کد خبر : 6712
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹

امت امام زمان اهل مواسات است/مواسات دارای دو بعد اخلاقی و حقوقی است

امت امام زمان اهل مواسات است/مواسات دارای دو بعد اخلاقی و حقوقی است

به گزارش خبرگزاری کوثر از کرج، آیت الله حسینی همدانی در جلسه قرارگاه مواسات و همدلی که بصورت مجازی با جمعی از مسئولین حوزه علمیه خواهران استان البرز اظهار داشت: فرد مسلمان زمانی که می بیند کسی دچار مشکل شده و او می تواند آن مشکلش را  برطرف کند بر عهده اوست که اینکار را انجام دهد

به گزارش خبرگزاری کوثر از کرج، آیت الله حسینی همدانی در جلسه قرارگاه مواسات و همدلی که بصورت مجازی با جمعی از مسئولین حوزه علمیه خواهران استان البرز اظهار داشت: فرد مسلمان زمانی که می بیند کسی دچار مشکل شده و او می تواند آن مشکلش را  برطرف کند بر عهده اوست که اینکار را انجام دهد و این عمل دیگر ارتباطی به اخلاق ندارد.

وی با بیان اینکه مواسات دارای دو چهره اخلاقی و حقوقی است،گفت:بعد حقوقی مواسات مربوط به زمانی است که ما یک نیاز اساسی را در یک انسان می بینیم وباید آن نیازش را برطرف کنیم.

امام جمعه کرج با اشاره به «آیه ۲۶ سوره مبارکه اسراء»و«۲۵-۲۶سوره مبارکه معارج»،بیان داشت:خداوند تعالی از ابتدای اسلام حق معلومی را برای سائلین در نظر گرفته است که افراد موظفند با احترام و تکریم این حق را به سائل بپردازند و فرد نباید فکر کند که از مال خود به سائل می بخشد بلکه حق سائل است.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به آیه« ۹سوره مبارکه روم»،گفت:کسانی که این عمل را انجام ندهند فرزندانشان دچار فقر و بی چارگی خواهند شد.

وی در ادامه افزود:امت امام زمان امتی است که اهل مواسات باشد آنهم نه از لحاظ فقهی بلکه از لحاظ حقوقی.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به آیه« ۳۳ سوره مبارکه انفال» ،گفت:یکی از امان نامه هایی که خداوند برای عذاب نکردن امت داده اند وجود رسول خدا و دیگری استغفار به درگاه الهی می باشد.

آیت الله حسینی همدانی در ادامه افزود:استغفار مانع عذاب الهی می شود و باید خود را مقید به استغفار کنیم و عمل دیگری که مانع عذاب الهی می شود دعا است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دعا هم مانع عذاب و هم برطرف کنند آن است و بنا بر حدیثی از پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم دعا سپر مومن می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797