کد خبر : 4586
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۹

«عرفان امین»، تحریر عرفان از منظر مقام معظم رهبری

«عرفان امین»، تحریر عرفان از منظر مقام معظم رهبری

دیدگاه های مقام معظم رهبری نسبت به عرفان و پرچمداران عرفان با عنوان«عرفان امین» به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی منتشر شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی؛ این اثر مبتنی بر نظرات و فرمایشات مقام معظم رهبری و جهت تبیین و تشریح نگاه معظم له به عرفان در سه

دیدگاه های مقام معظم رهبری نسبت به عرفان و پرچمداران عرفان با عنوان«عرفان امین» به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی موسسه جوانان آستان قدس رضوی؛ این اثر مبتنی بر نظرات و فرمایشات مقام معظم رهبری و جهت تبیین و تشریح نگاه معظم له به عرفان در سه بخش اصلی گرد‌آوری شده است.

اثر «عرفان امین» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین تولایی در ۴۷۲ صفحه به رشته تحریر درآمده و به همت موسسه جوانان آستان قدس رضوی منتشر شده است.

بخش اول این کتاب به تعریف و حقیقت عرفان، شاخه‌های عرفان، رابطه عرفان و تصوف و مواردی از این قبیل اختصاص یافته است و کسانی که تا کنون در این زمینه به مطالعات جدا و یا تحصیلات کافی مبادرت نورزیده‌اند، از رهگذر این مقدمه با آمادگی ذهنی قابل قبولی پذیرای فرمایشات مقام معظم رهبری در قسمت‌های دیگر خواهند شد.

بخش دوم درصدد است تا با بررسی نقطه نظرات حضرت آیت الله خامنه‌ای پیرامون عارفان بزرگ، جهت‌گیری غلیظ عرفانی معظم له را به تصویر کشیده و خطوط عرفان ناب اسلامی را برای مخاطبان خود از زبان رهبر فرزانه انقلاب ترسیم نماید.
پایان فصل دوم نیز به منظور تکمیل نقطه نظرات معظم له، به گوشه‌ای از روابط مقام معظم رهبری با پرچمداران عرفان در دوران معاصر اشاره شده و سعی شده است که از دل مطالب مستند و قابل اعتماد، بخشی از ارتباطات گسترده حضرت آیت الله خامنه‌ای با اهل معنا بیان شود.

بخش سوم کتاب به تبیین اندیشه‌های عرفانی مقام معظم رهبری اختصاص یافته و تلاش شده است تا از رهگذر نقل تصریحات و یا تحلیل تلویحات معظم له، نگاه حضرت آیت الله خامنه‌ای به مسائل و دغدغه‌های اصلی عرفان نظری و عملی تبیین شود.

علاقه مندان می‏توانند برای تهیه نسخه پی دی اف این کتاب به نشانی form.javanan.org/book مراجعه نمایند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797