کد خبر : 6594
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰

آیت الله یزدی عالمی وارسته و عامل به همه مبانی اسلام و انقلاب بود

آیت الله یزدی عالمی وارسته و عامل به همه مبانی اسلام و انقلاب بود

کلام گهربار نبی رحمت و مهربانی، گویای جایگاه عالمان عامل به مبانی شریعت در کنار توجه به وظایف حقیقی آنان بعنوان وارثان انبیاء است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، از آیت الله یزدی(ره) به عنوان اسوه ای از اخلاق و تقوا یاد کرد و گفت: ایشان عالمی وارسته و عامل به همه مبانی اسلام و انقلاب بود.

حجت الاسلام محمد جواد قائمی در گفت و گو با خبرگزاری کوثر در مازندران با اشاره به نقش برجسته عالمان دینی در جامعه اسلامی گفت: کلام گهربار نبی رحمت و مهربانی، گویای جایگاه عالمان عامل به مبانی شریعت در کنار توجه به وظایف حقیقی آنان بعنوان وارثان انبیاء است.
وی، آیت الله یزدی(ره)  را اسوه اخلاق و تقوا در جامعه اسلامی دانست و افزود: این عالم بصیر و مجاهد، عمر با برکت خود را صرف اعتلای اسلام، انقلاب و نظام اسلامی کرد.
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به این که آیت الله یزدی(ره) عالمی وارسته و عامل به تمام مبانی اسلام و انقلاب بود، خاطرنشان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خود فرمودند، این عالم مجاهد حقاً دارای غیرت دینی و انقلابی بود.
حجت الاسلام قائمی، آیت الله یزدی(ره) را یاری صدیق و خادم امام، رهبری و همه آرمان های انقلاب و شهدا معرفی کرد و گفت: امروز این حسرت و افسوس برای شیفتگان و دلسوزان امام و انقلاب ماند که باز هم نتوانستند ثروت های گران قیمت اجتماعی انقلاب، نظام و جامعه را خوب بشناسند و قدر دادن لحظات حیات آنان باشند.
وی بر ضرورت مرور سیره علمی و اجتماعی و مواضع صریح و شفاف آیت الله یزدی(ره) از شروع فعالیت های رسمی انقلاب اسلامی ایران بعد از سال ۴۲ تا دوران پس از انقلاب تأکید و اعلام کرد: مرور مسؤولیت های ایت الله یزدی(ره) در طول دهه های اخیر نشان دهنده روحیه انقلابی و ولایت مداری این عالم مجاهد و پارسا است.
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه به مواضع صریح و بی بدیل آیت الله یزدی(ره) در گردنه های خاص انقلاب از جمله فتنه ۸۸ و جریان مرجعیت سازی در قم اشاره و تصریح کرد: همه این مواضع انقلابی شاهد این حقیقت است که ایشان دژی مستحکم و رکنی قابل اعتماد برای امام و رهبری و آرمان های انقلابی بودند.
وی با بیان این که آیت الله یزدی(ره) برای حفظ انقلاب و آرمان های آن از نفس خود گذشت، تصریح کرد: این عالم مجاهد و با بصیرت با طبق اخلاص قرار دادن جایگاه و منزلت علمی و اجتماعی خود، مواضعی را اتخاذ می کرد که کسی توان یاری و هم پیمایی با ایشان نبود.
وی با بیان این که به طور حتم فقدان این شخصیت برجسته انقلاب، ثلمه ای بزرگ برای نظام اسلامی و حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: آیت الله یزدی(ره) تا آخرین لحظه از عمر با برکت خود مدافع راستین ولایت و رهبری بودند.
حجت الاسلام قائمی بر ضرورت بهره گیری طلاب جوان از سیره علمی و عملی این عالم مجاهد و انقلابی تأکید کرد و گفت: باید راه و مسیری که این عالم غیور دینی و انقلابی در طول عمر با برکت خود طی کردند ادامه دهیم تا مدیون حق داران حقیقی این انقلاب نباشیم.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797