کد خبر : 5488
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱

افتتاحیه طرح تربیت مدرس علوم عقلی مدرسه آوای توحید.

افتتاحیه طرح تربیت مدرس علوم عقلی مدرسه آوای توحید.

آیین افتتاحیه دوره بین المللی مؤسسه آوای توحید با حضور طلاب و دانشجویان غیرایرانی بیش از ده کشور برگزار شد. آیین افتتاحیه دوره بین المللی مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید با حضور طلاب جامعه المصطفی در مجتمع زمزم قم برگزار شد. به گزارش روابط عمومی و ارتباطات موسسه آوای توحید، آیین افتتاحیه دوره بین المللی


آیین افتتاحیه دوره بین المللی مؤسسه آوای توحید با حضور طلاب و دانشجویان غیرایرانی بیش از ده کشور برگزار شد.


آیین افتتاحیه دوره بین المللی مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید با حضور طلاب جامعه المصطفی در مجتمع زمزم قم برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی و ارتباطات موسسه آوای توحید، آیین افتتاحیه دوره بین المللی مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید، عصر امروز در مجتمع زمزم واقع در بلوار عمار یاسر برگزار شد.
در آغاز این آیین افتتاحیه، حجت الاسلام حیدری ریاست محترم آوای توحید با ارائه گزارشی از فعالیت های مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید خاطرنشان کرد: مؤسسه آوای توحید با هدف نشر و اجتماعی سازی علوم عقلی به صورت کاربردی با تشکیل مراکز متفاوت از قبیل سامانه آموزش مجازی ، مدرسه حضوری ، مدرسه بین المللی ، مرکز پژوهشی ، خبرگزاری حکمت و فضای مجازی با نظارت عالی اساتید و مشاهیر حوزه از قبیل حجج اسلام والمسلمین حسن رمضانی، سیدعلی حسینی آملی و حیدر ضیایی تأسیس شد .

مدیر مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید خاطرنشان کرد: علوم عقلی شامل ریاضیات، نجوم، کلام ، فلسفه و عرفان نیز می شود, اما مراد ما از علوم عقلی حکمت و معرفت است که تلاش می شود به زبان ساده و قابل فهم و استفاده برای همه اقشار جامعه بیان شود و در بین الملل با تشکیل کارگروه های علمی تربیتی و همکاری دانش پژوهان جدید الورود و قدیمی بنا داریم تولیداتی مکتوب و چند رسانه مطابق نیاز هر کشور داشته باشیم که الحمدلله گام اول زیر ساخت های مجازی آن که شامل۴ سایت به زبان متفاوت راه اندازی شده و مکتوباتی در حوزه علوم عقلی نگاشته شده است.

وی افزود: سامانه آموزش مجازی مؤسسه آوای توحید به صورت ملی و بین المللی در سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد که امروزه با چندین هزار عضو به فعالیت خود می پردازد؛ مدرسه حضوری نیز برای تمامی اقشار اعم از کارمند، طلبه، فرهنگی و دانشجو ایجاد شده تا همه افراد بتوانند از این دوره ها بهره برند همچنین در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی قریب به ۳۰ جلد اثر در حوزه سبک زندگی اسلامی و معنویت و اخلاق به زیور طبع آراسته شده و عموم مردم بویژه جوانان می توانند استفاده ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری با اشاره به آسیب شناسی های صورت گرفته با حضور مدیران جامعه المصطفی در زمینه دوره های بین المللی اظهار کرد: با حضور مدیران جامعه المصطفی در زمینه دوره ها آسیب شناسی صورت گرفت که از آن موارد می توان به عدم ملیت شناسی اشاره کرد و به این نتیجه رسیدند که مباحث ملیتی پیش رود و تربیت مدرس بصورت جدی دنبال شود و در نتیجه به آنها گواهی تربیت مدرس از طرف المصطفی اعطا گردد و از طرفیت ها آنها در فضا های علمی داخل و خارج استفاده شود.

با حضورمدیر کل رسانه و اطلاع‌رسانی حوزه های علمیه صورت گرفت؛

بررسی جایگاه علوم عقلی در عرصه بین الملل


حجت الاسلام و المسلمین برته با بررسی جایگاه علوم عقلی در عرصه بین الملل بر فعالیت در زمینه عقل روشی تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی موسسه آوای توحید، حجت الاسلام برته در آیین افتتاحیه دوره بین المللی مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید که عصر امروز در مجتمع زمزم قم برگزار شد در زمینه جایگاه علوم عقلی در عرصه بین الملل اظهار کرد: در دوره ای حتی در حوزه علمیه باید برای هرکار تشکیلاتی یا مبارزاتی ازکمونیسم استفاده می شد زیرا اسلام را به گونه ای معرفی کرده بودند که توان انجام چنین کاری را نداشت.
قائم مقام معاونت بین الملل حوزه علمیه ادامه داد: به عنوان مثال در دوران نومعتزلیان تمام مباحث مربوط به ظهور سیدجلال یا طنطاوی است و برخی راه پیشرفت را گرویدن به غرب می دانستند که تجددگرایی افراطی شکل گرفت و برخی بازگشت به دوران پیامبراکرم(ص) را راه پیشرفت و هرگونه نوگرایی را پرچم ضلالت می دانستند.
وی افزود: اما امام خمینی(ره) با خوانش خود از اسلام، فهم جدیدی از اسلام را معرفی کرد که براساس آن غرب تکنیکی و ارزشی را باید از یکدیگر جدا ساخت یعنی غرب دارای ابزار و تکنولوژی است که باید از آن استفاده کرد اما انسان شناسی آن قابل پذیرش نیست.
حجت الاسلام برته در ادامه به تاریخ عقلانیت غربی اشاره کرد و افزود: در قرن ۴ و ۵ پیش از میلاد مسیح گروهی از وکلای زیرک و خطیب، سوفسطایی را تشکیل می دهند و هرگونه واقعیتی را منکر می شوند؛ امروزه نیز با گروه جدیدی از سوفسطاییان مواجه هستیم زیرا خداوند یعنی خود حقیقت را منکر می شوند و پس از آنها نیز افلاطون و ارسطا بر روی کار می آیند.
وی با اشاره به پدید آمدن فلسفه مدرسی در قرن ۴ پس از میلاد مسیح بیان کرد: با روی کارآمدن فلسفه مدرسی، الهیات با فلسفه گره خورد اما نه الهیات مبتنی بر عقل بلکه الهیاتی که حوزه عملکرد عقل را تأیید می کرد.
قائم مقام معاونت بین الملل حوزه علمیه با تصریح بر این که انسان در همه موارد تواضع می کند به غیر از عقل، اظهار کرد: عقل هویت انسان است؛ بنابراین قرائت از دین نباید به گونه ای باشد که هویت انسان را نابود سازد. در نتیجه در اسلام گفته می شود«بفهم و به خدا ایمان بیاور» بنابراین تقلید در اصول دین جایز نیست.
وی با بیان این که در زمینه عقل متنی و محتوایی فراوان کار شده اما عقل روشی خیر، تبیین کرد: اگر سؤال کنید کتاب فلسفی امام علی(ع) چیست، همه می گویند چنین کتابی ندارد در حالی که تمام کارهای امام علی(ع) عقل مجسم است؛ به عبارت دیگرتمام فعالیت های امام علی(ع) در دورن زندگی اش کتاب است و نیاز به نوشتن ندارد؛ بلکه ما باید از آنها نکته برداری کنیم.


ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797