کد خبر : 4323
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹

فضایل ماه رجب و نقش معنویات در تعالی انسان

فضایل ماه رجب و نقش معنویات در تعالی انسان

پایگاه اطلاع رسانی بنیاد اسراء: این «أمن یجیب» را بیش از آن مقداری که یک مریض باید بخواند، سالم باید بخواند بیشتر کسی که دلشکسته است می‌خواند کسی که سالم‌دل است باید بخواند چون این بیشتر در معرض خطر است. پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در بیان فضایل ماه رجب

پایگاه اطلاع رسانی بنیاد اسراء: این «أمن یجیب» را بیش از آن مقداری که یک مریض باید بخواند، سالم باید بخواند بیشتر کسی که دلشکسته است می‌خواند کسی که سالم‌دل است باید بخواند چون این بیشتر در معرض خطر است.

پایگاه اطلاع رسانی اسراء: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در بیان فضایل ماه رجب و نقش معنویت در تعالی روح انسان بیان می دارند: ماه پربرکت رجب ماه دعاست و ماه شریف شعبان که ماه رسالت است. این ۲۷ رجب از پرفیض‌ترین روزهای ایام سال است، از روزه گرفتن در این ۲۷ رجب مخصوصاً جوان‌ها بالأخص طلبه‌ها ـ إن شاالله ـ غفلت نکنند! چون در درس و بحث خیلی چیز نصیب آدم نمی‌شود؛ بسیاری از این درس و بحث‌ها بالأخره آخرش از یاد آدم می‌رود؛ تجربه کردید آن معمّرین بالأخره خیلی از این حرف‌ها و اصطلاحاتی که برایش جان می‌کندند و تلاش می‌کردند آخرهای عمر فراموششان می شود.

 ‌آنها که خوانده‌ام همه از یاد من برفت ٭٭٭ الا حدیث دوست که تکرار می‌کنم


 درس و بحث خوب است ولی بهتر از درس و بحث چیزهای دیگر هم هست، اگر کنار اینها هم جمع بشود انسان بالأخره به جایی می‌رسد. از این روزه ۲۷ رجب نگذریم که از بهترین روزهای سال است!  

این «أمن یجیب» را بیش از آن مقداری که یک مریض باید بخواند، سالم باید بخواند بیشتر کسی که دلشکسته است می‌خواند کسی که سالم‌دل است باید بخواند چون این بیشتر در معرض خطر است. وجود مبارک ابی‌ابراهیم فرمود هر چه را که می‌بینی موعظه است این عزل و نصب‌ها را که می‌بینی همه‌اش موعظه است این رفت ‌و‌ آمدها که می‌بینی همه‌اش موعظه است: «ما مِن شیء تراه عینک إلّا و فیه موعظه».

منبع: خطبه‌های نمازجمعه 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797