کد خبر : 5955
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰:۱۸

پذیرش دانشجوی کارشناسی در مرکز آموزش مجازی براساس سوابق تحصیلی (بدون کنکور) در سال ۱۳۹۹

پذیرش دانشجوی کارشناسی در مرکز آموزش مجازی براساس سوابق تحصیلی (بدون کنکور) در سال ۱۳۹۹

به اطلاع علاقه مندان عزیز تحصیل به صورت مجازی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) می‌رساند، براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب  10 شهریور ماه ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبه جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۲۴ تیرماه ۱۳۹۹، حداقل ۸۵ درصد از ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشورصرفاً براساس سوابق تحصیلی با

به اطلاع علاقه مندان عزیز تحصیل به صورت مجازی در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) می‌رساند، براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب  10 شهریور ماه ۱۳۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبه جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ ۲۴ تیرماه ۱۳۹۹، حداقل ۸۵ درصد از ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشورصرفاً براساس سوابق تحصیلی با ملاک معدل کتبی دیپلم داوطلبان و بدون نیاز به شرکت در کنکور انجام ‌می شود که موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) از میان داوطلبان در رشته‌های زیر و به این شیوه پذیرش دانشجو خواهد داشت.

شروع ثبت نام: از 5 مردادماه ۱۳۹۹ تا 2 شهریورماه  1399در سایت سازمان سنجش به آدرس http://register2.sanjesh.org/RGSarWE99UP/

پذیرش دانشجو در سال ۹۹ از گروه علوم انسانی خواهد بود و دیگر داوطلبان گروه های ریاضی و تجربی می توانند با خرید کارت اعتباری گروه علوم انسانی، رشته های مؤسسه را برگزینند.

رشته محل‌های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به صورت مجازیپذیرش براساس سوابق تحصیلی (بدون کنکور) سال ۱۳۹۹
دوره تحصیلیکدرشتهعنوان رشتهظرفیت پذیرشجنس پذیرش
مجازی۱۵۵۷۳معارف اسلامی۱۰۰زنمرد
مجازی۱۵۵۷۴معارف اسلامی و اخلاق۱۰۰زنمرد
مجازی۱۵۵۷۵معارف اسلامی و ادیان۱۰۰زنمرد
مجازی۱۵۵۷۶معارف اسلامی و تاریخ۱۰۰زنمرد
مجازی۱۵۵۷۷معارف اسلامی و علوم تربیتی۱۰۰زنمرد
مجازی۱۵۵۷۸معارف اسلامی و علوم قرآنی۱۰۰زنمرد
مجازی۱۵۵۷۹معارف اسلامی و کلام۱۰۰زنمرد

مزایا و شرایط تحصیل:

مرکز آموزش مجازی و نیمه حضوری مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به عنوان نخستین مرکز آموزش عالی مجازی معارف اسلامی به صورت مجازی با بیش از ۱۵۰۰ دانشجو و به پشتوانه علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) همچون سال های گذشته دانشجوی کارشناسی بدون کنکور می‌پذیرد که مزایا و شرایط تحصیل در این مرکز به شرح زیر می‌باشد:

  1. تحت نظارت و هدایت مستقیم حضرت علامه مصباح یزدی(حفظه الله)؛
  2. استفاده از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه؛
  3. برگزاری دوره‌ها به صورت کاملا (الکترونیکی) طبق استانداردهای بین المللی و بدون نیاز به حضور فیزیکی دانشجویان؛ تبصره: آزمون های پایان نیم سال به صورت حضوری و دربیش از ۳۰ مرکز آزمون در داخل کشور و خارج از کشور برگزار می‌شود.
  4. برخورداری از خط سیر آموزشی (محتوای آموزشی در قالب متن، صوت و فیلم تدریس به صورت تقطیع شده وگام به گام)؛
  5. استفاده از کلاس آن‌لاین؛
  6. استفاده از آرشیو کلاس‌ها؛
  7. محیط الکترونیکی گفتگوی دانشجویی؛
  8. تخفیف­ های متنوع شهریه برای ممتازین تحصیلی، خانواده­ های کم درآمد و پرجمعیت(دارای سه فرزند) ، حافظان قرآن و نهج البلاغه، ممتازین ورزشی و المپیادهای علمی، پژوهشگران جوان در حوزه علوم اسلامی، طلاب و خانواده ­های آنان؛ تبصره۱: شهریه این مرکز از سایر مراکز کمتر بوده و امکان پرداخت به صورت قسطی در طول نیم سال به هر شکل امکان پذیر است. تبصره۲: در ابتدای هر سال تحصیلی مبلغی نیز به عنوان هزینه خدمات آموزشی بابت بیمه دانشجویی، کارت دانشجویی، پیامک و … از دانشجویان دریافت می شود.
  9. بیش از ۲۵ مرکز آزمون در سراسر کشور (در حال حاضر و با توجه به حدنصاب، مراکز آزمون عبارتند از: اراک، اهواز، ارومیه، اصفهان، بابل، بیرجند، بندرعباس، تبریز، تهران، خرم آباد، دشتستان (نظرآقا بوشهر)، رشت، زنجان، زاهدان، سمنان، شهرکرد، شیراز، قزوین، قم (موسسه)، قم (پردیسان)، قم (خوابگاه خواهران میدان ۷۲ تن مجتمع ولایت)، کرج، کرمان، کرمانشاه، مشهد، همدان، یزد)؛

تبصره: امکان افزایش مراکز آزمون در صورت درخواست دانشجویان و حد نصاب لازم وجود دارد.

تبصره: امکانات خوابگاهی فقط در شهر مقدس قم و در صورت پرداخت هزینه های آن در زمان برگزاری آزمون.

  1. استفاده از خدمات فرهنگی دانشجویی.

گام‌های لازم داوطلبان برای دریافت پذیرش رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی طبق برنامه زمانی تعیین شده:

گام اول: مطالعه دفترچه مندرج در سایت سازمان و بررسی و تعیین رشته محل‌های مورد علاقه (لینک دانلود دفترچه)

گام دوم: تهیه مدارک موردنیاز و مراجعه به سایت سازمان سنجش برای ثبت نام از تاریخ ۱۳۹۹/۵/۵ تا ۱۳۹۹/۶/۱ ؛

گام سوم: اعلام اسامی پذیرفته شدگان از سوی سازمان سنجش (هفته سوم شهریورماه ۱۳۹۹)

گام چهارم: ثبت نام پذیرفته شدگان به صورت الکترونیکی و حضوری و تحویل اصل مدارک خواسته شده (هفته سوم شهریورماه ۱۳۹۹)؛

شرایط، ضوابط و اطلاعات لازم در خصوص تحصیل در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)

۱) دوره‌های آموزش مجازی بر پایه استفاده از آموزش‌های الکترونیکی است که دانشجو ضمن بهره‌مندی از امکانات آموزش مجازی (کلاس آنلاین و آفلاین) از کتب، جزوات و بسته‌های آموزشی نیز بهره‌مند می‌گردد. ۲) موسسه با توجه به آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های وزارت علوم در صورت به حد نصاب رسیدن نفرات برای هر درس، نسبت به برگزاری کلاس‌های رفع اشکال به صورت متمرکز، در شهر قم و با دریافت هزینه اقدام می‌کند. ۳) آزمون های پایان نیمسال به صورت حضوری در قم، تهران و حدود ۲۵ مرکز آزمون در سراسر کشور برگزار می‌شود و امکانات خوابگاهی در صورت درخواست و پرداخت بخشی از هزینه‌ها توسط دانشجو، فقط در شهر مقدس قم فراهم است. همچنین امکان افزوده شدن مراکز آزمون در صورت به حد نصاب رسیدن وجود دارد. ۴) رعایت کامل حجاب برتر (چادر) برای بانوان و شیونات اسلامی و پوشش مناسب برای آقایان در همه محیط‌های آموزشی و اداری موسسه الزامی است. ۵) پذیرفته‌شدگان ملزم به رعایت همه قوانین و مقررات آموزشی و انضباطی وزارت علوم و موسسه می‌باشند. ۶) دانشجویان پسر پذیرفته‌شده با رعایت مقررات وظیفه عمومی از معافیت تحصیلی بهره‌مند می‌شوند. ۷) شهریه ثابت و متغیر بر اساس ضوابط دوره‌های مجازی به میزان کمتر از حداقل مقدار شهریه مراکز مشابه اخذ می گردد. ۸) شهریه ثابت و متغیر به صورت سالانه و با تصویب هیات ‌رئیسه موسسه تعیین می شود و حداکثر نرخ افزایش سالانه، متناسب با افزایش شهریه مراکز آموزش عالی مشابه خواهد بود. ۹) دانشجویان در صورت دارا بودن شرایط آیین نامه شهریه از تخفیف شهریه برخوردار خواهند بود. میزان و چگونگی اعمال تخفیف شهریه مطابق آیین‌نامه داخلی است. ۱۰) تخفیف های موجود در جدول ذیل تا سقف ۵۰ درصد برای آن دسته از دانشجویانی است که شهریه آن‌ها توسط نهادها یا موسسات حمایتی پرداخت نمی گردد.

تخفیف های شهریه (ثابت و متغیر):دانشجویان ممتاز علمی دانشجویان رتبه اول و دوم و سوم هر رشتهدانشجویان قاری قرآن کریم، حافظ قرآن کریم و حافظان نهج‌البلاغهطلاب ممتاز علوم دینیهمسر و فرزندان طلاب رسمی حوزه‌های علمیهپژوهشگران جوان حایز رتبه در یکی از جشنواره‌های علوم اسلامی و یا تالیف کتاب یا مقاله در حوزه علوم اسلامیدانشجویان ممتاز ورزشیدانشجویان کم‌درآمد و بی‌سرپرست و بازنشستگان کم درآمدنفرات برتر فرهنگیدانشجویان دارای ۳ فرزند و بالاتربرای دریافت آیین نامه شهریه کارشناسی کلیک کنیدhttp://www.ikvu.ac.ir/news/news/aeinnameh/takhfif.pdfدانشجویان شاهد با ارائه گواهی از بنیاد شهید، به صورت رایگان تحصیل خواهد داشت.

داوطلبان برای آگاهی بیشتر می‌توانند به سایت این مرکز به نشانیwww.ikvu.ac.ir  مراجعه و یا با شماره تلفن‌های ۵ – ۳۲۹۰۸۱۹۳ –  025 داخلی ۲۵۱ تلفن مستقیم ۰۲۵۳۲۱۱۳۷۴۵ تماس بگیرند.

نشانی:

ساختمان مرکز آموزش مجازی: قم، بلوار محمدامین (ص)، خیابان ۲۰ متری گلستان، بین کوچه ۷ و ۹، پلاک ۲۷. تلفن:  5 – 32908193 – 025 دورنگار: ۳۲۹۳۱۹۹۸ – ۰۲۵

ساختمان مرکزی: قم، ابتدای بلوار محمدامین (ص)، بلوار جمهوری اسلامی تلفن: ۳۲۱۱۳۶۸۷-۰۲۵

مرکز آموزش مجازی و نیمه حضوری

مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)

مدیریت برنامه ریزی و ارزیابی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دفتر و ساختمان آموزشی : قم،خ ارم ،ک۲۰ روبروی مسجدسلماسی پلاک۱۳ کدپستی: 3715696797