کد خبر : 4235
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰

۱۳۸۴/۰۶/۲۸

دیدار مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با رهبر انقلاب

دیدار مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با رهبر انقلاب
ایشان دین و سنت‌های ملی را دو شاخص هدایت جریان روشنفکری دانستند، اما افزودند: سنت‌های ملی غالبا با تعصب و خرافه همراه است در حالی که معرفت روشن دینی که با خرافه و تعصب همراه نیست

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای هیأت امنا، رئیس و دیگر مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌ی علمیه‌ی قم، این دفتر را نماد روشنفکری در حوزه برشمردند و تعمیق محتوایی فعالیت‌ها، برخورداری از خصوصیات مثبت روشنفکری و پرهیز از آسیب‌های رایج روشنفکری را شروط اصلی موفقیت این مجموعه خواندند.
در این دیدار که صبح امروز انجام شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی تعمیق محتوایی فعالیت‌های دفتر تبلیغات حوزه‌ی علمیه‌ی قم خاطرنشان کردند: ارائه‌ی حرف‌های نو، حضور در میدان‌های جدید فکری و برخورداری از آفاق تازه، از جمله نشانه‌های پرمغز بودن است که دفتر تبلیغات باید از این خصوصیات برخوردار باشد.
ایشان نوآوری و نگاه باز و آزاد را جوهره روشنفکری دانستند و افزودند: قوام روشنفکری به نگاه باز است و دفتر تبلیغات حوزه‌ی علمیه‌ی قم باید این جوهره راهگشا را مورد توجه کامل قرار دهد، چرا که بدون نگاه باز، پیشرفت فکری و در نتیجه پیشرفت علمی و عملی امکان‌پذیر نیست.
رهبر معظم انقلاب، پرهیز از نکات منفی و آسیب‌های روشنفکری را شرط دیگر موفقیت دفتر تبلیغات برشمردند و افزودند: نداشتن خط شاخص هدایت‌کننده و بی‌توجهی و استقلال‌طلبی از بنیان‌های معرفتی صحیح، آفاتی است که روشنفکری جهان معاصر را نیز دچار مشکلات جدی کرده است.
ایشان دین و سنت‌های ملی را دو شاخص هدایت جریان روشنفکری دانستند، اما افزودند: سنت‌های ملی غالبا با تعصب و خرافه همراه است در حالی که معرفت روشن دینی که با خرافه و تعصب همراه نیست می‌تواند جوهره پرتحرک روشنفکری را در جهت صحیح هدایت کند و این جریان را از آسیب‌هایی نظیر پراکنده گویی و تقلید و انحراف باز دارد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعتصام به ریسمان معرفت الهی و مراقبت دائم از خود و فرآورده‌های فکری را از ضروریات تحقق جایگاه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه‌ی علمیه‌ی قم به عنوان نماد روشنفکری در حوزه برشمردند و افزودند: همه‌ی فعالیت‌ها و برنامه‌های این دفتر در پرتو این جهت‌گیری اصلی به ثمر خواهد نشست.

در ابتدای این دیدار، حجج اسلام‌و‌المسلمین جعفری گیلانی -رئیس هیأت امنا-، ربانی -رئیس دفتر تبلیغات حوزه‌ی علمیه‌ی قم- و چند تن از معاونان این دفتر گزارش‌هایی درباره‌ی اهداف، برنامه‌ها و عملکرد این مجموعه بیان کردند. تلاش برای تولید دانش و فرهنگ‌سازی، تعمیق بینش و معرفت اسلامی از جمله نکات اصلی این گزارش‌ها بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797