کد خبر : 8385
تاریخ انتشار : شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

همایش ملی فلسفه معنویت؛ با تاکید بر آراء‌ علامه حسن زاده آملی(ره)

همایش ملی فلسفه معنویت؛ با تاکید بر آراء‌ علامه حسن زاده آملی(ره)

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ همزمان با سالروز جهانی فلسفه همایش ملّی فلسفه معنویت؛ با تاکید بر آراء‌ علامه حسن زاده آملی(ره) در قم برگزار می شود. حجت الاسلام والمسلمین استاد محمدجواد رودگر، دبیر علمی همایش فلسفه معنویت در گفتگو با خبرنگاران گفت: توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با همکاری برخی نهادهای

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،‌ همزمان با سالروز جهانی فلسفه همایش ملّی فلسفه معنویت؛ با تاکید بر آراء‌ علامه حسن زاده آملی(ره) در قم برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین استاد محمدجواد رودگر، دبیر علمی همایش فلسفه معنویت در گفتگو با خبرنگاران گفت: توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با همکاری برخی نهادهای علمی و فرهنگی کشور همایش ملی فلسفه معنویت؛ با تاکید بر آراء‌ علامه حسن حسن زاده آملی(ره) چهارشنبه یکم آذرماه جاری با حضور اساتید و صاحبنظران این حوزه و برخی شاگردان خاص و خانواده آن علامه فقید در قم برگزار خواهد شد.

رودگر افزود: بر اساس سنت دیرین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از ابتدای تاسیس تاکنون و همزمان با سالروز جهانی فلسفه، همه ساله پژوهشگاه نسبت به برگزاری همایشی با موضوع فلسفه مضاف اقدام می کند. سالیان گذشته همایش های تحت عناوین گوناگونی که ذیل فلسفه های مضاف گنجانده می شوند همانند فلسفه اخلاق، فلسفه هنر،‌ فلسفه عرفان، فلسفه کلام،‌ فلسفه فقه،‌فلسفه فلسفه فقه،‌ فلسفه فقه نظام ساز و … برگزار شده و در سال پیش روی نیز عنوان فلسفه معنویت موضوع همایشی است که به همین منظور با همکاری نهادهای علمی و فرهنگی در قم برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش ملی فلسفه معنویت تصریح داشت: این همایش ها هر سال با محوریت اندیشه های یکی از حکما و اصحاب معرفت برگزار می شوند و آراء متفکران و فیلسوفان جهان اسلام مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و امسال در همایش فلسفه معنویت قصد داریم آراء و اندیشه های حکیم فرزانه و متاله علامه حسن حسن زاده آملی(رض) را با حضور برخی شاگردان خاص و خانواده معظم ایشان به بحث و بررسی بگذاریم.

رودگر همچنین گفت: حضرات آیات و اساتید گرانقدر علی اکبر رشاد، حسن رمضانی، رضا رمضانی گیلانی و رضا مختاری از سخنرانان این همایش ملی خواهند بود.

لازم به ذکر است همایش ملی فلسفه معنویت؛ با تاکید بر آراء‌ علامه حسن زاده آملی(ره) چهارشنبه شب یکم آذرماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۸ تا ۲۱ با حضور اندیشمندان و فرهیختگان در تالار استاد موسویان(ره)‌ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در شهر مقدس قم، بلوار پانزده خرداد، خیابان شهید میثمی(جنب حسینیه شهداء) برگزار شده و میزبان علاقمندان به مباحث داغ فلسفه و حکمت خواهد بود.

حضور کلیه علاقمندان اعم از خواهران و برداران گرامی در این همایش بلامانع می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797