کد خبر : 2934
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷

نشست دوره ای اساتیدآوای توحید

نشست دوره ای اساتیدآوای توحید

طبق گزارش روابط عمومی موسسه آوای توحید نشست دوره ای اساتید مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید در محل این مؤسسه واقع در مجتمع زمزم قم برگزار شد. این نشست با حضور اساتیدی چون حجت السلام و المسلمسن حسن رمضانی ، حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی آملی، حجت الاسلام والمسلمین حیدر ضیایی نوری، حجت الاسلام

طبق گزارش روابط عمومی موسسه آوای توحید نشست دوره ای اساتید مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید در محل این مؤسسه واقع در مجتمع زمزم قم برگزار شد.

این نشست با حضور اساتیدی چون حجت السلام و المسلمسن حسن رمضانی ، حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی آملی، حجت الاسلام والمسلمین حیدر ضیایی نوری، حجت الاسلام روح الله سوری و حجت الاسلام محمدرضا حیدری مدیر مؤسسه آوای توحید عصر پنجشنبه ۲۷ آذر ماه ۹۸ برگزار شد.

در ابتدا نشست حجت الاسلام محمدرضا حیدری مدیر مؤسسه آوای توحید در این نشست با اشاره به تاریخچه این مؤسسه و با بیان این که این مؤسسه در سال ۹۵ راه اندازی شده است، گفت: خاستگاه آن ابتدا یک گروهی بود که در فضای مجازی راه اندازی کردیم که هشت هزار نفر عضو داشت و اساتید علوم عقلی در این گروه عضو بودند.

وی افزود: در آن گروه مباحث معرفت نفس بحث می‌ شد، ما در ادامه طرح را بر بنای دوره های آموزشی و پژوهشی برای نشر معارف اهل بیت(ع) با راه اندازی این مؤسسه گذاشتیم و در ادامه یک سری اسناد راهبردی و چشم انداز و اساس نامه طراحی شده است.

مدیر مؤسسه آوای توحید عنوان کرد: ما در حقیقت به دنبال این بودیم که علوم عقلی را اجتماعی سازی و کاربردی کنیم که برای قشر عمومی جامعه قابل استفاده باشد و در آینده قصد داریم مرکزی برای آموزش عالی باشیم که هم پژوهشکده باشد و هم دوره های آموزشی برگزار کند مثل مؤسسه امام خمینی(ره) و در گام سوم جریان سازی و ایجاد یک جبهه در حوزه علوم عقلی ایجاد شود.

وی با اشاره به این که در گام اول از محضر ۱۰ استاد استفاده می‌ کردیم، گفت: از جمله آنها حجج اسلام والمسلمین حسن رمضانی، حیدر ضیایی، سید علی حسینی آملی حسین علیپور و اساتید دیگری همچون حجج اسلام سوری، نائیجی، یزدان پناه و حلوائیان هستند.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: موسسه سامانه ای را راه اندازی نموده که در آن به بیش از پنج هزار نفر آموزش مجازی داده می‌شود، اما همراه با صورت حضور و غیاب و رصد های آموزشی و پژوهش محور است؛ در این سامانه آموزش بلند مدت و کوتاه مدت در ۹ واحد برگزار میشود.

مدیر مؤسسه آوای توحید اضافه کرد: در سامانه آموزش مجازی به جای آزمون، پژوهش را دنبال می‌ کنیم؛ این سامانه در کشور اولین سامانه ای است که در این زمینه راه اندازی شده و همچنین در فضای مجازی مطالب تدریس شده در مؤسسه را به صورت پست های کوچک تبدیل و به بیش از ۴۰ هزار نفر ارائه می‌ دهیم.

وی ابراز داشت:همچنین مرکز پاسخگویی به سؤالات دینی و اعتقادی و همچنین مشاوره خانواده، اخلاق و سبک زندگی نیز راه اندازی شده و در برنامه های مؤسسه است جای خود را باز کرده است.

مدیر موسسه آوای توحید خاطر نشان کرد: مراکز فعال این موسسه عبارت است از سامانه آموزش مجازی مرکز پاسخگویی به سوالات دینی ، مرکز بین الملل ، فضای مجازی، مدرسه حضوری و پژوهشگاه می باشد.

این پژوهشگر علوم عقلی در ادامه با اشاره به فعالیت مؤسسه آوای توحید در عرصه بین الملل و با بیان این که این مؤسسه از ۱۵ کشور مخاطب دارد، گفت: برخی از آنها با زبان دان های مؤسسه ارتباط می‌ گیرند.

حجت الاسلام حیدری افزود: فضای بین المللی تحت وب راه اندازی شده است که مطالب در این سامانه نیز نشر داده خواهد شد.

وی عنوان کرد: سامانه آموزش مجازی اولین سامانه و تک سامانه در کل کشور در حوزه حکمت ومعرفت و به ویژه سبک زندگی هستیم که آن هم به زبان کاربردی ارائه می‌ شود و بیانی کاملا روان دارد و در نظر سنجی ها و ارزیابی ها نیز نمره خوبی داشتیم؛ یکی از وظایف کارشناسان این است که با این چندهزار نفر تماس می‌ گیرند و ۹۵ درصد کاربران تغییرات و تحولات عظیمی در زندگی شان از جهت معنوی و خانوادگی و اعتقادی ایجاد شده است.

مدیر مؤسسه آوای توحید با اشاره به این که با تعامل بین دستگاهی جامعه هدف این مؤسسه به ۴۰۰ هزار نفر خواهد رسید، گفت: تلاش داریم برای گروه های مختلف جامعه در معرض معضلات و آسیب های احتماعی از جمله طلاق، مشکلات خانوادگی و جرایم قرار دارند دوره های مختلفی برگزار کنیم که این درخواست از نهادهایی مختلف نیز نسبت به ما داده شده است.

وی تصریح کرد: خبرگزاری حکمت و معرفت نیز در حالت آزمایشی قرار دارد که خبرهای حوزه فلسفه و عرفان و سبک زندگی را منتشر می‌ کند که اولین خبرگزاری است که در کشور به دست این مؤسسه ایجاد شده است.

پس از سخنان مدیر موسسه آوای توحید ، حجت الاسلام والمسلمین حسن رمضانی استاد برجسته علوم عقلی در این نشست با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام(ص) اظهار داشت: هدایت گری یک نفر در جامعه بهتر از همه آن چیزی است که خورشید بر آن می‌ تابد، این سخن عین حق و صدق محض است.

وی با اشاره به لزوم کمک به افراد برای داشتن زندگی سالم بر محور اسلام، از خدمات مؤسسه آوای توحید قدردانی کرد و ابراز داشت: بازخوردی که از این مؤسسه گرفته شده مشخص می‌شود که تا کنون موفق و منشأ اثر بوده  و امیدواریم از این به بعد هم منشأ اثر باشید و ما نیز در حد توان خودمان با شما همکاری می کنیم.

ایشان در ادامه با اشاره به تلاش های دشمنان در فضای مجازی و فضای حقیقی برای از بین بردن اعتقادات جوانان گفت: امروز این فضا برای ما هم فراهم است؛ وقتی در ابعاد منفی فضا باز است، به محاضات همان این فضا برای ما هم باز است و اگر کوتاهی کنیم تقصیر است نه قصور.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با لزوم شکل گرفتن مؤسسه آوای توحید در سطح ملی و بین المللی افزود: یکی از مسائل مهم تهیه مکانی مناسب برای یک مؤسسه در این سطح است که خوب است با مراکزی از جمله اوقاف برای این کار در ارتباط باشید.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی عنوان کرد: اولین قدم همین است که شما یک جای مستقر داشته باشید و با اطمینان کارهای خود را دنبال کنید.

وی با اشاره به این که آیت الله اعرافی نیز از برنامه های مؤسسه استقبال کرده است، گفت: از طرف مدیریت حوزه هم قول های همکاری با این مؤسسه داده شده است، چون ما  مراکز تخصصی فلسفه در حوزه داریم ولی مرکز تخصصی عرفان نداریم و این مؤسسه می تواند این خلأ را پر کند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید علی حسینی آملی استاد علوم عقلی و درس خارج حوزه علمیه قم در این نشست با بیان این که معارف شامل اصول و فروع دین می‌شود، گفت: مباحث فقه و اصول با این که خیلی مهم است و باید در فضای حوزه دنبال شود، در حد تبین فروع دین است.

وی تصریح کرد: تبیین مسائل معارفی و علوم عقلی توحیدی که مؤسسه آوای توحیدی در پی آن هست به منزله ترویج اصول دین است که از فقه و اصول از اهمیت بیشتری برخوردار است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که عقاید بزرگان از علوم عقلی و فلسفه و عرفان در این مؤسسه دنبال می‌شود، گفت: این گونه مؤسسات نیازمند حمایت بیشتری از سوی مدیران و مراکز حوزوی هستند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حیدر ضیایی نوری از اساتید علوم عقلی و عرفان حوزه علمیه قم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مؤسسه در کنار کار علمی بحمدلله از جهت معنوی و رشد اخلاقی نیز گام های خوبی برداشته است و روز به روز شاهد پیشرفت چشم گیر آن می باشیم و از دست بنده هر نوع کمک به اندازه وسعم باشد دریغ نخواهم کرد.

وی اضافه کرد: ما آرزو داریم این مؤسسه که به دنبال ترویج مکاتب حقه الهی است، در این گام برداشتن روز به روز هرچه بیشتر توفیق داشته باشد.

همچنین در پایان حجت الاسلام دکترروح الله سوری مدرس دانشگاه المصطفی و پژوهشگر فلسفه اسلامی در نشست اساتید مؤسسه علمی تربیتی آوای توحید، با اشاره به لزوم بهره گیری از آثار و عقاید بزرگان عرصه فلسفه و عرفان خاطرنشان ساخت: الان مراکز حوزوی در ارتباط با فلسفه فعال هستند که از جمله آنها مجمع عالی حکمت و مرکز تخصصی فلسفه با مدیریت عالی حضرت آیت الله جوادی‌آملی است ولی علامه حسن زاده مظلوم واقع شده است.

وی با تأکید بر این که این مؤسسه می‌تواند فرصت خوبی برای این گونه کارها فراهم کند، گفت: به نطر می‌ رسد یک برنامه ریزی دقیق تر و منسجم تری لازم است تا مرکز فلسفه عرفانی با محوریت مکتب فکری علامه حسن زاده شکل بگیرد.

این مدرس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: با شکل گیری این مرکز تخصصی،  افرادی در سطوح سه و چهار می‌توانند در آن تحصیل کنند و متون خوبی نیز با محوریت افکار علامه حسن زاده آملی برای آن در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام سوری با بیان این که عقاید فلسفی و عرفانی علامه حسن زاده آملی بسیار قابل استفاده است، یادآور شد: باید مکتب فکری ایشان در وادی طلبگی نشان داده شود، چراکه خروجی های این مرکز می‌ توانند در شهرهای دیگر کارهای فرهنگی انجام بدهند.

وی ابراز داشت: نکته بعدی در وادی پژوهش است که علامه حسن زاده آملی در این قسمت نیز مظلوم واقع شده است؛ در حالی که شما می بینید حضرت آیت الله جوادی آملی مرکز بسیار مجهزی را راه اندازی کرده اند و کارهای بسیار خوبی انجام می‌ شود.

این استاد علوم عقلی حوزه در پایان خاطرنشان کرد: نباید فرصت حضور در محضر چنین بزرگانی را به راحتی از دست بدهیم تا در آینده حسرت بخوریم؛ از این رو به عقیده من لازم است منظومه فکری علامه حسن زاده آملی در فضای حوزه و در بین طلاب به صورت تخصصی و علمی تعریف و تبیین شود.

یکی از مصوبات این نشست پذیرش اساتید معظم استاد رمضانی ، ضیایی و حسینی آملی به عنوان هیئت نظارت موسسه بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797