433
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

پایگاه اطلاع رسانی اسراء

آیت الله العظمی جوادی آملی: عقل وحیانی باید در حوزه حرف اول را بزند

آیت الله العظمی جوادی آملی: عقل وحیانی باید در حوزه حرف اول را بزند

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: اعضای موسسه آینده روشن و اعضای مرکز تخصصی مهدویت با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کردند. آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار اظهار داشتند: جریان مهدویت یکی از اضلاع وحی و نبوت است؛ حوزه وقتی


به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی اسراء: اعضای موسسه آینده روشن و اعضای مرکز تخصصی مهدویت با حضور در بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار کردند.

آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار اظهار داشتند: جریان مهدویت یکی از اضلاع وحی و نبوت است؛ حوزه وقتی می تواند در جریان مهدویت کارآمد شود که در اصل توحید، وحی و نبوت کارآمد شود.

ایشان ادامه دادند: اگر معنای درست نبوت، وحی و امامت به درستی مشخص شود و ضرورت نیاز جامعه به امام معصوم به درستی تبیین گردد، پایه و اساس تبیین مباحث دیگر نیز بوجود خواهد آمد. جمع بین معلوم ومجهول می شود مجهول! پس دست ما باید پر باشد و هیچ نکته مجهولی در این زمینه برای ما وجود نداشته باشد.

معظم له خاطرنشان کردند: کلینی در مقدمه کافی می نویسد که قطب فرهنگی هر ملتی عقل آن ملت است، عقل وحیانی باید در حوزه حرف اول را بزند اگر اینگونه باشد آنگاه مساله نبوت، وحی و امامت در جامعه مطرح خواهد بود و جامعه خواهد دانست که نیاز به راهنما دارد و در این زمینه هیچ چاره ای به جز اتکا به نقل که ابزار انتقال آن به جامعه، نبوت و امامت است، ندارد. بدون وحی جامعه به هیچ کجا نمی رسد و وحی تنها و تنها نزد ائمه علیهم السلام است.

آیت الله العظمی جوادی آملی تصریح داشتند: خداوند در بخش پایانی سوره مبارکه نساء جایگاه رفیع عقل را مشخص و تبیین می کند که وحی و نبوت یک امر ضروری است، می فرماید ما انبیاء را فرستادیم که شما عاقلان به من اعتراض نکنید که چرا برای ما راهنما نفرستادی؟! یعنی عقل آنقدر قدرت دارد که با خدا گفتگو و احتجاج کند که چرا برای من رسول و راهنما نفرستادی در حالی که از مسیر دشوار پیش روی من آگاه بودی! لذا عقل می فهمد که نمی فهمد و نیاز به راهنما دارد که در اینجا دلیل سخن کلینی مشخص می شود.

ایشان تاکید داشتند: در حوزه ی مهدویت باید بیش از پیش به  علم کلام توجه شود، لازم است که کلام را مثل رسائل و مکاسب تدریس کنید، باید باور کنیم که حضرت حجت (عج) ما را می بیند و مهدویت یعنی عقل و عدل! این را باید با همه وجود باور کنیم تا بتوانیم به صورت شایسته به موضوع مهدویت بپردازیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797